Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:15:11 GMT

ضرورت آشنایی نونهالان و نوجوانان با معارف دینی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۲۰۲۱

ضرورت آشنایی نونهالان و نوجوانان با معارف دینی

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام محمدی عراقی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بصیرت فاطمی که در امام زاده سید معصوم محله نیروگاه قم برگزار شد گفت: بعضی محلات به ظاهر کم برخوردار هستند اما در دیانت و بصیرت پیشرو هستند و مباحثی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده است، مانند جهاد کبیر در مسائل فرهنگی و مسئله تبیین که مورد تاکید ایشان است قدم‌های مفیدی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی‌ها و روحیه بصیرت در نیروهای جهادی افزود: اینها کسانی هستند که بدون هیچ چشم داشتی در راه خدا جهاد می‌کنند و مبنای کارشان رضایت خداست و در مقابل مؤمنان خاضع هستند و دشمن شناس هستند و در مقابل جریان معارض می‌ایستند، و اینها شاخصه‌های اصلی گروه‌های جهادی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم تصریح کرد: گروه‌های جهادی و فعالین فرهنگی باید نوجوانان و خردسالان را در یابند تا در چنین محیط‌هایی با معارف دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام محمدی عراقی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت قم نگران و حساس هستند و هشدار دادند دشمنان برای قم نقشه دارند و در حال تغییر سبک فرهنگی شهر قم هستند و کارهای جهادی گروه‌های تبلیغی بهترین کار برای جلوگیری از نفوذ دشمن است.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام خوئینی به ضمن تقدیر از عوامل راه اندازی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه کاملاً به صورت جهادی و مردمی و با حداقل هزینه و حداقل زمان یعنی در مدت یک راه اندازی شده است که این از ویژگی‌های گروه‌های جهادی است.

کد خبر 5387266

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری قم گروههای جهادی مقام معظم رهبری بصیرت ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام آلودگی هوا سانحه تصادف زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله معلمی در آئین عزاداری و دسته روی سالروز شهادت بنیانگذار فقه جعفری و مکتب تشیع حضرت امام صادق (ع) گفت: همان طور که امام حسین (ع) با قیام و ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان برای همیشه تاریخ بشریت جاودانه شد، امام صادق (ع) با خدمات علمی و فرهنگی و دینی در برابر انحرافات فکری و فرهنگی دوران سلطه بنی امیه خدمات جاودانه به جوامع دینی و اسلامی کرده است.

امام جمعه قائم شهر افزود: امام صادق (ع) بعد از حاکمیت و سلطه بنی امیه بر جامعه اسلامی و دینی برای گشودن باب فرهنگی و قرآنی چه در مسائل اعتقادی و عملی تلاش‌ها و خدمات فوق العاده به جهان اسلام داشته است.

آیت الله معلمی با اشاره به نقش بسیار مهم امام ششم شیعیان برای حفظ اسلام و اهل بیت (ع) گفت: حقیقتا امام صادق (ع) آثار رسول الله را حفظ و برای آیندگان به امانت گذاشته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سالروز شهادت امام صادق (ع) را برای همه پیروان و شیعیان مکتب اهل بیت (ع) روز بسیار مهم و بزرگی دانست و افزود: باید ارزش‌های گذشته را قدر بدانیم و با استفاده از این فرصت ها، توجهات را به مکتب امام صادق (ع) که مکتب اسلام و قرآن و عترت پیامبراعظم (ص) است بیشتر کنیم.

دیگر خبرها

  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • اعلام نفرات برتر لیگ دو‌و‌میدانی شهید شمسی‌پور + اسامی
  • رقابت ۸۰ دونده مستعد استان همدان در لیگ دو و میدانی شهید شمسی پور
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی