Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه ایام شهادت شهید سلیمانی، ایام فاطمیه و ۹ دی یک رابطه کاملا دقیق و منطقی است، ۹ دی جلوه غیرت فاطمی بود.

حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه ۹ دی در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی در اراک اظهار کرد: همه ما یک هدف بیشتر نداریم و آن حفظ نظام است، هرکاری که نظام را حفظ می کند ولایی است و هرکاری که نظام را تضعیف می کند غیر ولایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت شهید سلیمانی نیژ ولایی بود چراکه پایه های نظام جمهوری اسلامی را محکمتر کرد.

وی با بیان اینکه شهبد سلیمانی یک انقلابی بود تصریح کرد: هرکس که هرآنچه که دارد را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کند انقلابی است و ویژگی شهید سلیمانی نیز همین یود که هیچ چیز برای خود نمی خواست و هر آنچه داشت فدای نظام می کرد.اگرشهید سلیمانی شب و روز نماز میخواند اما بصیرت دفاع از رهبر خویش را نداشت انقلابی نبود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در این کشور میلیون ها جوان ایرانی همانند شهید حججی هستند، شهید حججی اگر در روز عاشورا به میدان امام حسین(ع)می رسید صبح عاشورا در کنار حضرت علی اکبر (ع)قرار می گرفت.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما لایه های گوناگون دارد که یک لایه آن مسئولین و دولت و ...است که اگرانتقادی باشد کسی چیز زیادی نمی گوید و غیرتی نمی شود اما لایه بعدی رهبری، عاشورا، تاسوعا و کربلا و... است که اینجا کسی بخواهد نزدیک شود حماسه ۹ دی پیش می آید.

حاجی بابایی با بیان اینکه ۹ دی از ایام الله است گفت: ۹ دی یعنی‌روزی که مردم حس کردند به قلب و نظامشان حمله شده،مردم روزی که بخواهند از نظام دفاع کنند می شوند همانند روز تشییع جنازه شهید سلیمانی که مردم در آن روز آمدند از انقلاب دفاع کنند.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا پیام اهل بیت در تمام کشورهای دنیا به گوش رسیده است. در گذشته اگر فردی می‌خواست به زیارت امام حسین(ع) مشرف شود باید مشکلات بسیاری را تحمل می‌کرد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران بزرگترین اجتماع مذهبی با حضور میلیون‌ها نفر در آئین اربعین حسینی در عراق شکل می‌گیرد که سرمایه ارزشمندی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به شدت از وضع اقتصادی کشور ناراحت هستیم  و مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما خجالت می کشیم،اما اگر چه امروز مردم ایران درگیر مشکلات اقتصادی هستند و برخی افراد توان تامین مایحتاج خانواده خود را ندارند اما با قدرت پای نظام و رهبری ایستاده‌اند.

حاحی بابایی بیان کرد: در بودجه سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد اشتغال جوانان اختصاص یافته که گام بلندی در جهت حل مشکل بیکاری است همچنین
علاوه بر این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی به این رقم اضافه می‌شود که سهم هر استان از آن دست کم ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت چهار میلیون واحد مسکن در سال آینده در کشور آغاز می‌شود که بر اساس آن سه هزار و ۵۰۰ عنوان فرصت شغلی نیز در کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنولن کرد: امروز مسئولیت امور کشور به دولتی داده شده  که شبانه‌روز برای بهتر شدن شرایط کشور تلاش می‌کند و مردم  باید با تمام وجود از این دولت حمایت کنند چرا که این اقدام همچون حمایت از نظام است و باید جدی تلقی شود.

حاجی بابایی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه در سایه هدایت‌های حکیمانه مقام‌معظم رهبری تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط اقتصادی کشور بکار گرفته و با تمهیداتی که دولت در بودجه بکار گرفته است قطعا سال آینده شرایط معیشتی و اقتصادی مردم بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد:  نقد منصفانه با سیاه‌نمایی تفاوت بسیاری دارد، مردم می‌توانند دولت، مجلس و قوه قضائیه را نقد کنند اما باید توجه داشته باشند در مسیر این نقد آسیبی به پایه و اساس نظام اسلامی وارد نشود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما امروز درگیر مشکل حباب اقتصادی شده افزوذ: آمریکای جنایتکار در مقابل مردم شریف ایران اسلامی سد و معبر ایجاد کرده اما این مردم با اراده قوی خود به زودی از این موانع عبور خواهند کرد.

وی ادامه داد:  مردم ایران با نظام مشکل ندارند بلکه با افرادی که با رانت و رابطه سرمایه کشور را به یغما بردند مشکل دارند لذا در این راستا مسئولان باید تمام تلاش خود را برای مقابله با فساد و حل مشکلات معیشتی مردم بکار بگیرند.

حاحی بابایی با اشاره به تفسیر یکی از آیات قرآن گفت: حکمت یعنی بصیرت، حکمت یعنی تزکیه، ترغیب به صراط مستقیم، یعنی نمازی که تو را با خدا آشنا می‌کند و تو بر اساس این نماز و این عبادت و این علم از نظام خدا دفاع می‌کنی، از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی 9 دي استان مرکزی بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی- طی روزهای اخیر موضوع حجاب وعفاف به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی یکبار دیگر با اجرای «طرح نور» از سوی فراجا و با نزدیک شدن به نهایی شدن لایحه حجاب در مجلس شورای اسلامی محور توجه قشر گسترده ای از مردم جامعه قرار گرفته است.

طرحی که به دلیل نبود برنامه ریزی مدون و انجام وظیفه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب پس از حدود 20 ماه کش و قوس فراوان در بین ارکان مختلف تصمیم گیر فرهنگی کلان جامعه یکبار دیگر با تغییر نام از سوی نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شده تا این نیرو به تنهایی در این میدان خطیر بار سنگین بر زمین مانده دیگر نهادها را به دوش بکشید، شاید که در قبل آن اوضاع آشفته نوع پوشش در جامعه سامانی یابد.

طی ماه های گذشته موضوع حجاب و نمایش نسخه جدیدی از آن که سنخیتی با جامعه اسلامی ایرانی ندارد ابعادی فراتر از حوزه فرهنگ به خود گرفته تا شیطنت رسانه ای آن را به نماد و رویکردی سیاسی امنیتی برای رویا رویی با نظام اسلامی مبدل سازد. یقینا شرایط ایجاد شده در مقوله حجاب در این روزهای جامعه زائیده یک رویداد و یا مولفه ای تک بعدی نیست بلکه باید آن را معلولی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست که با چاشنی فتنه انگیزی به صورت گسترده جامعه را به سه بخش  درگیر، همسو و ضد تبدیل کرده است. 

بر این اساس و باتوجه به قرار دادن پازل های شکل گیری این رویداد فرهنگی و اجتماعی که ردپای برنامه ریزانی غربی در آن به راحتی مشهود است باید کشف حجاب را جز در مواردی معدود که ناشی از کم دانشی و عدم برخورداری از تحلیل درست است، آن را شعاری بصری بر علیه نظام حاکمه دانست. برهمین اساس رویا رویی با آن نیاز به دست فرمانی جدید دارد، دست فرمانی که بتواند این حرام شرعی و حرام سیاسی که به چالش مهم ماه های گذشته کشور مبدل شده است را مدیریت و سلامت بصری را به جامعه ارائه کند.

حال سوال اینجاست آیا با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید چشم بر مقوله عفاف و حجاب بست؟ آیا می توان به بهانه حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، انسجام دینی را نا دیده گرفت؟ پاسخ به این سوال را می توان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت به گونه ای که ایشان حجاب را مولفه سوم مورد نیاز جامعه امروز بعد از موضوعات اقتصادی و منطقه ای دانسته اند. بر این اساس حجاب را باید نقطه مرکزی حکمرانی فرهنگی و نمادی از فرهنگ دیرینه مردم ایران زمین در نظام و ساختاری دینی در طول تاریخ دانست که بن مایه آن شکل دهنده ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. به عبارت بهتر چشم پوششی بر این واقعیت یعنی رسیدن به نقطه پایان حکمرانی فرهنگی در ایران.

یعنی همان چیز که دشمن طی سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و رویای شیرین آن را برای خود تصویر کرده است. رویایی که می توان آن را با اطلاع رسانی صحیح و استفاده نو آورانه از ابزارهای رسانه ای و با افزایش سطح آگاهی مردم از این فرایند به سراب تبدیل کرد. 

عبور از این میدان پر مخاطره نیاز به نقشه عملیاتی دارد. متاسفانه در فرایند روایت میدان آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم میدان داری کنیم و عملا میدان در این بخش به شهروند خبرنگاران ضد امنیتی واگذار شده که سازنده خوراک خبری برای رسانه های معاند هستند. کسانی که به صورت عمده نقش موثری در مخالف سازی مردم با مقاله حجاب دارند اما کمتر دیده می شوند. حال باید در این میدان فرهنگی به بحث رسانه توجه ویژه ای شود تا حجاب به عنوان یک حکم شرعی در جامعه باز تعریف و مردم  بر لزوم رعایت حدود آن آگاهی یابند. تحقق این مهم میسر نخواهد بود جز افزایش سواد رسانه ای مردم و استفاده درست دستگاه های تبلیغاتی از رسانه. این یعنی استفاده از ابزار فرهنگی برای یک رویداد یا تهاجمی فرهنگی.

یقینا موضوع حجاب در کشور ما کلاف سر در گم و غیر قابل حل نیست و هم زمان با یافتن سر رشته آن می توان امید به باز کردن گره آن داشت. گره ای که می شود آن را با دست باز کرد و نه با دندان. یقینا میدان مبارزه فرهنگی نیازمند نقشه عملیات فرهنگی است و در آن ترازوی رویکردهای ایجابی می بایست بر رویکردهای سلبی سنگینی کند چیزی که امروز برعکس شده و همین عامل باعث شکل گیری تقابلی جدید با حجاب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی