Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بافتن قالی یکی از هنرهای بسیارزیبا و زنده‌ای است که بافنده با دستان خود به نخ‌های رنگی جان می‌بخشد؛ با گل‌های قالی می‌شود بهار را جشن گرفت، فرش بافتن ترکیب عشق و هنر است.

ملوک جیبا بانوی آبدانانی که در تمام عمر شصت ساله‌ی خود قالی بافته اکنون و با آمدن بیماری کرونا و کم شدن رفت و آمدها و در خانه ماندن توانسته در طی این دوسال ۱۲ قالی و تابلو فرش ببافد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافت بیش از ۷۰۰ فرش و تابلو فرش توسط بانوی آبدانانی

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از سن نه سالگی به بافتن قالی مشغول شدم و قالی بافی را از روی نگاه کردن به دست زنان بزرگ ایل یادگرفته‌ام و تاکنون اگر بخواهم حساب کنم بالای هفتصد فرش و تابلو فرش بافته‌ام.

این قالی باف آبدانانی ادامه داد: علاقه‌ی من به قالی بافی یک علاقه‌ی ذاتی است؛ بافتن قالی حالم را خوب می‌کند؛ قبل از کرونا سالی سه تا چهار قالی می‌بافتم ولی در مدت این دوسال که کرونا آمد و رفت و آمدها کم و قطع شد، فرصت خوبی برایم فراهم شد تا بیشتر ساعت‌ها را به بافتن قالی مشغول بشوم و توانستم ۱۲ فرش و تابلو فرش در ابعاد مختلف ببافم و چند تا از آنها را به فرزندانم به عنوان یادگاری دادم و تعدادی را هم فروختم.

جیبا با اشاره به اینکه قالی بافان همیشه نیازمند حمایت دولت هستند گفت: از مشکلات مهم قالی بافان مشکل تهیه نخ و فروش فرش‌های دست باف است، به خاطر بُعد مسافت تا پایتخت قالی‌های دست باف ما را که عمر و جوانی خود پای بافتن آن گذاشته‌ایم به قیمت ناچیز میخرند.

وی با بیان اینکه از ناحیه ریه دو دست و گردن دچار مشکل است گفت: دکتر به من گفته است باید قالی بافی را کنار بگذارم ولی چن روز بیشتر نتوانستم با بیکاری کنار بیایم و دوباره شروع به بافتن کردم.

این قالی باف ادامه داد: اکثر قالی‌ها و تابلو فرش‌هایی که بافته‌ام از روی نقشه بوده ولی بعضی قالی‌های محلی را ذهنی بافتم و وقتی قالی‌های که بافته‌ام را می‌بینم حس زندگی و خوشحالی به من دست می‌دهد.

مهسا جابری

انتهای پیام/ 970811

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت قالی فرش ایلام تابلو فرش بافتن قالی قالی باف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش

عزیزاله فرضی پور معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: «منصوریان» که قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و هم اکنون رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش نیز است، با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در کشور چین موفق به دریافت سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی ووشو استرالیا شد.

وی افزود: این ورزشکار نامی کشور در وزن ۶۰ کیلوگرم با شکست دادن حریفی از ترکیه و باخت در برابر حریف چینی به مدال نقره بسنده کرد.

معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به قضاوت پایان «مجید خوبیاری» داور هیئت ووشو منطقه آزاد کیش در مسابقات انتخاباتی جام جهانی کیش اشاره کرد و گفت: خوبیاری که مسوولیت نایب رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش را نیز بر عهده دارد، مستقیما توسط فدراسیون جهانی جهت قضاوت به این دوره مسابقات دعوت و با عملکردی عالی موجب درخشش نام کشور عزیزمان در حوزه داوری شد.

وی افزود: «خوبیاری» پیش از این سابقه داوری در مجامع بین المللی از جمله مسابقات جهانی اندونزی را در کارنامه خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد تا با بانوی گرگانی ازدواج کند
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم