Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «محمد شلح» عضو جنبش «جهاد اسلامی» به رژیم صهیونیستی درباره وخامت اوضاع جسمانی برخی اسرای فلسطینی ازجمله اسیر «هشام ابو هواش» که از ۱۳۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، هشدار داد.

بر اساس این گزارش، این عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه سخنانش تاکید کرد: به دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهیم که صبر گردان های «قدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) را نیازماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلح اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید تهدیدات گردان های قدس را جدی بگیرد، چرا که وقتی فرماندهان این گردان ها حرفی را بزنند قطعاً به آن عمل خواهند کرد. وی خواستار تحرک فوری تمامی نهادهای حقوقی و بین‌المللی برای آزادی اسیر ابو هشام شد که پس از ۱۳۴ روز اعتصاب غذا وضعیت جسمانی بسیار خطرناکی دارد.

وی در ادامه سخنانش در خصوص اسرای فلسطینی یادآور شد: نبرد اسرا یکی از جبهه‌های نبرد با دشمن صهیونیستی است. نبرد ما با این رژیم تا آزادسازی فلسطین و مقدسات آن و آزادی تمامی اسرا ادامه خواهد داشت.

محمد شلح سکوت کشورهای عربی در قبال توطئه‌ها علیه مسأله فلسطین را محکوم کرد و گفت: در شرایطی که دشمن صهیونیستی علیه مساجد، روستاها و شهرهای ما دست به تجاوز می‌زند، مشاهده می کنیم که بسیاری از اعراب درحال حاضر تنها به فکر مراسم سال نو میلادی هستند.

گفتنی است، وخامت اوضاع جسمانی برخی اسرای فلسطینی درحالی است که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به کارشکنی ها در پرونده مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس، ادامه می‌دهند.

پیشتر، «حسام بدران» عضو ارشد حماس گفته بود: حماس برای تحقق تبادل اسرا برگ برنده‌هایی را در اختیار دارد. واقعیت این است که مسأله اسرا و آزادسازی هرچه سریع‌تر آنها در رأس اولویت‌های حماس قرار دارد.

وی افزود: حماس برای آزادسازی اسرای فلسطینی از هر ابزاری استفاده خواهد کرد. ما همواره در میدان دفاع از اسرا باقی خواهیم ماند. در عین حال، ما تحرکات بین المللی خود برای آزادسازی اسرا را کلید زده ایم.

این عضو حماس یادآور شد: هرگونه تشدید اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی موجب تقویت انگیزه‌های ملت و مقاومت فلسطین برای دفاع از این اسرا خواهد شد. صهیونیست‌ها باید این مسأله را بدانند.

چندی قبل هم جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای درباره مبادله اسرا اعلام کرد: رژیم صهیونیستی خود به خوبی می‌داند که اسرای آن تنها در برابر آزادی اسرای فلسطینی، آزاد خواهند شد. این رژیم اکنون به دنبال باج خواهی از مقاومت است اما به هدف خود نخواهد رسید.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود آورده است: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند پرونده‌های مختلف را با یکدیگر درهم آمیزد. اسرا در مقابل اسرا آزاد خواهند شد. این رژیم تاکنون به تعهدات خود در توافق آتش بس نیز پایبند نبوده است.

از سوی دیگر، اخیراً روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.

کد خبر 5386696 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین اسرای فلسطین رژیم صهیونیستی عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین افغانستان ایران مسکو ولادیمیر پوتین سوریه ترکیه اوکراین ناتو مذاکرات وین جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی جهاد اسلامی مبادله اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد