Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار تصاویر و محتوای مربوط به تخریب مغازه‌ای در خیابان امام خمینی (ره) مراغه در شبکه‌های اجتماعی و یک معلول که گریه و زاری می‌کند، واکنش گسترده کاربران و برخی از مسئولان را در پی داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از مسئولان محلی، ماجرا از این قرار است که مالک یک مغازه به صورت شبانه نسبت به تخریب آن اقدام کرده و تصاویر مربوط به گریه صبحگاهی یک فرد معلول که همه فکر می‌کردند صاحب سرقفلی بوده، در فضای مجازی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتوایی که گفته می‌شود احساسات کاربران فضای مجازی را برانگیخته و اکنون صدای آن از رسانه‌های معاند نیز به گوش می‌رسد و حتی رسانه‌های جریان اصلی نیز با هدف روشنگری به موضوع پرداخته‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه در واکنش به ویدئوی تخریب این مغازه و یک فرد معلول که نسبت‌اش با مالکان معلوم نیست، می‌گوید: شهرداری در تخریب مغازه‌ها دخالتی نداشت و مالک مغازه مزبور شبانه به تخریب ساختمان اقدام کرده و گویا طی این روند رضایت صاحب سرقفلی مغازه را کسب نکرده است.

رضا عسکری با بیان اینکه مالک مغازه مجوز تخریب مغازه را از شهرداری گرفته بود، ادامه داد: تخریب مغازه باید پس از کسب رضایت صاحب سرقفلی انجام می‌شد که متاسفانه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر مراغه این را هم مورد تاکید قرار داد که اقدام مالک مغازه در تخریب ساختمان مزبور غیرقانونی نبوده اما متاسفانه با لحاظ شرایط اخلاقی نبوده است.

عسکری افزود: بر اساس بررسی‌ها، فرد معلولی که در ویدئو دیده می‌شود، در این موضوع ذینفع نیست و بررسی‌های همکاران ما در شورا و شهرداری مراغه در این خصوص ادامه دارد.

فرد معلول برادر صاحب سرقفلی است

فرماندار مراغه نیز می‌گوید: بررسی‌ها در رابطه با تخریب یک باب مغازه و انتصاب آن به یک فرد معلول نشان می‌دهد که فرد معلول برادر صاحب سرقفلی بوده اما تاکنون مدرکی مبنی بر داشتن سند اعیانی از سوی مالک سرقفلی ارایه نشده است.

سیدعلی موسوی بیان کرد: طبق گزارش‌های شهرداری، بهزیستی، فرماندهی انتظامی و دادستانی شهرستان، این مغازه با قدمت بیش از ۶۰ سال دارای مالک عرصه و سرقفلی مجزاست.

به گفته وی و با توجه به ریزش قسمتی از ساختمان مغازه در اردیبهشت ماه و آتش‌سوزی ۱۴ آذرماه در ساختمان، اهالی و همسایگان صدور اخطار رسمی به صاحبان ملک از سوی شهرداری را خواستار شده‌اند و این نهاد نیز طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ شهرداری‌ها نسبت به صدور اخطار رسمی به صاحبان ملک در خصوص رفع خطر در ۱۸ آذرماه اقدام کرده است.

وی بیان کرد: دادستان شهرستان از مستاجران که در واقع مالک سرقفلی مغازه هستند، خواسته بود تا برای جلوگیری از پایمال شدن حق و حقوقشان، دستور موقت برای جلوگیری از تخریب مغازه را از محاکم قضایی اخذ کنند که متاسفانه صاحبان سرقفلی اقدام نکرده‌اند و در نهایت مغازه شب پنجم دیماه توسط صاحبانش یعنی صاحبان عرصه تخریب شده است.

فرماندار مراغه با یادآوری این موضوع که فیلم پخش شده مربوط به برادر صاحب سرقفلی مغازه است، اظهار داشت: احتمال استفاده ابزاری از وی و ایجاد حساسیت جهت تحریک تعدادی از مردم و کاربران وجود دارد و موضوع از طریق مراجع ذیربط، دادستان و فرماندهی انتظامی تا زمان احقاق حقوق‌شان پیگیری خواهد شد.

به گزارش مشرق برخی رسانه‌های محلی با ورود به این موضوع حقوقی و شخصی و جریحه‌دار کردن احساسات کاربران در حالی که فرد معلول جزو ذینفعان این مغازه نیست، به گسترش ویروس‌وار این محتوا در شبکه‌های اجتماعی دامن زدند و نکته جالب توجه اینکه در بیشتر موارد اطلاعات کامل و دقیق به مخاطبان و کاربران فضای مجازی داده نشد.

کارشناسان رسانه می‌گویند کپی کردن محتوا بدون ذکر منبع و بازنمایی جنبه‌هایی از آن به صورت ناقص، مصداق خبر جعلی است اما متاسفانه از این موارد در شبکه‌های اجتماعی به وفور مشاهده می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت خبرنگار مراغه فضای مجازی مشرق شورای اسلامی شهر مراغه شهرداری مراغه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت صاحب سرقفلی تخریب مغازه فرد معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و هفت مالخر در طرح سه روزه عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در استان خبر داد و گفت: این افراد به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علیرضا حدادی با بیان اینکه طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه به مدت سه روز در استان گیلان اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۲۲ سارق و هفت مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۲ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 748925

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ببینید | گریه شدید سردار رادان در اجتماع مردم قم