Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست  این کمیسیون درباره شکوائیه سازمان نظام پزشکی نسبت به انحصار شهرداری تهران در مدیریت حمل و نقل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، گفت: در این راستا جهت روشن شدن موضوع جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه در سازمان نظام پزشکی و شهرداری تهران برگزار گردید و پس از تشریح مفاد قانون در حضور طرفین، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد اصراری بر عادی‌سازی و مدیریت اجرایی پسماندهای ویژه با عنایت به اینکه تکلیف قانونی در ماده ۷ قانون مذکور پیرامون عادی‌سازی زباله‌های ویژه از جمله زباله‌های عفونی و پزشکی را بر عهده  تولیدکننده آن گذاشته است از سوی شهرداری وجود ندارد و اقدام شهرداری و تصمیم شورای شهر در این خصوص به دلیل عدم اجرای قانون توسط پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات این نشست، اظهار کرد: با عنایت به توافق طرفین بر اجرای صحیح قانون، ابتدا مقرر شد شیوه نامه نحوه جمع‌آوری حمل و عادی‌سازی پسماندهای پزشکی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تدوین و پس از تصویب شورای سازمان مذکور، ظرف ده روز برای برگزاری مناقصه و طی فرآیند قانونی جهت انتخاب و عقد قرارداد سازمان نظام پزشکی با شرکت‌های ذیصلاح و واجد شرایط برای کمیسیون اصل نود و سازمان نظام پزشکی ارسال شود.

وی ادامه داد: همچنین این امکان برای سازمان نظام پزشکی فراهم است که پس از عقد قرارداد با شرکت ذیصلاح جهت عادی‌سازی، به عنوان متولی اجرای مفاد بند ج ماده ۲ قانون مدیریت پسماند تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اقدام نماید. تا پس از اجرای این موضوع، کلیه مجموعه‌های پزشکی که تحت پوشش خدمات شرکت‌های متولی پسماند ویژه غیر از شهرداری تهران قرار گرفتند از شمول پرداخت عوارض آبونمان و دیگر هزینه‌های دفع زباله‌های عفونی و بیمارستانی خارج شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با توجه به اظهارات نمایندگان شهرداری تهران مبنی بر عدم تمکین حدود ۴ هزار مجموعه پزشکی از اجرای قانون، مقرر شد شهرداری تهران لیست مجموعه‌های تحت پوشش را به سازمان نظام پزشکی ارائه کند تا تمهیدات لازم برای همکاری و اقدامات قانونی دیگر مجموعه‌های صدرالذکر با همکاری سازمان نظام پزشکی اتخاذ شود و در صورت عدم تمکین این مجموعه‌ها به قانون، جرایم پیش‌بینی شده در این باره اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اظهارات نمایندگان شهرداری درباره اینکه هزینه تمام شده برای حمل، عادی‌سازی و دفع زباله‌های پزشکی و بیمارستانی بیش از مبالغ درنظر گرفته شده به عنوان عوارض آبونمان و غیره است، به نظر می‌رسد مابه التفاوت عوارض دریافتی و هزینه خدمات به نوعی از محل سایر درآمدها و اخذ عوارض از اقشار و صنوف مختلف تامین می‌شود. لذا مقرر شد به جهت جلوگیری از تضییع حقوق عامه مردم، شهرداری تهران ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی مجدد هزینه تمام شده خدمات در این زمینه اقدام و عوارض جدید را با در نظر گرفتن هزینه های واقعی پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نهایتا مقرر شد مراکزی که تحت عنوان مجموعه‌های پزشکی فعالیت دارند لیکن تولید زباله عفونی و پسماند ویژه ندارند نیز طی لیستی از سوی سازمان نظام پزشکی به شهرداری تهران اعلام و پس از تایید سازمان حفاظت محیط زیست، این مراکز از شمول پرداخت عوارض آبونمان خارج شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی سازمان نظام پزشکی شهرداری تهران کمیسیون اصل عادی سازی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!

ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب، غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران به خبرنگاران گفت: این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد. نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

او افزود: لایحه‌ی حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.

شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است؛ یک زمان نیروی انتظامی طرح‌های مختلف اجرا می‌کند و به نظر من لازم به هماهنگی با مجلس و دستور جدید نیست. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود، رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری