Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:45:01 GMT

حماسه ۹ دی اوج قله بصیرت و دشمن شناسی ملت است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۹۹۲۰

حماسه ۹ دی اوج قله بصیرت و دشمن شناسی ملت است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یدالله جوانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد با تجلیل از حماسه‌آفرینان ۹ دی اظهار کرد: حماسه ۹ دی اوج قله بصیرت و دشمن‌شناسی مردمی است که خود هدف توطئه دشمن قرار گرفته بودند.

وی افزود: فتنه سال ۸۸ فتنه‌ای بود که مقدمات آن از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش از آن برنامه‌ریزی شده بود و در آن فهم و بصیرت و قدرت تشخیص مردم هدف قرار گرفته بود در حالی که در سال‌های نخست انقلاب اسلامی ایران توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان جسم و جان عده‌ای و سرزمین و منابع و ذخایر کشور را نشانه رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن در دهه ۶۰ در اجرای نقشه‌های خود شکست خورد و به این فکر افتاد که برای رسیدن به اهدافش باید بصیرت توده مردم را هدف قرار دهد و به این نتیجه رسید که با کودتا و ترور و تجزیه طلبی نمی‌تواند نظام اسلامی را ساقط کند و به این فکر افتاد که بصیرت و تشخیص مردم را مورد هدف قرار دهد و به وسیله همین مردمی که انقلاب کردند نظام را از درون تضعیف کند.

جوانی بیان کرد: امروز ۹ دی روز پاسداشت و تجلیل از حماسه‌آفرینانی است که با ولایت تجدید پیمان و میثاق کردند و هرساله باید این حماسه‌آفرینی بازخوانی شود و پیچیدگی‌های فتنه و نقشه‌های فتنه‌گران یادآوری شود.

وی خاطر نشان کرد: ما تردیدی نداریم که دشمن و قدرت‌های شیطانی و طاغوتی همیشه و در هر زمانی وجود دارند و برای غلبه بر آنان باید در لحظه و به هنگام اقدام شود و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وصیت سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد دشمن‌شناسی، گفت: حاج قاسم به ما یادآوری کرد که مهم این است که با سیاست‌های دشمن آشنا باشیم و برای مقابله به هنگام در صحنه حضور پیدا کنیم.

جوانی عنوان کرد: داشتن بصیرت به ما دشمن‌شناسی و راه‌های مقابله با دشمن را یاد می‌دهد که چطور به هنگام دشمن را تشخیص دهیم و در مقابل اقدام به موقع انجام دهیم و در فتنه ۸۸ طراحان آن در به نتیجه رسیدن اهدافشان ذره‌ای تردید نداشتند ولی ملت آگاه بیدار و با بصیرت ما فتنه آنها را خنثی کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ملتی که حدود ۲۰۰ هزار شهید و ۳۰۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام کرده است چگونه می‌شود که مقابل نظام اسلامی و ولایت فقیه قرار گیرد چنانکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در خرداد ماه ۸۸ تاکید کرد که احمق‌ها گمان کرده‌اند که در ایران مانند گرجستان می‌توانند انقلاب مخملی برپا کنند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمود اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشید، گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره به فکر رهایی مستضعفین از چنگال مستکبرین بوده و ملت بزرگ ایران اسلامی آرمان بلندی در مبارزه با سلطه‌گری و چپاول و غارت زورگویان دارد.

جوانی تاکید کرد: در روز ۹ دی باید در کنار پاسداشت و تجلیل و یادآوری و بازخوانی حماسه مردم ایران که مردم کرمانشاه در هشت دی ماه ۸۸ یک روز زودتر حماسه خود را آغاز کردند، باید مسئله عبرت‌آموزی از فتنه‌ها را یادآوری کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می‌فرمایند بصیر کسی است که از پی شنیدن بیندیشد و با هر نگاه، بینش جدید یابد و از عبرت‌ها همواره سود برد، گفت: باید از حوادث دوردست مثل حادثه عاشورا و حوادث نزدیک مانند فتنه ۸۸ عبرت گرفت که دشمن بر منطق خود پایبند است و پیوسته طراحی توطئه می‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمود قرارگاه اصلی طراحی فتنه و حوادث سال ۸۸ در خارج از کشور بود و می‌خواستند از دل همین مردم برای خود یارگیری کنند که با بصیرت و هوشیاری مردم توطئه‌های آنان خنثی شد.

جوانی خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی سال ۸۸ اوج قله بصیرت و قله دشمن‌شناسی و قله تولی و تبری ملت ایران است که توانستند با بصیرت خود طراحان توطئه و فریب را شکست دهند.

کد خبر 5388026

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یدالله جوانی 9 دی قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری فتنه 88 9 دی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی گرگان آمار کرونا کرمانشاه سفر رئیس جمهور به قم واکسن کرونا حماسه نهم دی ماه فتنه 88 سویه اومیکرون کرونا آلودگی هوا ایلام معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد