Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:22:25 GMT

نخبگان باید حماسه نهم دی را بازخوانی کنند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۶۵۸

نخبگان باید حماسه نهم دی را بازخوانی کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کرمی روز پنجشنبه مصادف با سالروز حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا افزود: نخبگان دانشگاهی و مخصوصا اساتید باید این حادثه بزرگ را به شکل علمی تحلیل کنند تا نسل جوان دانشجو نسبت به این رویداد کاملا تبیین شوند و آن را به نسل بعد منتقل کنند.

وی با بیان اینکه فتنه ها شکل عوض می کنند، اظهار داشت: فتنه سال ۸۸ درباره خود انتخابات بود با شعار تقلب در انتخابات اما فتنه های امروز می تواند درباره پس از انتخابات و با بیان غلط از معضلات کشور باشد که مثلا این معضل اقتصادی یا سیاسی یا فرهنگی قابل حل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد: گاهی مردم بر اثر فتنه فتنه گران مسیر حق را گم می کنند اما اگر معتمدین به طور دائم حماسه های منجر به برملا شدن دشمنان را بازخوانی و یادآوری کنند احتمال بیراهه رفتن جامعه بسیار کمتر می شود.

حجت الاسلام و المسلیمن کرمی اضافه کرد: از علامه امینی سوال شد چرا در سوگ واقعه کربلا این چنین سخت عزاداری و برای نذورات هزینه می کنید؟ ایشان پاسخی با این مضمون داد: که باید این تجربه تاریخی برای مسلمانان واگویه شود و همیشه زنده بماند تا خطای مردم در واقعه تکرار نشود.

وی تصریح کرد: اگر در صدر اسلام واقعه غدیر خم نیز بازخوانی و واگو می شد آن شقاق که بین مسلمانان رخ داد صورت نمی گرفت و این اختلاف تاریخی به امروز نمی رسید.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تاکید کرد: در حماسه نهم دی، هفته بصیرت و میثاق با رهبری و امام راحل (ره) مطرح شد به این معنا که حرکت خود جوش مردم در برابر فتنه گسترده آن سال بسیار بزرگ بوده است اما  هنوز همه جوانب آن بازگو و تشریح نشده است.

حجت الاسلام کرمی  در تشریح فعالیت های دانشگاه تهران در سالگردهای این حماسه اظهار داشت: از دی ماه سال ۸۹ به صورت های مختلف از جمله با زبان هنر این روز تاریخی برای دانشجویان تبیین شد و در ۲ سال پاندمی کرونا مراسم ها به صورت مجازی شکل گرفت که قطعا پس از این با حضوری شدن دانشگاه ها تمرکز ما بر تشریح این حماسه بیش از پیش خواهد شد.

وی یادآور شد: زیبایی نهم دی در گفتن یک شعار واحد، در دست داشتن یک عکس معین، حرکت در یک مسیر مشخص و یک هدف معلوم بود و به این شکل بصیرت رهبری به درون جامعه منتقل شد.

به گزارش ایرنا، حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید و مردم در این حماسه انزجار خود را از اغتشاشگران و دشمنان نشان دادند و بر پیمان خود با ولایت تاکید کردند.

نهم دی در تقویم جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه تهران 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه تهران مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه تهران 9 دی مقام معظم رهبری دانشگاه تهران نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رأی، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزه‌ها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • تبارنامه‌ی ما دفتر شهیدان است
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری