Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:03:52 GMT

وضعیت قرمز در ۱۷ نقطه تهران

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۹۷۵۰

وضعیت قرمز در ۱۷ نقطه تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، سوهانک (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، پاسداران (منطقه ۳)،  دانشگاه تهران (منطقه ۶)،تربیت مدرس(منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۱۰،  شهرداری منطقه ۱۱، پارک رازی (منطقه ۱۱)، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پیروزی(منطقه ۱۳)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۵، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۲۱ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۴، پونک  ژئوفیزیک (منطقه ۶)، گلبرگ (منطقه ۸)، مسعودیه (منطقه ۱۵)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۲۰، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰)،شهرداری منطقه ۲۲ و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

امروز ایستگاه شهرداری منطقه ۱۵با شاخص ۱۷۴ آلوده‌ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران بوده است.

کیفیت هوا در هیچ ایستگاهی قابل قبول گزارش نشده‌ است.

در ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، اتوبان شهید محلاتی (منطقه ۱۴)، میدان فتح (منطقه ۹)، شهرداری منطقه ۱۶و شهرداری منطقه ۱۹ ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص ثبت نشده است.

آلاینده شاخص در ایستگاه‌های پونک و ژئوفیزیک (منطقه ۶) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) نیتروژن دی‌اکسید گزارش شده است. نیتروژن دی‌اکسید (NO۲) از آلاینده‌های ناشی از احتراق سوخت در وسایل نقلیه موتوری، نیروگاه‌های زغال‌ سنگ، نفت و گاز، بویلرهای صنعتی و سوزاندن زباله است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی توصیه می‌کند پرهیز از هر گونه رفت وآمد غیر ضروری در سطح شهرها به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

کد خبر 646708 برچسب‌ها آلاینده‌ها آلودگی هوا آب و هوا - آلودگی تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلاینده ها آلودگی هوا آب و هوا آلودگی تهران شهرداری منطقه کیفیت هوا منطقه ۶ گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق