Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@10:33:46 GMT

بورس امروز چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۱۹۶۵

بورس امروز چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بازار بورس. امروز شاهد یک بازار کم رمق با ارزش و حجم معاملات پایین بودیم. چند روزی است نزدیک به مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار داریم و امیدواریم هفته اینده بتوانیم از این سطح عبور کنیم. گزارشات پاییز می‌تواند محرک بازار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۲۵۵۷ واحدی به سطح یک میلیون ۳۹۷ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن با رشد ۷۳۹ واحدی در سطح ۳۶۸ هزار ۹۹ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش ۰.۱۸ درصد و شاخص هم وزن رشد ۰.۲۰ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۶ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۸۳۶ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۰.۰۳% رشد یافت.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۵ هزار و ۸۷۵ و ۲۱ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶ میلیارد ۱۳ و یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون برگه سهم بود.

در خصوص حجم مبنای برخی از نمادهای بازار پایه فرابورس

به اطلاع می‌رساند؛ در صورتی که نماد معاملاتی طی ۲۰ جلسه معاملاتی متوالی در بازار پایه در تمامی لحظات دارای صف خرید یا فروش باشد، پس از انجام اطلاع رسانی لازم نماد مذکور بدون اعمال حجم مبنا قابل معامله خواهد بود. در صورتی که معامله با قیمت‌های متفاوت از آستانه‌های قیمتی انجام شود، حجم مبنا به مقادیر مرتبط با فرمول حجم مبنا تغییر می‌یابد.

حجم مبنای نمادهای معاملاتی (حرهشا)، (ساذری)، (سنوین)، (شکف)، (فسدید)، (پارتا)، (ثقزوی)، (ثنظام)، (حاریا)، (خفناور)، (سخواف)، (سفارود)، (فالوم)، (فنرژی)، (قجام)، (گپارس)، (واحصا)، (وسنا) و (وشمال)، از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ به ۱ تغییر خواهد یافت.

تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر در فولاد مبارکه به تولید انبوه رسید

تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر برای نخستین بار است که به صورت انبوه توسط فولاد مبارکه تولید می‌شود؛ این محصول در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار به صورت آزمایشی به مقدار ۳ ذوب در این شرکت تولید و همه آزمایش‌های مورد نیاز روی آن انجام شد. لوله‌های قطور مورد نیاز در خطوط انتقال نفت و گاز که با ورق‌های نورد شده تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متری فولاد مبارکه تولید می‌شوند که تولید این محصول خاص ما را از واردات آن بی‌نیاز کرده و به همین خاطر نقش به‌سزایی در خودکفایی کشور خواهد داشت.

شیران: سال مالی شرکت منتهی به آذر ماه است و در سال مالی گذشته متوسط تولیدات شرکت بر عدد ۱۴,۷۵۰ تن استوار بوده است، در سال جاری تولیدات با ثبات بوده و به طور متوسط میانگین ۱۷,۸۰۰ تن بوده که در آذر ۱۷,۳۰۰ تن است شیران در سال مالی قبل به طور متوسط هر ماه ۲۳۸ میلیارد فروش داشت، متوسط فروش هر ماه در سه فصل ابتدایی به ترتیب برابر ۴۳۷، ۵۰۴ و ۳۵۲ میلیارد بود و در مهر و آبان هم عدد عالی ۴۹۵ و ۴۷۴ میلیاردی را گزارش کرده است و آذر ۴۰۲ میلیارد است. نرخ فروش تمامی محصولات شرکت در ماه جاری به طور متوسط ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که افزایش ۸ درصدی نسبت به میانگین سال جاری دارد و ۸۶ درصدی نسبت به میانگین سال قبل دارد

پاسا: پاسا در آذر ۱،۷۴۱ تن تولید داشته است. متوسط تولید ۸ ماه قبل ۱،۴۴۲ تن بوده است.. متوسط تولید سال مالی قبل ۱،۳۷۰ تن بوده است. فروش ایران یاسا تایر در آذر ۱،۱۸۳ تن بوده است. متوسط فروش ماهانه فروردین تا آبان ۱،۵۲۹ تن گزارش شده است. در دوازده ماه سال قبل طور متوسط این تولید کننده تایر ۱،۳۴۹ تن فروش داشته است. شرکت در سال قبل به طور متوسط هر ماه ۶۳ میلیارد تومان فروش داشته است، در آذر فروش ۸۶ میلیاردی داشته است و متوسط فروش ۸ ماه قبل ۹۲ میلیارد تومان بوده است. نرخ فروش تایر و تیوپ در آذر ۷۲۷،۴۹۵و ۸۲۶،۵۶۱ ریال به ازای هر کیلو بوده است. متوسط نرخ فروش ماهانه از ابتدای سال مالی تا آبان به ترتیب ۵۸۹،۵۶۰ و ۷۵۲،۱۳۲ ریال بوده است. متوسط نرخ فروش ماهانه این دو محصول در سال مالی قبل به ترتیب ۴۲۶،۲۱۵ و ۵۶۰،۱۲۶ ریال به ازای هر کیلو گزارش شده است.

بموتو: سال مالی شرکت منتهی به شهریور است. شرکت در آذر فروش ۱۱۷ میلیارد تومان ثبت کرده است. آبان ماه فروش عالی ۲۲۵ میلیاردی داشته است. متوسط فروش ۱۲ ماه گذشته ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است. تولید محصول صنعتی در آذر ۲۱،۷۷۱ دستگاه بوده است. متوسط تولید مهر و آبان ۱۸،۴۶۴ دستگاه گزارش شده است. به استثنا مرداد و فروردین شرکت به طور متوسط سال قبل ۱۷،۸۳۸ دستگاه محصول صنعتی تولید داشته است. فروش آذر ۹،۸۶۹ دستگاه و متوسط فروش مهر و آبان ۱۳،۱۶۱ دستگاه و فروش از ابتدای سال مالی قبل تا شهریور ۱۴،۶۸۸ دستگاه بوده است. نرخ فروش آذر چهار میلیون ۳۰۰ هزار تومان و متوسط نرخ فروش ماهانه ۳ میلیون ۹۰۰ هزار تومان بوده است. محصول کولری فصلی به فروش می‌رسد. تولید آذرماه ۷۸،۷۸۰ دستگاه بوده است تولید ۱۲ ماه قبل هم ۷۴،۰۱۹ دستگاه گزارش شده است. شرکت آذر ۵۶،۴۴۰ دستگاه محصول کولری فروش داشته است. متوسط فروش ماهانه سال قبل هم ۷۶،۳۱۵ دستگاه بوده است. نرخ فروش از اردیبهشت تا شهریور حدود ۱ میلیون تومان و نرخ مهر و آبان و آذر هم حدود یک میلیون تومان بوده است.

شگل: سال مالی شرکت منتهی به آذر است. شگل در آذر جمعاً ۴،۹۱۷ تن انواع محصولات شامل شامپو، مایع دستشویی صابون و خمیردندان تولید کرده است. متوسط تولید ۱۱ ماه گذشته شرکت ۴،۴۴۸ تن بوده است مقدار فروش شرکت در حد تولید است. فروش آذرماه شرکت ۵،۱۴۸ تن ثبت شده است. متوسط فروش دی تا آبان ۴،۳۷۴ تن بوده است شگل در این ماه درآمد ۱۰۹ میلیارد تومانی گزارش کرده است. این تولیدکننده شامپو و محصولات بهداشتی از ابتدای سال مالی تا آبان به طور متوسط درآمد ۹۳ میلیارد تومانی به ازای هر ماه داشته است. نرخ فروش آذر ماه ۲۱۲،۴۳۷ ریال به ازای هر کیلو و متوسط نرخ فروش ۱۱ ماه قبل ۲۱۰،۰۷۶ ریال به ازای هر کیلو بوده است.

بنیرو: عملکردهای ماهانه بنیرو نوسان دارد و شرکت در این ماه در شرکت اصلی ۷۸ میلیارد تومان فروش داشته است. مجموع فروش سال گذشته ۴۶۶ میلیارد تومان بوده و جمع فروش ۹ ماهه به ۳۷۶ میلیارد تومان رسیده است. نمودار مربوط به درآمد کسب شده در شرکت اصلی است. همچنین نیروترانس مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت تأمین قطعات و تجهیزات سرو نیرو شیراز را در اختیار دارد که تولید و فروش محصول GIS در این شرکت رقم می‌خورد. مبلغ فروش GIS این زیرمجموعه در سال ۹۹، ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است. در ۸ ماهه اول سال فروش این شرکت ۳۷ میلیارد بوده و در آذر ۱۱ میلیارد فروش داشته است.

خساپا: سایپا در آذر ماه فروش ۲,۵۱۸ میلیاردی داشته و جمع فروش ۹ ماهه را به ۲۲,۴۵۷ میلیارد تومان رسانده است. فروش کل سال مالی قبل ۱۶,۱۶۱ و میانگین ماهیانه ۸ ماهه سال جاری ۲,۴۹۲ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۳۱ هزار دستگاه خودرو تولید داشته در حالی که میانگین تولید ماهانه سال گذشته ۲۶.۴ هزار دستگاه و ۸ ماهه ۲۷.۸ هزار دستگاه بوده است. این خودروساز در آذر ماه ۲۱.۵ هزار دستگاه خودرو فروخته در حالی که میانگین فروش ماهانه سال گذشته ۲۴.۸ هزار دستگاه و ۸ ماهه ۲۵.۸ هزار دستگاه بوده است. شرکت در آذر ماه به طور میانگین هر دستگاه خودرو را به قیمت ۱۱۷ میلیون تومان فروخته که میانگین این نرخ در سال گذشته ۵۴ میلیون تومان بوده و در ۹ ماهه ۹۸.۴ میلیون تومان شده است.

فاما: فاما در این ماه فروش خوب ۹۰ میلیاردی داشته است. این شرکت در هشت ماه ابتدایی به ترتیب ۴۰ ،۶۳، ۶۵، ۷۴، ۶۶، ۶۸، ۶۶ و ۷۴ میلیارد فروش داشت. مقدار فروش کل که در هشت ماه ابتدایی به ترتیب ۱،۳۲۲، ۱،۷۲۹، ۱،۸۸۸، ۲،۰۰۴ و ۱،۹۱۰، ۱،۹۳۰، ۱،۸۱۳ و ۲،۰۴۲ تن گزارش شد بود. در این ماه مقدار فروش خوب ۲،۳۷۴ تنی به ثبت رسیده است. شرکت این ماه در تولید هم خوب بوده و تولید ۲،۰۸۷ تنی را داشته است. در هشت ماه اول اعداد ۱،۴۲۲، ۲،۰۶۶ ،۱،۹۷۴، ۱،۹۶۵ و، ۱،۹۱۴، ۲،۰۰۹ ،۱،۶۴۴ و ۱،۸۲۲ ثبت کرده بود. میانگین تولید ماهانه دوازده ماه گذشته ۲،۰۵۰ تن می‌باشد. نرخ فروش الکترود جوشکاری شرکت هم در این ماه حدود ۴۰ هزار تومان و ماه قبل ۳۸ هزار تومان بوده است.

کد خبر 545276

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازار بورس شاخص بورس بورس معاملات بورس شاخص کل بورس شاخص بورس تهران بورس تهران سازمان بورس اوراق بهادار شاخص بورس امروز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان بوده دستگاه بوده میلیاردی داشته متوسط نرخ فروش فروش داشته گزارش شده میلیون تومان سال مالی قبل طور متوسط فروش ماهانه متوسط تولید هزار دستگاه تن بوده هزار تومان متوسط فروش بازار بورس مهر و آبان سال گذشته فروش آذر فروش ماه تا آبان سال قبل ماه قبل آذر ماه شاخص کل ۸ هزار ۸ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود

محمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر نوید تداوم بارش‌های بهاری از بعد از ظهر امروز دوشنبه را داد و بیان کرد: از امروز تا چهارشنبه به ویژه بعد از ظهرها شاهد بارش باران‌های بهاری و رگباری خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی فارس گفت: از بعد از ظهر امروز دوشنبه در غرب و شمال‌غرب استان فارس شامل شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد، کوهچنار و کازرون و در برخی نقاط شهرهای غرب شیراز مثل فراشبند و فیروزاباد شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود.

محمد علیزاده افزود: از فردا سه‌شنبه بعد از ظهر بارش‌ها به مرور کم می‌شود و از چهارشنبه بعد از ظهر مجدداً در مرکز و غرب و شرق استان فارس شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از شب چهارشنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود گفت: روزهای آخر هفته نیز به مرور دمای هوا افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6097983

دیگر خبرها

  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • آغاز فروش اقساطی محصولات کرمان موتور (اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • سپیدار بهترین عملکرد فروش
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند