Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مقامات بهداشتی این کشور تاکنون ابتلای ۷۶ نفر در شهر‌های اسلام‌آباد، لاهور، کراچی و کویته به ویروس جهش یافته اومیکرون را تایید کرده اند و بیم آن دارند که شیوع سویه جدید کرونا می‌تواند سرعت بگیرد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، مقامات پاکستانی که طی ماه‌های اخیر کاهش چشمگیری در نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا و همزمان پایداری روند شیوع این بیماری را تجربه می‌کنند اکنون نگران آغاز موج پنجم شیوع کووید-۱۹ تا دو ماه آینده هستند و دلیل عمده آن را نیز ابتلای سریع شهروندان به اومیکرون عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت پاکستان به رسانه‌ها اعلام کرد که سرعت شیوع اومیکرون بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد زنگ خطر آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف کشور به صدا درآمده است.
کارشناسان سلامت در پاکستان پیش بینی کردند که به احتمال قوی شمار مبتلایان به کرونا تا ماه فوریه ۲۰۲۲ روزانه به ۳ الی ۴ هزار بیمار افزایش خواهد یافت.

آنان تاکید کردند که واکسینه شدن مردم در برابر ویروس کرونا می‌تواند جلوی ابتلا به اومیکرون و سرعت اشاعه آن را بگیرد.

دولت پاکستان اوایل آذرماه امسال در واکنش به شیوع «اومیکرون» سویه تازه ویروس کووید-۱۹ زنگ خطر برای جلوگیری از سرایت آن در داخل کشور را به صدا درآورد و در اولین گام سفر از شش کشور آفریقایی بعلاوه هنگ کنگ را به مقصد پاکستان ممنوع کرد.

نرخ شیوع ویروس کووید-۱۹ در پاکستان طی ماه‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه بوده و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز روند نزولی پیدا کرده است.

ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان امروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای بیش از ۳۴۸ نفر در مناطق مختلف پاکستان به ویروس کرونا ثبت شد و ۶ نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

شیوع کرونا در میان مردم پاکستان از هفتم اسفند ۱۳۹۸ آغاز شد. از آن زمان تا امروز یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۹۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲۸ هزار و ۹۱۸ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پاکستان امیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت