Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: دشمن به دولت انقلابی حساسیت دارد زیرا این دولت برخلاف دولت قبل باعث ایجاد تحولاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، که با حضور جمعی از مردم و مسوولان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: سیاست دولت گذشته اقبال به غرب بود و به همین دلیل به کشورهای شرق کمتر توجه داشت ولی دولت مستقر سعی دارد تا توازنی را در تعاملات خود در عرصه بین‌المللی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارتباط ایران با دیگر کشورها، منافع کشورهای غربی را تامین نمی کند بر این اساس تلاش می کنند تا با ایجاد فتنه در این مسیر خلل ایجاد کنند و مردم باید صبر و آمادگی بیشتری داشته باشند و فتنه‌های آینده را به درستی تشخیص دهند.

وی با اشاره به شناخت جریان فتنه با رویکرد عبرت آموزی در طول تاریخ ادامه داد: انقلاب توحیدی ضد استکبار است و به همین دلیل فتنه در انقلاب توحیدی با هدف اضمحلال این انقلاب از سوی دشمن شکل می‌گیرد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: هر انقلاب توحیدی و با محوریت رهبری الهی، باید پنج مرحله بسترسازی زمینه انقلاب، پیروزی، استقرار، مسیر انتقال رهبری به رهبر آینده و استمرار را طی کند تا انقلاب کامل شود.

او گفت: با نگاهی به تاریخ می توان مشاهده کرد که برخی از پیامبران الهی همچون نوح (ع) زمینه سازی انقلاب الهی خود را ایجاد کردند ولی بقیه این مسیر را طی نکردند و یا حضرت موسی (ع) توانست تا مرحله استقرار انقلاب پیش برود و مابقی این مراحل طی نشد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه نقش مردم در بقای انقلاب تعیین کننده است، افزود: در حکومت پیامبر اسلام(ص) مسیر انتقال رهبری به علت عدم حمایت مردم و فتنه ثقیفه با مشکل روبه‌ رو شد و به همین دلیل در زمان حکومت امام علی (ع) همراه با مشکلات فراوان و فتنه های بسیاری بود.

وی ادامه داد: تنها انقلابی که توانست مراحل بسترسازی زمینه انقلاب، پیروزی، استقرار، مسیر انتقال رهبری به رهبر آینده و استمرار را به سلامت طی کند جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: در طول تاریخ شاهد حضور افرادی همچون سامری، قارون و بلعم باعورا بوده ایم که بر مردم و در فتنه گری نقش داشته اند و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز شاهد فتنه مسجد ضرار، ترور پیامبر و بعد از رحلت آن بزرگوار فتنه ثقیفه، جنگ جمل، صفین و نهروان بوده ایم که مردم را دچار شبهه و فتنه کردند.

وی ابراز کرد: ملت ایران در طول انقلاب خود پا به پای امام حرکت کرد و اکنون نیز پشت سر رهبری ایستاده‌ است، با این حال در پایان هر دهه نیز شاهد فتنه هایی همچون، اختلاف افکنی بنی صدر، تاثیر غائله مهدی هاشمی بر قائم مقام رهبری که وی را در خود فرو بُرد و یا در دهه ۷۰ فتنه کوی دانشگاه شکل گرفت و حتی در فتنه ۸۸ که دشمن درصدد تغییر ریل انقلاب برآمد و مردم آن را خنثی کردند و یا در سال ۹۸ که دشمنان به بهانه های معیشت مردم، دست به فتنه گری زدند ولی به نتیجه نرسیدند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: حضور چهره های باسابقه، که در انقلاب و اسلام حضور داشته اند، در فتنه‌های شکل گرفته از خطرناکترین انواع آن است، به گونه ای که در فتنه جنگ جمل شاهد حضور همسر و برخی صحابه نزدیک پیامبر (ص) در مقابل ولی خدا بودیم.

او ادامه داد: در سال ۸۸ هم افرادی که در کنار رهبر فقید انقلاب بودند، در دل فتنه قرار گرفتند و به همین دلیل چهره حقیقت برای مردم قابل تشخیص نبود.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های فتنه، نرم افزاری بودن آن است، بیان کرد: جنگ و مقابله نظامی سخت افزاری است و تلفات آن مشخص است، ولی فتنه به عنوان جنگ نرم آرام و خزنده است و کمتر فردی متوجه آن می‌شود.

وی گفت: بسیاری از فتنه های رخ داده در طول تاریخ تکرار شونده است، زیرا فتنه همراه با اغواگری است و به همین دلیل گاهی منجر به سقوط خواص نیز شده است و به همین دلیل نخبگان وظیفه روشنگری مردم را دارند.

حجت الاسلام سعیدی افزود: فتنه‌ها تاکنون گاهی احزاب و انقلاب‌ها را به اضمحلال کشانده اند و به همین دلیل فتنه ۸۸ هم اولین و آخرین فتنه نیست زیرا ایجاد آن دارای شیوه، سازوکار و مدل است به همین دلیل قابل تکرار است، پس باید آینده نگری و پیش‌بینی برای ادامه مسیر داشته باشیم.

او ادامه داد: انقلاب یک مسیر است و استمرار دارد و اگر بخواهیم این مسیر را تا ظهور حضرت قائم (عج) ادامه دهیم باید در برابر فتنه آمادگی داشته باشیم.

رییس دفتر فرماندهی کل قوا اظهار کرد: فتنه چندلایه است و افراد مجری در کف خیابان دیده می‌شوند ولی افراد اصلی در لایه‌های زیرین آن به خوبی شناسایی نمی شوند که باید خواص بابصیرت، خود ریشه‌های فتنه را خشک کنند. انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا علی سعیدی حرم مطهر دولت ایران کشورهای غربی فتنه انقلاب استکبار مشکلات سلامت جمهوری اسلامی ایران مسجد جنگ ملت ایران مهدی هاشمی نخبگان همین دلیل حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود

به گزارش صدای ایران از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدید‌های دشمن همچون هویت آنها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

دیگر خبرها

  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است