Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:22:09 GMT

از سرگیری پرواز پاکستان به مشهد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۳۱۱

از سرگیری پرواز پاکستان به مشهد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پس از مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای تسهیل آمد و رفت هوایی میان دو کشور همسایه و تلاش برای رونق صنعت گردشگری همچنین دیدار اخیر «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان با مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان، امشب اولین پرواز مسافربری شرکت پی آی‌ای از لاهور به مقصد مشهد مقدس صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این پرواز چهارشنبه شب ساعت ۲۳ و ۱۹ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه بین المللی علامه اقبال شهر لاهور صورت گرفت و براساس برنامه اعلام شده ساعت ۱ و ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین می‌نشیند.

«عبدالله خان» افزود که پرواز برگشت ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد همان روز از مشهد برخاسته و ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی شهر لاهور به زمین می‌شیند.

«ارشد ملک» مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان نیز به همین مناسبت طی پیامی با اشاره به ازسرگیری پرواز مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد پس از وقفه ۵ ساله، اعلام کرد: پی آی‌ای به زودی برنامه پرواز هفتگی منظم از کراچی به مشهد مقدس و اتصال این پرواز به دیگر شهرهای بزرگ پاکستان را اعلام خواهد کرد.

دهم آذرماه امسال مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد.

وی در دیدار با سفیر کشورمان اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام می‌دهد و شنیدها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد.

لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به 'قلب فرهنگی' این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پروازها می‌تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد.

همچنین آغاز پروازهای مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد مردم دو کشور همسایه از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ایران، موجب تقویت تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی بویژه تسهیل سفرهای تجار دو کشور می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین پاکستان لاهور پرواز مشهد ازسرگیری ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند