Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری سیاسی ایرنا، غلامرضا منتظری در نشست علنی امروز-چهارشنبه -مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: نکوداشت روز ۹ دی ماه روز پیوند بصیرت و ولایت ظرفیتی است که به انسان توان گزینش احسن بر سر دوراهی حق و باطل اعطا می کند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بصیرت، قطب نمای حرکت کشتی وجود است که اگر نباشد به بیراه کشیده خواهیم شده؛ چنانچه حضرت علی(ع) بارها در مورد بصیرت مردم کوفه فرمودند: شما را چه شده است چشم دارید نمی‌بینید ، گوش دارید نمی‌شنوید شما را چه شده است، ای چشم دارن کور و گوش داران کر و ای حاضران غایب، روی سخن من بایسته های مجلس انقلابی است، مقام معظم رهبری با دو مدال زرین این مجلس را از دیگر مجالس متمایز ساخته اند و قلمرو نگاه همگان را به کارنامه مجلس معطوف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صفت انقلابی برمی آید که تحولی بزرگ در مجلس رخ دهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از مردمی بودن مجلس چنین برمی آید که باید پاسخگوی نیازهای اساسی مردم باشیم و کارآمدی مجلس را به تماشا بنشینیم، اینک ماییم و ندای ولی در گوش،اینک ماییم رسالتی بر دوش، گرچه مجلس است اما برای صعود به بام بلند امید و آبیاری دشت ترک خورده عطش نیازها، نیازمند بایسته‌های هستیم که برخی از آنها مبادرت می کنم، سخن آغازین من به هیات رئیسه است نشست‌های ماهانه غیر علنی به عنوان بایسته‌های مجلس انقلابی مطرح شود.البته اگر گوش شنوا باشد.

منتظری تصریح کرد: برای رونمایی از الگوی پیشرفت کمیسیون‌ها لازم است در روزی مشخص ،کمیسیون ها تخصصی با هدف پایبندی به اصل شفافیت برای نشان دادن سیمای اولویت مجلس و استفاده از فرصت نمایندگی، اولویت‌های خود را به مردم اعلام کنند؛ دومین بایسته نقد عملکرد کمیسیون‌ها به شکل فصلی با حضور رئیس مجلس و کارشناسان است البته این امر زمانی ممکن است که از نقد نهراسیم و پنجره افکار خویش را به روی نسیم اندیشه منتقدان باز کنیم و نقد را باران رحمتی قلمداد کنیم  که بر کشتزار مستعد ما می‌بارد.

نماینده مردم  گرگان افزود: بایسته بعدی ضرورت ارزیابی از کارنامه وزیران در کمیسیون‌ها تخصصی است. براساس این طرح در پایان هر فصل کارنامه وزیر ارزیابی می‌شود، و در پایان سال از این جایگاه کارنامه او رقم می خورد. این طرح سبب می‌شود عملکرد مجلس را شاهد هستیم و هم دولت کارآمدتر می‌شود و ضعف‌ها آشکار اگر وزیری کارنامه یکساله او قابل دفاع نیست ، جایگزین او فرد شایسته تری انتخاب می‌شود. 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضرورت اقدام جهادی و اثر بخش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی و کنترل قیمت‌ به گونه‌ای  باشد که مردم آثار آن را در سر سفره خود ببینند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس

حمیدرضا بهمنی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: درگلستان فقط انتخابات درگنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی نژاد افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

او گفت: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلائلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است