Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@15:58:17 GMT

نکات کلیدی درباره تزریق واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۴۴۴

نکات کلیدی درباره تزریق واکسن کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، برخی افراد به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، کلیوی، کبدی، روماتولوژیک، دیابت، سرطان و ... به طور روزمره تحت نظر پزشک دارو مصرف می‌کنند. باید توجه کرد که بسیاری از این داروها هیچ تداخلی با واکسن کرونا ندارند و نیاز به قطع یا تغییر میزان مصرف آن ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قبل از تزریق واکسن نوع داروهای مصرفی مانند وارفارین و هپارین را به تیم واکسیناسیون اطلاع دهید. در عین حال در صورت ابهام و سوال در خصوص تداخل دارو با واکسن با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته یا با پزشک مشورت کنید.
نکات کلیدی در مورد واکسن کرونا

- اگر اخیراً مبتلا به کرونا شده اید، حداقل چهار هفته پس از بهبودی علائم اقدام به تزریق واکسن کنید.

- در صورت داشتن علائم سرماخوردگی نظیر آبریزش بینی، عطسه و غیره با پزشک خود در مورد زمان مناسب برای تزریق واکسن کرونا صحبت‌ کنید؛ چرا که شاید نیاز باشد حدود ۴ هفته دریافت واکسن به تعویق افتد.

- آلرژی داشتن به دارو مانع دریافت واکسن کرونا نیست، اما حتما به تیم واکسیناسیون در مورد آلرژی‌تان اطلاع دهید و به مدت نیم ساعت بعد از تزریق واکسن در مرکز واکسیناسیون تحت نظر باشید.

- در صورت داشتن سابقه بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی عروقی، فشار خون، سرطان و غیره به تیم واکسیناسیون اطلاع دهید.

- در صورت مصرف داروهایی نظیر هپارین و وارفارین قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنید.

- دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن، بدن به بیشترین ایمنی ناشی از واکسیناسیون خواهد رسید، پس نوبت دوم را در اولین فرصتی که تیم واکسیناسیون تعیین کرده‌اند دریافت کنید.

- بعد از واکسیناسیون کامل اگرچه میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ کاهش می‌یابد، اما همچنان احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد. بنابراین باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

- معمولا بعد از دریافت دز دوم واکسن عوارض بسیار کمتر از دوره اول خواهد بود.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت وزارت بهداشت، واکسیناسیون علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به کووید ۱۹ در فرد واکسینه شده، منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین واکسن کرونا تزریق واکسن واکسیناسیون عوارض واکسن ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین تیم واکسیناسیون واکسن کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی