Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@06:22:51 GMT

پیش بینی بازارسهام درسال آینده

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۷۸۶۵

پیش بینی بازارسهام درسال آینده

ممکن است کریسمس برای سرمایه‌گذاران، هدایای تازه‌ای به ارمغان آورد و رالی بابا نوئل بازار سهام را صعودی کند.
ناطقان: به نقل از یاهوفایننس، پنج روز معاملاتی آخر سال و دو روز اول معاملاتی سال بعد میلادی، اغلب بزرگ‌ترین هفته سال بازار محسوب می‌شوند. سرمایه‌گذاران می‌دانند که اگر بازار در ماه ژانویه خوب باشد و پول زیادی به بازارها سرازیر شود، نشانه این است که احتمالا سال بسیار خوبی در پیش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت‌های سهام صعودی خواهد بود؛ بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که سرمایه بیشتری برای کسب بازدهی بالاتر روانه بازار سهام شود.

شاخص اس‌اندپی (S&P)، سال‌ها پس از دوره رالی بابانوئل با افزایش قیمت، نرخ رشد ۱۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

نکته مهم دیگر برای سرمایه‌گذاران مشتاق به پیش‌بینی چشم‌انداز بازار ۲۰۲۲ عملکرد بازار در ماه ژانویه است زیرا پنج روز اول ژانویه یک شاخص عالی برای عملکرد بقیه ماه خواهد بود.

عملکرد بازار ژانویه با ۱۱ ماه بعدی مرتبط است و اگر شاخص اس‌اندپی به ثبت عملکرد مثبت در کل ماه ژانویه ادامه دهد، امکان عملکرد مثبت در تمام سال را افزایش داده است زیرا میانگین افزایش قیمت سالانه به ۱۵.۹ درصد افزایش می‌یابد.

کارشناسان اظهار کردند: صعود قیمت سهام سال ۲۰۲۱ مربوط به ماه اول سال نبودند و افزایش شاخص اس‌اندپی ژانویه با میانگین افزایش ۱۱.۳ درصدی طی ۱۱ ماه باقی‌مانده سال ادامه داشت.

اگرچه به نظر می‌رسد که دستاوردهای ژانویه با تعیین نگرش‌ها و انتظارات سرمایه‌گذاران می‌تواند استاندارد را برای بقیه سال تعیین کند اما این شاخص‌ها تضمینی نیستند؛ هرچند سرمایه‌گذاران باید تاریخ را به‌عنوان یک راهنمای بزرگ در نظر داشته باشند.

بازار در سال ۲۰۲۲، احتمالا با چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید همچنین تورم بالا و تلاش‌های فدرال رزرو برای کنترل آن مواجه خواهد شد. سویه اُمیکرون به‌عنوان یک نگرانی خواهد بود و با توجه به قابلیت انتقال بالا می‌تواند بر تقاضای مصرف‌کننده برخی از صنایع تاثیر بگذارد و البته برخی تحت‌ تاثیر قرار نگیرند.

همچنین فدرال رزرو به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد در واکنش به تورم بالا، نرخ بهره را افزایش دهد. بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند این افزایش نرخ‌ها در سال آینده آغاز شود و  نگران‌کننده است زیرا اگر فدرال‌ رزرو نرخ بهره را به سرعت افزایش دهد، بازار را به رکود خواهد کشاند.
منبع: ایسنا برچسب ها: بازار ، بورس ، ناطقان ، سهام ، کریسمس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازار بورس ناطقان سهام کریسمس سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار در چهارمین روز هفته با روند افزایشی بازگشایی شد و با افزایش‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی به صورت پلکانی بیش از یک کانال صعود را تجربه کرد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:در نهایت اسکناس آمریکایی روز سه‌شنبه با افزایش هزار و ۵۰۰ تومانی در میانه کانال دوم کریدور ششم بسته شد.

پیش‌ بینی قیمت دلار از دیدگاه معامله‌گران

معامله‌گران، افزایش تقاضا را دلیل رشد قیمت دلار می‌دانند. برخی نیز معتقدند تنش‌های ایجادشده در بازار طلای پایتخت در خصوص سامانه جامع تجارت، روند تقاضا و در پی آن قیمت در بازار ارز را صعودی کرده است.

ی دو روز اخیر الزام به اجرای سامانه جامع تجارت، اعتراض صنف طلافروشان در پایتخت را به همراه داشته و منجر به نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران و برخی شهرهای بزرگ شده است. عده‌ای از فعالان بازار ارز می‌گویند این رشد قیمت ناشی از سرازیر شدن بخشی از تقاضای طلا و سکه در بازار ارز است.

در مقابل، عده‌ای دیگر می‌گویند بازارساز عمدا اقدام به کاهش عرضه و افزایش قیمت دلار کرده تا از فرصت پیش‌آمده نوسان‌گیری کند. آنها معتقدند در روزهای آتی، دلار با سیگنال خبری بانک مرکزی به پله‌های پایانی کریدور پنجم سقوط می‌کند.

گفتنی است محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی در مصاحبه با صدا و سیما درباره سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان به گفت‌وگو با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: «در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی برخی منابع ارزی مسدودشده ایران در برخی کشورها صورت پذیرفت که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.»

ه نظر می‌رسد این سیگنال دلیل برخی فعالان بازار ارز در خصوص پیش‌بینی کاهش قیمت دلار در روزهای آتی و نوسان‌گیری بازارساز است.

قیمت تتر آماده پرش به کانال ۶۳ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز سه شنبه با افزایش بیش از ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و به کانال ۱۷ هزار تومانی راه یافت، اما در ادامه معاملات کاهش پلکانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۸۰ تومان بسته شد. تتر، هزار تومان گران شد و با رقم ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس نسبت به آخرین معامله روز دوشنبه هزار و ۴۰۰ تومان رشد داشت و روی رقم ۷۸ هزار و ۸۹۰ تومانی ایستاد. یورو با یک پله صعود و رشد هزار و ۴۰۰ تومانی با رقم ۶۷ هزار و ۴۵۰ تومانی بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان عرضه شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901477

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان