Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سهرابعلی شمخانی درباره آخرین وضعیت پرونده سردار سلیمانی و اقداماتی که از سوی سپاه در این مورد انجام شده است، گفت: از همان روز اول سپاه پاسداران بررسی موضوع را آغاز کرد. وی افزود: چرا که سردار سلیمانی هم به عنوان اینکه یکی از مقامات کشور همچنین شخصیتی مردمی که نیاز به توضیح نیست، شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شمخانی ادامه داد: علاوه بر این موضوعات، ایشان عضو سپاه بودند و از سوی این مجموعه شکایتی تنظیم و تقدیم مراجع قضائی شد و این پرونده الان با تلاش همکاران با اطلاعات جامع و کامل تهیه شده است و ۵٠ نفر متهم اعم از ترامپ دارد.

معاون حقوقی سپاه پاسداران اضافه کرد: همه متهمان این پرونده آمریکایی هستند البته کسان دیگری هم مانند افرادی از کشور انگلیس در این گروه قرار می‌گیرند. شمخانی با اشاره به اینکه پرونده اکنون به مرحله خوبی رسیده و پیش‌نویس کیفرخواست در مراجع قضائی آماده شده است، تصریح کرد: البته قریب به دو سال می‌شود که این کار خروجی جدی نداشته است و تصمیمی برای جدیت کار در میان نبوده است. وی در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه آیا سازمان ملل باید در این مورد برای حصول نتیجه ورود کند، گفت: حتی در حوزه بین الملل هم ما باید پیگیری کنیم، آنها (نهادهای بین‌المللی) برای ما اقدام خاصی نمی‌کنند. به گفته معاون حقوقی سپاه وزارت خارجه و معاونت حقوقی و حتی مرکز حقوقی که در دولت قبل ماهیت جداگانه داشته‌اند باید پیگیر این پرونده می‌بودند که خروجی قابل توجهی پیگیری آنها نداشته است.

پرونده ترور شهید سلیمانی هنوز به مجامع بین‌المللی حقوقی راه پیدا نکرده است

شمخانی بیان کرد: البته وزیر خارجه فعلی برای پیگیری این پرونده در مجامع بین‌المللی تشکیل داده‌اند؛ اما متأسفانه این پرونده تا کنون به خیلی از مراجع بین‌المللی مانند شورای امنیت، مجمع عمومی و… برای مطرح شدن و پیگیری راه پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه پرونده ترور سردار سلیمانی نتیجه جدی در داخل کشور نداشته و فقط در حد بیانیه و مصاحبه پیگیری شده است، تصریح کرد: در مجموع باید بگویم که طی ۲ سال گذشته اقدامی انجام نشده است؛ این در حالی است که به عنوان مثال برای دادگاه رفیق حریری که با شرایط خاص تشکیل شد ایران پیگیری‌های لازم را حتی در همان حد پیگیری هم انجام داد.

بیبشتر بخوانید:

تا دو ماه دیگر کیفرخواست پرونده سردار سلیمانی به دادگاه ارسال می‌شود جمله‌ای از حاج قاسم که تلویزیون پخش نکرد حاج قاسم سلیمانی در گود زورخانه/عکس

2121

کد خبر 1587396

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا سردار سلیمانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۳۰ سال اخیرهیچگونه تصرفی در موقوفات استان زنجان اتفاق نیفتاده است و اکنون تصرفات سال‌های دور را به اوقاف بازمی‌گردانیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی موقوفه قابل توجه داریم که پیش از انقلاب تصرف شده است، عنوان کرد: بخشی از آن‌ها را از تصرف خارج کردیم و بخشی دیگر در حال طی مراحل قانونی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: سال ۴۰۱، یک هزار و ۳۲۵ مورد پرونده حقوقی برای صیانت از حقوق موقوفات داشتیم و امسال نزدیک به ۶۰۰ پرونده حقوقی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه موقوفه باید طبق نیت واقف حفظ و بهره‌برداری شود و صاینت از آن‌ها اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در ۹۸ درصد پرونده‌های حقوقی رأی به نفع موقوفات صادر شده است.

کرمی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی درآمد موقوفات استان در سال گذشته بیان کرد: در سال ۹۸ درآمد موقوفات استان زنجان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و در پایان سال ۱۴۰۲ به درآمد ۱۱۵ میلیارد تومان دست یافتیم.

وی از برنامه سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری موقوفات خبر داد و گفت: طرح‌های تولید آب غنی شده یددار، احداث مسکن، احداث مجتمع تجاری و فرهنگی، احداث نیروگاه‌های کوچک خورشیدی و کاشت زیتون از جمله طرح‌های مهم است.

کد خبر 6100532

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی پیگیری می‌کند
  • قهرمانان سرزمین علویان در حماسه خان طومان به دنیا اثبات شدند
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه