Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ ایرج حسین پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین تعداد تصادفات منجر به فوت در مناطق شهری به خصوص در مرکز استان در  کمربندی‌ها رخ می دهد، افزود: تاکنون ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان آشکارسازی شده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل اجرای محدودیت‌های ترافیک ناشی از شیوع ویروس کرونا تصادفات درون شهری کاهش چشمگیر داشت و امسال از نظر تعداد تصادفات منجر به فوت در درون شهری ۱۰ فقره تصادف نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور افزود: تصادفات منجر به فوت درون شهری در شهرستانهای لردگان، اردل، کوهرنگ، کیار، سامان، بن و خانمیرزا در سالجاری رخ نداده و شهرستانهای شهرکرد، بروجن و فارسان بیشترین تعداد تصادفات درون شهری منجر به فوت  را داشتند.

به گفته وی، وسایل نقلیه که بیشترین تعداد تصادفات درون شهری را داشتند شامل خودروهای سواری ، وانت و موتورسیکلت بودند و خودروهای عمومی نیز کمترین تعداد تصادفات را داشتند.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به جلو مهمترین علت بروز حوادث رانندگی است، گفت: استفاده از تلفن همراه و صحبت کردن با سرنشینان از مهمترین دلایل بی توجهی به جلو در حین رانندگی است.

حسین‌پور به برخورد جدی پلیس با خودروهایی که حرکات حادثه خیز دارند، اشاره کرد و افزود: خودروهایی که حرکات مارپیچ و یا نمایشی انجام می‌دهند توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند که در سالجاری یکهزار و ۳۵۰ خودرو به دلیل حرکت مارپیچ به پارکینگ منتقل و تا یک ماه توقیف شدند.

وی اظهار داشت: در سالجاری بیش از ۵۳ هزار دستگاه خودرو در چهار مرکز تعویض پلاک در استان تعویض پلاک شده است.

به گفته وی، امسال ۱۴ هزار گواهینامه رانندگی جدید  صادر و چهار هزار گواهینامه نیز تمدید شده است.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۳۰ ارگان و نهاد در حوزه ترافیک فعالیت دارند، گفت: در صورت بروز تصادف، اگر ارگانی کوتاهی کرده باشد مقصر شناخته می‌شود.

حسین‌پور اظهار داشت: در مرکز استان هوشمندسازی در هفت تقاطع اصلی انجام شده و یک خودرو نیز به عنوان خودرو ثبت تخلف سیار در مرکز استان مشخص شده که در خصوص پارک در حاشیه  نیز تخلفات را ثبت و تذکر ارائه می‌دهد تا از ضایع شدن حق مردم جلوگیری شود.

وی به اجرای طرح جامع ترافیک در شهرکرد با همکاری شهرداری اشاره کرد و گفت: این طرح ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی اجرای این طرح درشهر بروجن نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا چهارمحال وبختیاری نشست خبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا چهارمحال وبختیاری نشست خبری پلیس راهور ناجا چهارمحال وبختیاری نشست خبری تعداد تصادفات منجر به فوت درون شهری حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حادثه اول طی اعلام مردمی خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور روستای کرتگل به شهر آلونی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به برجا ماندن چهار مصدوم در این حادثه، ادامه داد: نیروهای امدادی پس از ارزیابی و تثبیت صحنه حادثه و مصدومین و انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی آن‌ها را به مرکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی با اشاره به وقوع حادثه دوم مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سنگین با تراکتور در نزدیکی سه راه گوشکی، عنوان کرد: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دو مصدوم در برداشت که یک نفر از مصدومین به‌صورت سرپایی درمان و مصدوم بعدی نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 6090509

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری