Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام «یوسف گوهری»، نویسنده و کارشناس حوزه تعلیم و تربیت است. وی کتاب «انتخاب» را در انتشارات تراشه دانش در ۲۲۶ صفحه منتشر کرده است.

«یوسف گوهری» در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پیام اصلی کتاب اظهار کرد: انتخاب در زندگی هزینه‌هایی دارد. اگر شخصی که با فردی از غیر طبقه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. ازدواج کند باید بپذیرد که برای ادامه زندگی هزینه‌هایی را بپردازد. یعنی شخص باید قبول کند که از بسیاری از خواسته‌های خود بگذرد و با احترام به طرف مقابل، خواسته‌های خود را با خواسته‌های همسرش هماهنگ کند.

این نویسنده افزود: وقتی یک فرد با تحصیلات پایین با شخصی دیگر با تحصیلات عالی ازدواج می‌کند هر دو طرف باید کوشش کنند تا زبان محاوره‌ای همدیگر را یاد گرفته و به یک تفسیر مشترک از کاربرد اصطلاحات و کلمات مورد استفاده برسند. این هزینه‌ای است که اگر شخص از قبل آمادگی آن را نداشته باشد، به یک چالش بزرگ در زندگی تبدیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در واقع هدف ازدواج تشکیل خانواده است که تمایل به این امر در نهاد انسان گذاشته شده‌ است. ازدواج به روابط جنسی مشروعیت می‌بخشد. به طور سنتی، ازدواج نقشی اساسی در حفظ اخلاق و تمدن دارد. یکی از معنادارترین و آزادانه‌ترین انتخاب‌هایی که بشر در زندگی دارد ازدواج است. خدا انسان را آزاد آفریده و مظهر این آزادگی، آزادی در انتخاب همسر است. در واقع، مهمترین و ماندگارترین تصمیمی که یک شخص می‌گیرد تصمیم به ازدواج است. احساس خوشبختی در خانواده که تبعی از انتخاب همسر می‌باشد بر سلامت شخص و به دنبال آن سلامت جامعه را منجر می‌شود.

نویسنده کتاب «انتخاب» در قسمتی از آن آورده است: حضرت محمد (ص) در مورد اهمیت ازدواج فرموده که درهای رحمت آسمانی در چهار موقع گشوده می‌شود: موقع بارش باران، زمانی که فرزند به چهره پدر و مادرش نگاه می‌کند، زمانی که در کعبه باز می‌شود و زمانی که مراسم عقد و عروسی بر پا می‌شود. ازدواج پیمانی است که به‌ موجب آن به شکل عمومی یک زن و مرد با هم شریک و متحد می‌شوند و خانواده‌ای را تشکیل می‌دهند. در واقع هدف ازدواج، تشکیل خانواده است که تمایل به این امر در نهاد انسان گذاشته شده‌ است. مشروعیت بخشیدن به روابط زناشوئی تنها هدف ازدواج نیست. بلکه ازدواج ضمن مشروعیت بخشیدن به این رابطه هم در سلامت روانی و اجتماعی فرد موثر است و هم نقشی اساسی در حفظ اخلاق و تمدن جامعه را بر عهده دارد.

این کارشناس با تاکید بر نفش ازدواج در سلامت فردی و روانی خاطر نشان کرد: این بدان معنی نیست که صرفاً ازدواج به تنهایی سلامت روانی و اجتماعی انسان‌ها را تضمین می‌کند، بلکه مهمتر از خود ازدواج، انتخاب درست و پیداکردن همسر مناسب است که سلامت جامعه و سلامت فرد را تضمین می‌کند.

گوهری تصریح کرد: این کتاب به دنبال یافتن علل و عوامل طلاق و تاثیرات مخرب آن بر فرد و جامعه نیست. بلکه سعی شده صرفاً نظرات نویسنده در ارتباط با یک انتخاب مناسب را بیان نماید و یا شخصی که از یک روستای دورافتاده با شخصی که در یک کلان‌شهر به دنیا آمده و بزرگ شده ازدواج می‌کند باید هر دو آمادگی این را داشته باشند تا محدودیت‌های همدیگر را بشناسند.

وی یادآوری کرد: مسائل اخلاقی و هنجارهای اجتماعی از مهمترین معیارهای انتخاب همسر است اما تنها این معیارها کافی نیستند. نوع تربیت، محل تولد، بهره‌مندی از امکانات اقتصادی و قدرت اجتماعی و مسائلی از این قبیل باید در انتخاب همسر مورد توجه قرار بگیرند که در کتاب «انتخاب» در قالب یک رمان مفصل به قلم کشیده شده است.

‏به گزارش ایسنا؛ «الان، موفقیت»، «زنگ زمان»، «راه وصل»،‏‫ «پنج‌ ضلعی موفقیت»، «نیکنامان» و «انتخاب» آثار منتشر شده اوست. راه‌ وصل (۲ جلدی) و (بحران معنوی) (در قالب رمان) آثار در دست چاپ او هستند. همچنین بیش از ۲۰ عنوان مقاله آموزشی در فضای مجازی و روزنامه‌های رسمی کشور از وی منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام تالیف کتاب ازدواج انتخاب همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» نوشته نسیبه استکی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب تخیلی و دنیای نوجوانان را به تصویر می‌کشد.

در معرفی این کتاب آمده است:

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» دنیایی را که نوجوان ما فکر می‌کند، ایده آل است نشانش می‌دهد و ذره ذره طعم بودن در این دنیا را به او می‌چشاند. دنیایی که در آن همه چیز حتی پله‌ها، صندلی و دیوارها برق می‌زنند. هزاران کمد لباس نو وجود دارد و فقط اگر سری به یکی از کمد جواهرات ملکه بزنیم دهانمان باز می‌ماند. اما واقعاً درون این دنیای پرزرق و برق همه چیز همین قدر بی عیب و نقص است؟! حسنا که شخصیت اصلی داستان ماست، آیا می‌تواند بی ترس از حیله‌های ملکه و فکر دلتنگی خانواده‌اش اینجا بماند؟! اصلاً شاید حسنا هم ملکه شود و در این دنیای قشنگ، قصری برای خودش بسازد، شاید هم اسیر این چیزها نشود و یاد حرف‌های پدرش بیفتد که همیشه می‌گفته «با این چیزها دست و پای ذهنت رو می‌بندی، ذهنی که بسته شد، دیگه نمی‌تونه آزادانه رشد کنه».

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حسنا همین که می‌خواست به خانه برگردد، چیزی طلایی روی سنگ جلویش برق زد. حسنا عاشق جواهرات بود، از هر نوعش؛ بدل یا واقعی، انگشتر یا النگو مهم نبود.

یک قدم به جلو برداشت. پایش لیز خورد و نزدیک بود بیفتد توی دریا. باید زود برمی‌گشت. همین حالا هم بیش از اندازه دیر کرده بود، ولی نمی‌توانست بی خیال آن جسم براق شود. دوباره نفس گرفت و سر جایش ایستاد. بعد آهسته به جلو خم شد. همین که نوک دستش با آن شیء براق تماس پیدا کرد، سنگ زیر پایش شروع به لرزیدن کرد. لرزید و لرزید و یک‌دفعه پایین رفت.

این کتاب با ۱۷۲ صفحه و قیمت ۱۰۵ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6090128 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو