Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی بخشنده روز چهارشنبه بااعلام این مطلب افزود: اتاق بازرگانی قزوین درراستای مسوولیت اجتماعی خود، زمینه ارتباط تولیدکنندگان محصولات سالم کشاورزی استان با تجار و بازرگانان بین المللی را فراهم می کند و برگشت کالاهای کشاورزی از بازارهای منطقه ای ،باعث شده برخورد جدی با استفاده از سموم غیر مجاز کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: متاسفانه واردات غیرمجاز و قاچاق با درصد بالای سموم کشاورزی ، سلامت جامعه و خانواده ها را تهدید می کند به همین دلیل، بهترین محصولات تولیدی در قزوین اعم از پسته و انگور در معرض آلودگی قرار گرفته و برای رفع این مشکل، اتاق بازرگانی قزوین آمادگی  کامل خود را برای همکاری با جهاد کشاورزی استان و سازمان حفظ نباتات اعلام کرده است.

بخشنده افزود: متاسفانه نبود قرنطینه مجهز و آزمایشگاه منطبق با استانداردهای روز دنیا برخی صادرات محصولات کشاورزی استان را دچار مشکل کرده است.
وی افزود: توجه بیشتر و تاکید بر رفع موانع صادراتی محصولات و تولیدات کشاورزی یکی از مهمترین فعالیتهای اتاق بازرگانی قزوین است که ازبدو فعالیت دوره پنجم هیات نمایندگان یعنی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون به صورت ویژه مورد تاکید قرارگرفته است.

بخشنده افزود: در همین زمینه ،کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و آب اتاق قزوین با تشکیل جلسات تخصصی درسال ۱۳۹۸ ،ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی از لیست سموم استفاده شده توسط شرکت ها و بررسی این وضعیت در شورای گفت و گوی استان را در دستور کار خود قرار داد.

دبیر شورای گفت وگوی استان قزوین گفت : درنشست پنجاه و چهارم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ۵ مرداد۹۸ براساس پیگیری های اتاق بازرگانی قزوین و با تایید استاندار وقت مطابق مصوبات این شورا مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان موضوع ترغیب باغداران برای استفاده از سموم مجاز، ترویج و فرهنگ سازی استفاده از آن را با کمک رسانه ها، تشکل های بخش کشاورزی و سازمان مدیریت بحران استان پیگیری نماید.

به گفته وی همچنین مقرر شد که اداره کل استاندارد لیست سموم مجاز و با درجه خطر پایین را به سازمان جهاد کشاورزی، اداره بهداشت و درمان، استانداری، دستگاه قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان غذا و دارو اعلام نماید.

بخشنده گفت: الزام دریافت نتایج آزمایشگاه معتبر برای کلیه محصولات کشاورزی صادراتی استان قزوین قبل از انجام تشریفات صادرات و رصد جدی و مستمر سازمان جهاد کشاورزی برای  استفاده از سموم غیر مجاز و خطرناک توسط تولید کنندگان محصولات کشاورزی و همچنین فروشندگان این سموم  از دیگر مصوبات راهبردی این شورا بود که خوشبختانه 
کلیه مصوبات فوق در استان اجرایی شد و همچنین به کشاورزانی که دارای گواهی نامه دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی می باشد؛ لوح تقدیر اهدا گردید.

وی خاطرنشان کرد: مهرماه ۹۸ گردهمایی تخصصی تولید محصولات گواهی شده درسازمان جهادکشاورزی قزوین برگزارشد و آبان ماه همان سال ،اتاق قزوین به تقدیر از تولید کننده انواع انگور ارگانیک گواهی شده و سالم درسطح کشور مبادرت کرد.
بخشنده یادآورشد : انجام جلسات متعدد کارشناسی دربالاترین سطوح مدیریتی استان در اتاق بازرگانی ، ارسال مکاتبات متعدد به مراجع ذیصلاح اعم از معاون وزیر وقت کشاورزی ، کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ، استاندار و روسای سازمان جهادکشاورزی و استاندارد ، ارسال نمونه هایی از انگورهای تولید شده استان قزوین به یک آزمایشگاه معتبربین المللی در تهران واعلام نتایج آن به مراجعه ذیصلاح ،برنامه های مشترک باصدا وسیما و رسانه های استان و فعال سازی انجمن فرآوری انگور به منظور کمک به تولید کنندگان ازدیگراقدامات اتاق قزوین دراین خصوص بوده است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین ، اجرای سیاست های تشویقی بیشتر برای متقاضیان محصولات کشاورزی  گواهی شده، ایجاد زمینه و بازار فروش برای محصولات گواهی شده بادرصدی بالاتر از محصولات عادی ، اجرایی نمودن ماده ۲۸قانون و ائین نمه حفط نبابات و ماده ۷۲بند ت قانون برنامه ششم کشور به منظور جلوگیری از عرضه محصولاتی که دارای باقیمانده سطوح بالاتر از حد مجاز هستند، افزایش اعتبارات لازم برای اجرا و نظارت برکنترل تلفیقی آفات بااولویت کنترل بیولوژیکی و لزوم عقد قرارداد بازرگانان با کشاورزان جهت تولید محصولات کشاورزی سالم و گواهی شده را از عمده پیشنهادهای کاربردی اتاق قزوین برشمرد.

به گفته وی دپارتمان کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قزوین طی سه سال گذشته ،مقابله باسموم باقی مانده در محصولات تولیدی کشاورزی را به عنوان یکی از اولویت های جدی خود در دستور کار قرارداده است.

برچسب‌ها اداره کل استاندارد استان قزوین کشاورزی استان قزوین سموم کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل استاندارد استان قزوین کشاورزی استان قزوین اداره کل استاندارد استان قزوین کشاورزی استان قزوین سموم کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین سازمان جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی استان استان قزوین اتاق قزوین گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران