Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مهمترین مولفه برای داشتن ایران قوی و سرسبز، حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مسعود منصورگفت: امروز کشور ما از نظر شرایط اقلیمی و خشکسالی با چالش‌های مختلف روبروست به گونه‌ای که میزان بارندگی در کشور یک سوم بارندگی دنیاست و از سویی دیگر میزان  تبخیر آب نسبت به میانگین جهانی سه برابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور در تبیین وضعیت اقلیمی کشور به فرسایش خاک در ایران اشاره کرد و گفت: سالانه 16 تن در هکتار فرسایش خاک در کشور وجود دارد و بسیاری از شهرها و آبادی‌ها در معرض سیل، ریزگرد و هجوم شن‌های روان قرار دارد و این مشکلات امروز تنها با هم گرایی و هم افزایی مردم و دستگاه‌های اجرایی قابل مهار است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: دبیرخانه شورای امنیت ملی سندی را تحت عنوان سند شجره طیبه تدوین کرده که ذیل این سند 30 پیوست پشتیبان وجود دارد که دستیابی به امنیت زیستی و انسجام ملی در احیای سرزمین از مهمترین اهداف پیش بینی شده در این سند است.
منصور همچنین یادآور شد: بر اساس این سند که چشم انداز 14 ساله دارد و از سال 1400 تا 1414 ادامه دارد بیش از 500 میلیون نهال و بذر در عرصه های منابع طبیعی کشور کاشته می‌شود.
رئیس سازمان جنگل‌ها در ادامه، تداوم این هدف و حفظ منابع طبیعی کشور را خارج از توانمندی یک دستگاه اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تداوم و استمرار اهداف پیش رو که پویایی و سرسبزی کشور را به همراه دارد بیش از همه عوامل، اقشار مختلف مردم نقش آفرین هستند.
منصور با بیان اینکه این پویش امروز با مشارکت مردم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از شهر مقدس مشهد و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام آغاز شده است تنها به امروز اختصاص ندارد بلکه با توجه به شرایط اقلیمی مناطق هر ساله موضوع پویش بذرکاری و نهال کاری استمرار خواهد داشت.
مسئول اول منابع طبیعی کشور در ادامه سخنان خود در پویش سراسری ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت گفت: محوریت کار این پویش بر حسب وظیفه بر عهده سازمان جنگل‌هاست اما سازمان در این مسیر و در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده نیازمند حمایت دستگاه‌ها و همراهی مردم، تشکل‌ها و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست است.
بر اساس این گزارش در پویش ملی "ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت" که قرار است برای هر شهید هزار درخت غرس شود، همسر شهید محمود کاوه از فرماندهان سرافراز 8 سال دفاع مقدس با همراهی دکتر مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به یاد این شهید والامقام و دیگر شهدای این آب و خاک نهال کاشتند.


کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها حفاظت آب خاک سازمان جنگل ها منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان 2 از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026 روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد