Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کابولوف روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: من نمی توانم تشخیص بدهم که چه زمانی گروه طالبان اقدامات لازم را برای این‌که به رسمیت شناخته شود، انجام می دهد. 

دیپلمات ارشد روس افزود: در این رابطه رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که روسیه در این مساله (به رسمیت شناختن دولت طالبان) بطور یکجانبه اقدام نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کابولوف ادامه داد: ما در این مورد با اعضای شورای امنیت سازمان ملل مشورت خواهیم کرد و اگر این کشورها دیدگاه سازنده ای داشته باشند این مساله حل و فصل خواهد شد. 

وی افزود: ما طرفدار رویکردی هستیم که همه مسائل باید به اتفاق یکدیگر و با تعامل حل شود. در زمان حاضر ایده دیگری وجود ندارد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: به رسمیت شناختن طالبان بتدریج صورت می گیرد. هیات طالبان در نشست در فرمت مسکو شرکت کرد و امکان گفت و گو با بیش از ده کشور منطقه را داشت.

 وی ادامه داد: نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی برگزار شد و طالبان هم دعوت شده بود و امکان برای ابراز مواضع خود را داشت. در آن اجلاس جهان اسلام فرصت برای بیان دیدگاه های خود درباره سیاست های داخلی گروه طالبان و بخش مذهبی آن را داشت. 

کابولوف گفت: ما به مساله به رسمیت شناختن طالبان توجه بیش از حد نمی کنیم و در واقع سفارت روسیه در کابل بطور کامل فعالیت می کند. علاوه برآن هفت سفارتخانه خارجی هم در پایتخت افغانستان مشغول بکار هستند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مورد به رسمیت شناختن طالبان تصریح کرد: روسیه در به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان به واقعیت ها توجه خواهد کرد.  

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود خاطرنشان کرد که مسکو خواهان تصمیم منسجم و یک رای جامعه جهانی در این مساله (به رسمیت شناختن حکومت طالبان) در افغانستان است.  

 وی این را نیز گفت که می خواهد روابط روسیه و افغانستان به بهترین شکل ممکن توسعه بیابد.  

برچسب‌ها روسیه شورای امنیت سازمان ملل افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه شورای امنیت سازمان ملل افغانستان روسیه شورای امنیت سازمان ملل افغانستان طالبان رئیس جمهوری روسیه رسمیت شناختن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد