Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی رجحانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در  کمیته راهبردی مسکن اظهارکرد: مسکن از چالش های ۷۰ الی ۸۰ ساله  در کشور است که قبل از انقلاب گاهی موجب تغییر نخست وزیران هم شده بود و در این راستا موضوع زمین شهری و نوآوری که از سوی شهید بهشتی برای حل مشکل مسکن ارایه شد نیز تجربه دیگری در این عرصه است و از آنجا که این چالش پیچیده نیازمند نگاه های تخصصی و ایده های جدید است امیدواریم با استفاده از نوآوری و خلاقیت در کارها بتوانیم در مدیریت جدید با آن بهتر روبرو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت عمرانی استانداری یادآورشد: امروز نباید روش های غلط گذشته را که جواب نداده ادامه دهیم و بار دیگر هزینه های بیشتری به کشور و استان تحمیل کنیم بلکه در شرایط کنونی به روش های مدرن و ابتکاری نیازمندیم تا دیگر آزمون و خطا صورت نگیرد.

رجحانی گفت: جمعیت، مسکن و اشتغال از مشکلات جدی پیش روی مسئولان ارشد کشور است و از آنجا که بیش از دو سوم درآمد خانوار در مسکن هزینه می شود و بیکاری و نبود اشتغال هم دامنگیر برخی شده شاهد کاهش نرخ رشد جمعیت هستیم که این چالش را با تدبیر باید حل کنیم.

وی افزود: امروز برخی مشکلات ما مانند مسکن به یک بیماری مزمن تبدیل شده که باید با تشخیص درست و ارائه نسخه هایی موثر برای درمان اقدام کنیم.

وی با اشاره به طرح جدید ارائه شده برای ساخت مسکن های ویلایی و مطابق با زیست بوم منطقه در استان اظهارداشت: برای این که به دستاوردهای بهتری برسیم بایستی ضمن استفاده از ایده های کارشناسان و مهندسان ساخت و ساز بتوانیم نگاه کلان داشته باشیم و طرح های جدیدی را عملیاتی کنیم.

رجحانی تصریح کرد: قزوین مستعدترین نقطه برای کشاورزی است و در ساخت طرح های مسکن ویلایی نمی توان این ظرفیت را نادیده گرفت و توصیه می کنیم حتما دنبال نوآوری باشیم و از کارهای تکراری و سنتی گذشته فاصله بگیریم.

وی گفت: با دست فرمان گذشته نمی توان مشکلات را حل کرد و اگر امروز مردم چالش های جدی دارند حتما مدیریتها اشکال داشته و اگر قانون هم ایراد دارد می توانیم با کمک نمایندگان مجلس آن را اصلاح و به روز کنیم.

رجحانی اضافه کرد: امروز نیازمند سخنان جدید و طرح های نو هستیم و از نخبگان و صاحب نظران انتظار داریم به ما کمک کنند و ایده بدهند تا کارها موثرتر جلو برود.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد جسارت در سیستم مدیریت کمتر دیده می شود و محافظه کاری غالب شده اما تیم مدیریتی جدید در استان قزوین تصمیم دارد از روزمرگی و کارهای تکراری خارج شده و دنبال الگوهای توسعه تحولی است و در این راستا همه حرف های جدید را می شنویم و با تدبیر و تفکر جدید آن را اجرا می کنیم و در تغییر روشهای کهنه و سنتی گذشته آماده پرداخت هزینه هستیم.

رجحانی گفت: از اشتباه نمی ترسیم، واپس گرا هم نیستیم اما به اصالت و هویت گذشته خود اعتقاد داریم و با نو آوری و جسارت به سمت توسعه خواهیم رفت.

رجحانی اضافه کرد: یک الگویی در ساخت مسکن ارائه شده که توسط کارشناسان باید چکش کاری شود تا به نقطه مطلوب برسیم و باور داریم به شرطی که با ایده های جدید و خلاقانه جلو برویم و اشکالات را منطقی حل کنیم می توانیم الگوی موفقی از ساخت مسکن با رویکرد شکل گیری کشاورزی های کوچک و دوستدار محیط زیست را در استان محقق کنیم.

رجحانی گفت: اگر امروز شکل گیری شهرک هفت سنگان مشکلاتی دارد و به عنوان یک منطقه مرفه دیده می شود اگر ما دهها نقطه مانند هفت سنگان داشتیم که به کشاورزی کوچک و باغداری هم توجه می شد امروز شاهد توسعه پایدار و ایجاد منطقه ای شاخص در استان کشاورزی قزوین بودیم.

وی اظهارداشت: بایستی بر روی الگوهای جدید فکر کنیم و برای سال آینده حداقل دو نقطه را برای اجرای عملی طرح مشخص کنیم تا کار آغاز شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری یادآورشد: البته باید بپذیریم که نظام اداری کشور هم سنتی و سخت و انعطاف ناپذیر است ولی با تغییر در رویکرد مدیران می توانیم با طرح های نوآورانه روشهای غلط گذشته را اصلاح کنیم و به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: مشکلات استان قزوین با نگاه سنتی و تکراری گذشته حل شدنی نیست و از دانشگاهیان و نخبگان و کارشناسان انتظار داریم با ایده های جدید به تحول و توسعه استان کمک کنند.

48

کد خبر 1587408

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین ایده های جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت