Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یونس پناهی در بازدید از موسسه ملی تحقیقات سلامت افزود: لازم است از مختصات و موقعیت تحقیقات سلامت در کشور شناخت کافی داشته باشیم تا بتوانیم به سیاست‌مداران بر اساس شواهد علمی اطلاعات درست ارائه کنیم. 

وی عنوان کرد: یکی از محک‌های مهمی که به ما نشان داد تحقیقات چقدر پاسخگوی نیازهای کشور است، شیوع بیماری کووید_۱۹ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بحث سلامت، شیوع کووید_۱۹ یک معضل است نه تنها از نظر سلامتی بلکه در حوزه‌های روان و جسم و حتی اقتصادی هم می‌تواند تهدیداتی در پی داشته باشد. باید اثرگذاری داروهای تجویز شده روی بیماری بررسی شود.

پناهی اظهار داشت: موسسه ملی تحقیقات سلامت بر اساس نیاز جامعه سلامت دچار توسعه شده است و اکنون می‌تواند وضعیت سلامت کشور را رصد کند و در تصمیم‌سازی‌ها در کنار معاونت تحقیقات باشد.

راه‌اندازی نظام پاسخ سریع به سوالات سیاست‌گذاران و مدیران نظام سلامت

دکتر علی اکبری ساری رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و همکاری‌های میان موسسه و معاونت‌ تحقیقات وزارت بهداشت پرداخت و گفت: از ابتدا ماموریت و رسالت ملی موسسه به عنوان بخشی از نظام دیده‌بانی سلامت و تحقیق و توسعه وزارت بهداشت طراحی شده است، در همین راستا نیازمند حمایت موثر و مستمر از طرف وزارت بهداشت هستیم.

رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت برنامه‌های‌ مشترک موسسه و معاونت تحقیقات را برشمرد و مهم‌ترین آن را تقویت ظرفیت‌های ملی برای سیاست‌گذاری آگاه از شواهد دانست.

وی با بیان اینکه موسسه ملی تحقیقات آمادگی همکاری با معاونت‌های وزارت بهداشت را دارد، افزود: اخیرا با شیوع  ویروس کرونا در ساماندهی تحقیقات کاربردی کووید_۱۹ هم با معاونت همکاری‌های خوبی داشتیم که از جمله آن می توان به راه‌اندازی نظام پاسخ سریع به سوالات سیاست‌گذاران و مدیران نظام سلامت که به ۲۸ سوال پاسخ داده شده است، اشاره کرد.

رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت به دیگر زمینه‌های همکاری موسسه با معاونت در زمینه تحقیقات ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کووید ۱۹ و مقابله اینفودمیک با همکاری دانشکده بهداشت بیش از ۳۲۰ مرور سریع انجام شده است. بیش از ۴۰ گزارش در قالب گزاره‌برگ‌های سیاستی تهیه شده است، سامان‌دهی و اجرای تحقیقات مرتبط با عوارض واکسیناسیون کووید_۱۹، مطالعه هزینه اثربخشی واکسیناسیون کووید_۱۹ و ارزیابی عملکرد تست‌های تشخیص سریع کرونا مشارکت شده است. 

دکتر شقایق حق‌جوی هم در این بازدید با تاکید بر سیاست‌گذاری آگاه از شواهد، گفت: اگر نظام سلامت رشد نکند نمی‌تواند به سیاست‌گذاری آگاه از شواهد کمک کند امیدواریم هیچ تصمیمی بدون پشتوانه پژوهشی در کشور اتخاذ نشود. باید روحیات این موسسه در کل کشور تسری پیدا کند.

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه دکتر شقایق حق‌جوی رییس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات، دکتر علی علیزاده مشاور معاون تحقیقات و فناوری و دکتر علی اکبری ساری رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت و تیم اجرایی موسسه از موسسه ملی تحقیقات سلامت بازدید و گزارشی از اقدامات و همکاری‌های مشترک موسسه با بخش‌های مختلف معاونت از سوی مسئولان مربوطه ارائه شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پژوهش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پژوهش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ویروس کرونا پژوهش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تحقیقات و فناوری معاونت تحقیقات کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد

یک رسانه عبری زبان گزارشی از مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس که در قاهره در حال جریان بود منتشر و اعلام کرد، این مذاکرات در آستانه شکست قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از خبرگزاری‌های بین المللی خبر داد، خلیل الحیه معاون سنوار که به قاهره سفر کرده بود بعد از دو روز مذاکره برای پاره‌ای مشاورات مصر را ترک و عازم قطر شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، یک منبع مطلع از روند مذاکرات به رویترز خبر داد، مذاکرات در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود اما ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا، برای گفتگو با محمد آل ثانی نخست وزیر قطر به دوحه سفر کرد.

حماس پیش از این در بیانه‌ای اعلام کرده بود که دور فعلی از مذاکرات در قاهره به پایان رسیده و هیئت حماس برای مشاوره با رهبران جنبش به قاهره باز می‌گردد.

به نوشته یسرایئل هیوم، هیئت حماس پاسخ جنبش را به اطلاع میانجی‌های مصری و قطری رسانده و مذاکرات عمیق و جدی در این زمینه انجام داد، جنبش حماس اعلام کرد که به شکل مثبت و مسئولیت پذیری با این مسئله تعامل دارد و برای دستیابی به سازوکاری که می‌تواند منجر به توافق شود، تلاش کرده است تا از این طریق پاسخگوی خواسته‌های ملت فلسطین در پایان دادن کامل این تجاوز، تحقق عقب نشینی کامل از نوار غزه، بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه، افزایش کمک‌ها بشر دوستانه، بازسازی منطقه و انجام روند مبادله اسرا شود.

منابع آگاه به شبکه الحدث عربستان هم خبر دادند: حماس به توقف جنگ و بازگشت اهالی غزه به مناطق شمالی نوار غزه پیش از تکمیل روند مبادله اسرا است، اما اسرائیل حاضر به امضای توافقی که منجر به پایان جنگ می‌شود، نشد.

منابع آگاه مصری هم به روزنامه العربی الجدید خبر دادند: ایالات متحده قرار است پاسخ حماس را با طرف اسرائیلی مورد بررسی قرار داده و منتظر پاسخ اسرائیل است که گفته می‌شود فردا دوشنبه خواهد رسید.

حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شدواکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکراتحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمتل‌آویو 2 هفته برای پیشبرد مذاکرات وقت اختصاص داد

این منابع تاکید کردند، پاسخ حماس به پیشنهاد توافق به اطلاع طرف اسرائیلی رسیده و جایگزین‌ها و سناریوهایی برای عبور از نقطه مورد اختلاف مربوط به توقف جنگ مطرح شده است، از اینرو روند مذاکرات همچنان ا دامه داشته و میانجی‌ها برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت