Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:45:06 GMT

بزرگداشت حماسه ۹ دی در خاش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۹۲۲۰

بزرگداشت حماسه ۹ دی در خاش برگزار شد

امام جمعه خاش در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یاد و نام شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و بویژه شهیدان جبهه مقاومت و ایثار و از جمله سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی در ذهن ها جاویدان و ماندگار است.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان بیان کرد: حضور پرشور و حماسی مردم در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی ماه و دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی از بصیرت بالا و ولایت مداری اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در این منطقه مرزی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی و مردم خوب و نجیب سیستان و بلوچستان از سالهای دور تاکنون علاقه و ارادت خود را به مقام معظم رهبری و ولایت فقیه نشان داده و همچنان نیز پای ارزشهای والای اسلامی و انقلابی ایستاده و شجاعانه به حمایت از این نظام اسلامی می پردازند.
امام جمعه خاش افزود: مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ و اقوام دیگر ایرانی با حضور حماسی در صحنه های مختلف نظام اسلامی ثابت کرده اند که با آگاهی و بصیرت و دشمن شناسی هرگز به دشمنان اجازه نمی دهند تا دست از پا خطا کرده و به اهداف ننگین شان برسند.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان گفت: اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ در کنار سایر مردم ایران سربلند پشتیبان و یار و یاور رهبری هستند و جانانه از حریم اسلام و انقلاب و رهبری دفاع می کنند.
مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم بزرگ ایران اسلامی در حماسه با افتخار نهم دی ماه با رهبر بصیر و آگاه و شجاع کشور تجدید پیمان کردند و همچنان نیز همین رویه را دنبال می کنند.
صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم گفت: همه ما مطیع و فرمانبردار رهبر معظم انقلاب بوده و در تداوم راه خونبار شهیدان اسلام و انقلاب و ادامه راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ارزشهای والای اسلام و انقلاب صیانت می کنیم.
وی از همکاری و حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان خاش قدردانی کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دهه بصیرت خاش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دهه بصیرت خاش سیستان و بلوچستان دهه بصیرت خاش حاج قاسم سلیمانی اسلام و انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد، اظهار کرد: کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» روایت حماسه مردم مشهد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه حماسه‌های انقلاب در کشور بسیار است که با چند کتاب نمی‌توان بیان کرد، افزود: یک فریم عکس ماجرا و داستانی دارد و در کنار مستندها و کتاب‌ها عکس‌ها نیز روایتگری می‌کنند.

وی به جایگاه عکاسی در ثبت خاطرات اشاره کرد و گفت: عکاسی در بحران سختی‌های کار خود را دارد؛ برخی شغل‌ها با اتفاقات نا به هنگام روبرو نیستند؛ اما عکاسی در جنگ دشوار است.

حسین زاده ابراز کرد: عکس بسیاری از دوران انقلاب نداریم، اما همین تعداد که به یادگار مانده است سندی بر حقانیت ملت ایران است. ثبت واقعه تاریخی مجاهدت عظیم می‌طلبد و بسیاری عکاسان در این مسیر رنج‌های بسیار متحمل و جانباز شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه روایت پیشرفت در امتداد روایت حماسه در جریان است، افزود: بعد انقلاب، شاهد موفقیت‌هایی ایران در رشته‌های علمی، پزشکی و نظامی هستیم که در دوره سخت‌ترین تحریم‌ها حاصل شده است.

وی با بیان اینکه کشور در دل تحریم نیاز به روایت دارد، افزود: این نشست در راستای تجلیل از تلاش‌های اوحدی و راویان حماسه کشور برگزار شده است و امثال اوحدی ها با عکس، مستند و تاریخ نگاری پیشرفت‌ها را روایت می‌کنند. جوانانی که در دوره فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند باید از بزرگان این عرصه الگو بگیرند و فرایندهای آنان را تکمیل کنند.

حسین زاده اظهار کرد: اوحدی را نباید منحصر به انقلاب کنیم؛ چرا که برای شهر مشهد بسیار زحمت کشید. او رویداد ورزشی بسیاری را ثبت کرد و در عکاسی جشن و آئین‌های مذهبی شرکت می‌کرد و دلبستگی به اهل بیت (ع) پای او را به مراسم باز می‌کرد.

کد خبر 6099610

دیگر خبرها

  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس