Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دیوان عدالت اداری رای داد و هیئت مقررات زدایی نیز تصویب کرد که اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان از اتحادیه عینک‌فروشان پروانه کسب بگیرند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی از الزام قانونی اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکانی که مایل به فروش عینک هستند به دریافت پروانه کسب از اتحادیه عینک‌فروشان یا اتحادیه‌های مرتبط خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این فروش عینک محل اختلاف اتاق اصناف ایران و وزارت بهداشت بود.

 رئیس اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران، به عنوان بزرگترین مجوز دهنده کسب و کار در کشور از نظر تعداد و تنوع موضوع فعالیت، یکی از ۹ عضو اصلی «هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار» است. یکی از مشکلاتی که در راستای بهبود و تسهیل محیط کسب و کار به این هیات گزارش می‌کنیم مسائل و مشکلاتی است که از جانب اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور به اتاق اصناف گزارش شده و بر اساس آنالیز‌های کارشناسان ما، از گستردگی قابل توجهی برخوردار است؛ لذا اتاق اصناف ایران، این مشکلات را از مجاری قانونی مختلف پیگیری می‌کند.

 سعید ممبینی افزود: یکی از درخواست‌های پرتکرار اصناف در حوزه عینک فروشان بود که متاسفانه برخی از اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان بدون اخذ پروانه کسب، اقدام به فروش عینک می‌کردند و به موجب قانون نظام صنفی، این واحد‌های فروش بدون پروانه، پلمب می‌شدند، اما وزارت بهداشت در مقابل این پلمب مقاومت می‌کرد.

 وی ادامه داد: بنابراین اتاق اصناف ایران پیگیری این امر را در دستور کار خود قرار داد و جلسات متعددی را برگزار کرد. در این راستا مستندات قانونی از جمله ماده ۲ قانون نظام صنفی، به هیات مقررات زدایی ارائه شد و از دیوان عدالت اداری رای‌های عدیده‌ای مبنی بر این که استنادات قانونی اتاق اصناف ایران کامل‌تر از وزارت بهداشت است را دریافت کردیم؛ بنابراین دیوان عدالت اداری رای خود را به نفع اصناف صادر کرد.

 رئیس اتاق اصناف ایران، گفت: این مهم را در هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار نیز دنبال کردیم تا در نهایت در جلسه روز گذشته  ۶ دی ۱۴۰۰ این هیئت مصوب شد که چشم پزشکان و اپتومتریست‌هایی که تمایل به فروش عینک دارند باید پروانه کسب را نیز دریافت کنند. به این ترتیب، گواهی مهارتی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می‌دهد، برای فروش عینک کفایت نکرده و فروش و تامین عینک نیاز به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوط دارند.   بیشتر بخوانید: تاکید اتاق اصناف ایران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف درباره سویه اومیکرون انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی اتاق اصناف مجوز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اتاق اصناف مجوز اپتومتریست ها و چشم پزشکان اتاق اصناف ایران وزارت بهداشت مقررات زدایی عینک فروشان پروانه کسب فروش عینک کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که منتشر شده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی