نگاهی به جذابترین جاهای دیدنی قشم از دیدگاه لوکس ویلا
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۷۹۴۷
دو جزیره کیش و قشم مناطقی هستند که تا پیش از شیوع کرونا، مناطقی توریستی و جذاب به شمار میرفتند و در بهترین فصل سفر که پاییز و بهار بود، توریستهای بسیاری از ایران و کشورهای دیگر به این دو جزیره سفر میکردند.
به گزارش ایسنا بنابر اعلام لوکس ویلا، کیش را با تفریحاتش میشناسند و قشم را با جاهای دیدنی معروف، مراکز خرید و تجارتش.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دره ستارگان به جرأت زیباترین یا یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم است که با نام گرند کانیون کوچک ایران هم میشناسند. دره ستارگان قشم منطقهای با کوهها و صخرههای بسیار زیبا است که برای به وجود آمدن آنها، سنگها و صخرهها دهها هزار سال و شاید میلیونها سال در برابر فرسایش و عوامل طبیعی قرار گرفتهاند تا امروزه یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم باشند. اما بومیهای قشم باور دیگری دارند. به گفته آنها، دره ستارگان درگذشته تنها یک صخره بوده و بخاطر برخورد یک ستاره با این منطقه، همچین پدیده زیبایی به وجود آمده است. دره ستارگان در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد و از آنجایی که بخش توریستی قشم در شرق جزیره قرار دارد، برای بازدید از دره ستارگان باید مسیری کمتر از نیم ساعت را طی کرد تا به دره رسید.
جزیره هرمزیکی از دلایل محبوبیت جزیره هرمز، نزدیکی آن به قشم است. به بیان دیگر، بخش توریستی قشم در شرق جزیره قرار دارد و چه برای اقامت در هتل و چه برای اجاره ویلا در قشم، مردم به شرق جزیره مراجعه می کنند و همیشه بخصوص قبل از شیوع کرونا، این منطقه شلوغترین بخش قشم بوده و از طرفی، اکثر جاهای دیدنی و مراکز خرید قشم هم در اینجا قرار دارند. جزیره هرمز در شمال شرق قشم قرار دارد و برای اینکه از این جزیره بازدید کنید کافیست در شرق جزیره به اسکله شهید ذاکری مراجعه کرده و سوار کشتی شوید تا بعد از 20 دقیقه به جزیره برسید.
جزیره هرمز از جمله مناطق زیبای جزیره قشم است که با نام سرزمین کوههای رنگارنگ شناخته میشود. کوهها و زمینهای جزیره هرمز به رنگهای مشکی، زرد و قرمز هستند و رنگ زرد هم بیشتر به چشم میآید اما کسی این زمینها را رنگ نکرده بلکه نوع خاک جزیره باعث شده همچنین پدیده زیبایی به وجود آید. در کنار کوههای رنگارنگ که چشماندازهای بینظیری را به وجود آورده اند، جزیره هرمز جاهای دیدنی و مناطق تاریخی هم دارد که شامل قلعه پرتغالیها، جنگل حرا، غار الهه نمک و غیره هستند.
تنگه چاهکوه قشماگر در میان جاهای دیدنی قشم به دنبال مناطقی همانند دره ستارگان هستید، تنگه چاهکوه هم از جمله دیگر پدیدههای طبیعی شگفتانگیز در قشم است. تنگه چاکوه منطقهای با کوهها و صخرههایی است که به لطف عوامل طبیعی و فرسایشهای صورت گرفته طی سالیان بسیار، منطقهای خاص و منحصر به فرد را به وجود آورده است.
غار خربسدر جزیره قشم و جزایر اطراف از جمله کیش و هنگام، غارهای تاریخی مختلفی وجود دارد که هرکدام جذابیتهای خاص خود را دارن. غار خربس در گذشتههای دور غاری طبیعی بود اما به لطف انسانها به غاری ساخته شده توسط انسانها تبدیل شده است. از بیرون که به غار نگاه می کنید انگار در حال مشاهده یک قصر بزرگ در دل کوه هستید که شامل پله های صخرهای، اتاقها و غیره هستند. در واقع طی سالیان بسیار دور، غار خربس یک پناهگاه برای ساکنان منطقه بود و برای زندگی در امنیت و آرامش به این غار پناه میبردند.
غار نمکدان قشمبعد از غار خربس که به دست انسانها ساخته شده و جزء جاهای دیدنی زیبا و دوست داشتنی قشم به شمار میرود نوبت به غار نمکدان میرسد. غار نمکدان هر چقدر از زیبایی آن بگوییم کم گفتهایم. بازدید از همچنین پدیده زیبایی چندان راحت نیست و نه تنها باید به فاصله 90 کیلومتری مرکز شهر مراجعه کنید بلکه هم باید مسیری را پیادهروی کرده و هم لباس و کفش مناسب برای کوهنوردی و غار نوردی سبک را هم به همراه داشته باشید تا بتوانید وارد غار نمکدان شوید. این غار قدمتی چند هراز ساله دارد و این موضوع را از پدیده داخلش میتوان فهمید.
رزرو اقامتگاه در قشم بعد از کرونا از سایت لوکس ویلاقشم منطقه ای توریستی و تجاری است و بخاطر اینکه منطقه آزاد به حساب میآید، اکثر مردم برای خرید به قشم سفر میکنند. امروزه که با اپیدمی کرونا بسیاری از مردم برای شکست این ویروس از سفر کردن پرهیز کردهاند، بی شک خود را برای یک سفری جذاب و هیجان انگیز بعد از پایان کرونا آماده کردهاند. اجاره ویلا در قشم یکی از ارزانترین راهها برای اقامت در این جزیره است تا هزینههای بالایی برای اقامت در هتلها پرداخت نشود. لوکس ویلا آماده میزبانی از گردشگران برای اقامت در این جزیره با پایان یافتن کرونا است و تا بهترین ویلاها و اقامتگاهها را با قیمتهای عالی به صورت روزانه اجاره دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: لوکس ویلا اجاره ویلا در قشم جاهای دیدنی قشم برای اقامت دره ستارگان جزیره هرمز غار نمکدان لوکس ویلا شرق جزیره غار خربس منطقه ای کوه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دیدگاههای متعدد در اسلامیسازی علوم انسانی بررسی شد
نشست «پیشینهشناسی رویکردهای اسلامی به علوم انسانی» با حضور طلاب و علاقمندان به این حوزه به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
حجتالاسلام سید رسول موسوی عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) در این نشست، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در نظام جمهوری اسلامی مهم است، مباحث علوم انسانی است، به این معنا که علوم انسانی باید بومی شود و به تعبیر دقیقتر اسلامیسازی علوم انسانی یعنی نگاه ما به انسان یک نگاه معنوی و الهی باشد، رویکرد کشورهای غربی به علوم انسانی غالباً اومانیستی و انسانمحوری است و طبیعتاً هنگامی که اختلاف مبنایی حاصل شد در شاخهها و فروع نیز به طریق اولی اختلافاتی وجود دارد.
وی ادامه داد: مسئولین و پژوهشگران، کتابهای متعددی درخصوص اسلامیسازی علوم انسانی نوشتهاند و دیدگاهها و نظریات بسیاری در این رابطه وجود دارد که میتوان به آنها مراجعه کرد، بحث روششناسی نیز در این خصوص مهم است.
وجود دو دیدگاه در اسلامیسازی علوم انسانی
این پژوهشگر علوم دینی با اشاره به وجود دو دیدگاه در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی، تصریح کرد: یک دیدگاه از منظر فلسفی بررسی میشود، یعنی از دانش و علم فلسفه به ویژه حکمت متعالیه که ملاصدرا آن را بنیان نهاده، برای اسلامیسازی علوم انسانی استفاده شود و فارابی نیز از فیلسوفانی است که از او به عنوان مؤسس توسعه فلسفه به علوم اجتماعی و انسانی یاد میشود.
وی خاطرنشان کرد: در یونان هم دیدگاهی اجتماعی نسبت به علوم انسانی وجود داشت و علوم انسانی دارای جایگاه بود، پس پیوندی میان فلسفه و دانستههای اجتماعی و علوم انسانی از ابتدا در یونان وجود داشته است و پس از ورود فلسفه به حوزه اسلامی توسط مسلمانان و فیلسوفانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی سینا و فارابی نگاه به فلسفه چنین بود که بر علوم انسانی مسلط است.
حجتالاسلام موسوی یادآور شد: استفاده از قرآن و سنت، روشی دیگر در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی است، پیشینه این روش نیز به مفسرینی باز میگردد که از نگاه قرآن و حدیث، مطالبی را بیان کردند.
طبقهبندی تفسیرهای قرآنی
وی درخصوص طبقهبندی تفسیرهای قرآنی اظهار کرد: تفسیرهای اجتماعی، تفاسیری هستند که به مردم، جامعه و نیازهای اجتماعی توجه دارند، تفاسیر عصری(زمانی) هم مسائل روز و مورد نیاز را بیان میکنند و دسته سوم نیز شامل تفاسیر موضوعی هستند که نیازهای جامعه را بر مبنای آیات قرآن پاسخ میدهند یعنی موضوع از جامعه استخراج شده و براساس قرآن بررسی میشود که کتاب «سنتهای تاریخ در قرآن» از شهید سید محمد باقر صدر نیز در راستای تفسیر موضوعی است.
مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) یادآور شد: در جلد چهارم از تفسیر المیزان و ذیل آیه ۲۰۰ سوره آل عمران «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، کلمه «رابِطُوا» مباحث اجتماعی را از منظر قرآن بیان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به حمدلله در بحث اسلامیسازی علوم انسانی، چه با روش فلسفی و استفاده از ایدههای فیلسوفان و چه با روش تفسیری، منابع و پیشینه متعددی وجود دارد.
حجتالاسلام موسوی با تقسیم تفسیر موضوعی به دو نوع درون قرآنی و برون قرآنی، ابراز کرد: منظور از تفسیر موضوعی درون قرآنی آن است که موضوع در قرآن وجود دارد و تفسیر موضوعی برون قرآنی به مسائل روز و دانشهای بشری اشاره دارد.
ساختارگرایی و کارکردگرایی
وی درباره کارکردهای خانواده، گفت: اصل پیدایش کارکردهای خانواده در غرب مطرح شد و کتابهای متعددی نیز در این رابطه نوشتهاند، به طور کلی دو شاخه و مکتب فکری در تمام عرصهها میان غربیان رواج دارد که مباحث را به دو شاخه ساختارگرایی و کارکردگرایی تقسیم میکند.
این پژوهشگر علوم دینی تأکید کرد: ساختارگرایان معتقد بودند در موضوعات علوم انسانی میبایست به مبادی، ساختارها، اصول و ریشهها نگریست ولی به فواید و منافع کمتر توجه داشتهاند، کارکردگرایان نیز در پی تحولاتی که در غرب به وجود آمد، منفعتگرا شدند و به سمت بیان کارکردها و فواید رفتند.
وی یادآور شد: خانواده از مباحث بین رشتهای استف به این معنا که هم در روانشناسی و هم در جامعهشناسی مورد بحث قرار میگیرد، اما از آنجا که مبحثی اجتماعی بهشمار میرود، پس جامعهشناسان بیشتر به آن پرداختهاند، جامعهشناسان کارکردگرا نیز بحثی با عنوان «کارکردهای خانواده» را مطرح کردند که برای مثال بحث تولید مثل و تنظیم و کنترل نسل را از کارکردهای خانواده برشمردند.
حجتالاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آیات قرآن به گونهای است که هم به بحث ساختار خانواده و هم کارکرد خانواده نظر دارد، در گام اول میبایست با استفاده از روش «معادلیابی واژگانی»، آیات مربوط به خانواده همچون ولد، ابن و بنت را از قرآن استخراج کنیم، سپس در گام بعدی آنها را مرور کرده و هر کدام با بحث کارکردها متناسب است را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.
انتهای پیام. /