Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه در برنامه بوی بهشت در مسجد جامع زواره گفت: نهم دی ماه روزی که مردم از نظام و انقلاب در سال ۸۸ دفاع کردند این روز را گرامی می‌داریم و دعا می‌کنیم این انقلاب، امنیت و آزادی حفظ شود و مشکلات این کشور مخصوصا این گرانی و تورم برطرف شود و آن کسانی هم که نشسته‌اند و با نقشه و جنگ نظامی، فیلم و سریال در صدد هستند تا با تحریف این مردم را به زمین بزنند خداوند شرشان را به خودشان بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس دینی گفت: برای شناخت حضرت زهرا (س) پنج منبع متصور بوده که یکی از آن‌ها قرآن است که در آیاتی او را معرفی کرده و دوم روایاتی که از پیامبر خدا به ما رسیده و شیعه و سنی آن را گردآوری کرده‌اند و قابل انکار نیست و سوم اینکه روایات ائمه معصومین که ۱۲ امام در خصوص حضرت زهرا (س) روایت دارند و چهارمین منبع کلمات دانشمندان غیر مسلمان و غیر شیعه است که کتاب نوشته‌اند و پنجم رفتار خود حضرت زهرا (س) بوده که الگویی بسیار خوب برای همه دوران است.

وی گفت: جامعه ما امروز به این الگوی حضرت زهرا (س) نیاز دارد چرا که خیلی با این الگو‌های اسلامی فاصله گرفتیم و نمونه آن افزایش طلاق نسبت به ازدواج‌ها در جامعه اسلامی است که این خطر است و جامعه ما با فرهنگ علوی فاصله دارد در حالی که حضرت زهرا رفتار‌هایی داشته که زمان ندارد و قدیمی نشده که می‌توان حیا، عفت، صداقت، محبت و تکریم را نام برد و می‌توان از آن‌ها در زندگی امروزی استفاده کرد که به انسان در جامعه آقایی می‌دهد.

رفیعی گفت: مشکلات جامعه همین نداشتن احترام‌ها در بین مردم است که عده‌ای آن را ندارند و عده‌ای هم همچون کسانی که بدعت‌گذاری در دین کرده‌اند و گروه‌های انحرافی در دین اختراع می‌کنند و کسانی که جسارت به ائمه و بزرگان دین می‌کنند یا افرادی که فحاش هستند یا مرتک فساد در جامعه هستند یا حرمت می‌شکنند یا حاکم ستمگر هستند از نظر اسلام احترام ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اولین شاخه احترام این است که افراد به خودشان احترام بگذارند و روایات داریم که سزاور است مومن خودش را خوار نکند و در راز مردم دخالت نکند و به آنچه دارید اکتفا کنید و از افراد پَست کمک نخواهید که شما را تحقیر می‌کند و خیانت به امانت نکنید و چشم، گوش و زبان کانال قلب است که باید آن را با احترام پاک نگه داریم و خود را تکریم کنیم.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق حجت الاسلام رفیعی حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

احمد احمدی صدر گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده‌های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه‌هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی، چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سرا‌ها و... را چندین برابر افزایش دهیم.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم