Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محتشمی‌پور صبح پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: در سطح کشور ۱۱ هزار و ۸۰۰ معدن وجود دارد که در حال حاضر شش‌هزار و ۸۰۰ معدن فعال و پنج هزار معدن غیرفعال است.

وی وجود معارضان محلی یا دستگاهی را از مهمترین عوامل غیرفعال بودن معادن ذکر کرد و ادامه داد: این معارض باعث شده تا سرمایه‌گذاران امکان فعالیت در این معادن را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در زمینه فعالیت‌های معدنی نگاه ویژه‌ای به حوزه محیط زیست داریم و جلوگیری از خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از منابع نیازمند نگاه بین بخشی به حوزه معدن است خاطرنشان کرد: در توسعه معادن توجه به حوزه‌های منابع طبیعی و محیط زیست، رفاه و توجه به نیازهای مردم و اقتصاد کشور را در نظر داریم.

محتشمی‌پور به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه معادن اشاره کرد و افزود: از مزیت‌های مهم استان بوشهر می‌توان به دسترسی به آب‌های آزاد، وجود مرکز صادرات نفت خام و صادرات مواد مختلفی صنعتی، پتروشیمی و تولیدی اشاره کرد.

وی ریشه‌یابی و جبران آسیب‌های معادن به مناطق پیرامونی را ضروری دانست و بیان کرد: در صورت ورود آسیب به مناطق پیرامونی معادن باید از محل درآمدهای معدنی جبران و مشکلات برطرف شود.

معاون معادن و فرآوری وزارت صمت از حمایت ویژه از صنعت‌گران و اکتشاف معادن و رفع موانع خبر داد و گفت: متوسط عمق اکتشاف مواد معدنی در کشور بسیار پایین است و باید افزایش یابد.

کد خبر 5387961

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صمت معادن ویروس کرونا بوشهر 9 دی قاسم سلیمانی گرگان آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا سفر رئیس جمهور به قم سویه اومیکرون کرونا آلودگی هوا ایلام دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی فتنه 88 محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد،

عناوین ویژه‌های خبری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاخیر وزارت نیرو در بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک

بازتاب ویژه شدن فرمانداری اردکان

در جستجوی راهکار علمی برای آلودگی دشت یزد ـ اردکان

نارضایتی اهالی چند محله از یک تصمیم شورای شهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است