Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان و عضو هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: با بازنگری استاندارد ۲-۱۲۲۰ و حذف رده‌های پایین برچسب انرژی بخاری‌های گازسوز دودکش‌دار، صرفه‌جویی بیش از ۳ میلیارد مترمکعبی گاز در چهار ماه سرد سال محقق می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» کوروش هاشمی در تشریح شدت مصرف انرژی در کشور به شانا گفت: بر اساس تازه‌ترین آمار مرتبط با مقدار مصرف گاز طبیعی در کشور، در سال ۱۳۹۸ به ۲۰۴ میلیارد مترمکعب و در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲۱ میلیارد مترمکعب مصرف داشته‌ایم که از این مقدار در سال ۹۸ در بخش خانگی و تجاری ۶۱ میلیارد مصرف شده که در سال ۱۳۹۹ این رقم به ۶۵ میلیارد مترمکعب رسیده، بدان معنا که بیش از ۳۰ درصد از کل مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سهم بخاری‌های گازی اشاره کرد و گفت: در گرمایش ساختمان‌های مسکونی، بخاری‌های گازی سهم ۷۵ درصدی دارد و هم‌اکنون حدود ۲۰ میلیون بخاری گازی در منازل و اداره‌های سراسر کشور وجود دارد که بیشتر آنها از نظر رتبه مصرف انرژی در رده بسیار پایین و مواردی نیز بدون رتبه یا رده انرژی هستند.

بازده پایین بخاری‌های تولیدی کشور

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان در رابطه با بخاری‌های تولیدی در کشور گفت: بر اساس تازه‌ترین نتایج بررسی رده‌بندی شرکت‌های تولیدکننده بخاری‌های گازسوز، هم‌اکنون به‌طور عمده بخاری‌های تولیدی در داخل کشور دارای بازده بسیار پایین با برچسب انرژی F ،G‌ ،E و حتی خارج از رده استاندارد برچسب انرژی هستند.

هاشمی افزود: طبق ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، مسئولیت کارگروه تدوین معیارها و مشخصات فنی و استاندارد اجباری انرژی تجهیزات در زمینه سوخت به‌عهده وزارت نفت است، بر همین اساس، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، به نیابت از وزارت نفت، نسبت به بازنگری استاندارد ملی به‌ شماره ۲-۱۲۲۰ با عنوان «بخاری گازسوز دودکش‌دار – مشخصات فنی و روش تعیین معیار مصرف انرژی و دستورعمل برچسب انرژی» اقدام کرد.

بازده بخاری‌های گازسوز ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: در نشست اخیر کارگروه ملی استاندارد که به ریاست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و با حضور و تصمیم اعضای کار گروه ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف برگزار شد، بنا است از اول فروردین ۱۴۰۱ رده‌های برچسب انرژی F و G و از اول آبان ماه ۱۴۰۱ رده برچسب انرژی E از استاندارد بخاری‌های گازسوز دودکش‌دار حذف شوند. به‌عبارت دیگر از تاریخ‌های مذکور، تولیدکنندگان مجاز به تولید بخاری‌های خارج از رده‌های اعلام‌شده در استاندارد ۲-۱۲۲۰ نیستند که با اجرایی شدن آن شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصدی در راندمان بخاری‌های گازسوز تولیدی در کشور هستیم.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، بیشترین فراوانی بخاری‌های گازسوز رده‌های انرژی E ،F و G هستند، به‌طوری که سهمی بیش از ۶۰ درصدی تولیدات بخاری را به خود اختصاص می‌دهند. حذف رده‌های مذکور از برچسب انرژی و جایگزینی آنها با ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بخاری گازسوز با رده انرژی A، سالانه (در چهار ماه سرد سال ) بیش از ۳ میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی عاید کشور می‌شود.

هاشمی در پایان گفت: بر اساس مواد ۱۲ و ۱۳ قانون اصلاح الگوی مصرف، سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت از تولید و توزیع محصولات خارج از رده برچسب انرژی جلوگیری می‌کند.

شایان ذکر است بر اساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، سهم مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در ۴ ماه سرد سال (آذر تا اسفندماه) برای بخش خانگی و تجاری به ۷۰ درصد کل مصرف گاز طبیعی کشور در این بازه می‌رسد.

برچسب هاشرکت بهینه سازی مصرف سوخت صرفه جویی گاز مصرف گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت صرفه جویی گاز مصرف گاز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بخش خانگی و تجاری بخاری های گازسوز میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی برچسب انرژی مصرف انرژی صرفه جویی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!