Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور فراری افغانستان گفت که دلیل اصلی سقوط ناگهانی کشور توسط طالبان اعتماد او به آمریکا بود و درصورت ادامه حضورش در کابل تغییری بوجود نمی‌آمد.

به گزارش ایسنا، اشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان در نخستین گفت‌وگو با رسانه بی‌بی‌سی پس از فرار ناگهانی خویش از کابل بار دیگر با ادعای این که جانش در خطر بوده، گفت که حمدالله محب مشاور امنیت ملی‌اش به او گفته بود که گارد حفاظت از رئیس‌جمهور از هم پاشیده و اگر برابر طالبان مقاومت شود، همه آن‌ها کشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ گفته غنی، نیروهای پی‌پی‌اس قادر به حفاظت از او نبودند.

غنی اضافه کرد: حمدالله محب به معنای واقعی کلمه وحشت کرده بود و به او برای ترک ارگ ریاست‌جمهوری بیش از دو دقیقه فرصت نداد.

وی در این گفت‌وگو همچنین گفته است محافظانش به او گفتند که طالبان به تعهد خود در خودداری از ورود به کابل عمل نکرده‌اند.

رئیس‌جمهور فراری با ادعای این که صبح آن روز هیچ تصوری از این نداشت که بعد از ظهر افغانستان را ترک می‌کند، تاکید کرد که درصورت باقی ماندن او در کابل هیچ تغییری بوجود نمی‌آمد.

اشرف غنی با اظهار این که مردم افغانستان برای سقوط سریع این کشور توسط طالبان او را سرزش می‌کنند، افزود که دلیل اصلی این واقعه اعتماد او به "شرکای بین‌المللی" از جمله آمریکا بود.

رئیس‌جمهور فراری افغانستان با اظهار این که درباره او "سیاه‌نمایی" شده است، ادامه داد که به دولت او هرگز فرصت گفت‌وگوی مستقیم با طالبان داده نشد و با آغاز نشست‌های مستقیم آمریکا با طالبان، مذاکرات به یک مساله آمریکایی تبدیل شد و دولت افغانستان در آن نادیده گرفته شد.

با اعلام خروج سریع و کامل نظامی آمریکا از افغانستان، شبه‌نظامیان طالبان بدون برخورد با مقاومت چندانی از سوی نیروهای دولتی به سرعت به سوی کابل پیشروی کردند.

اولین اظهارات عمومی غنی در مورد دلیل خروج از کابل در گفت‌وگوی با ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا از رادیو بی‌بی‌سی پخش شده است.

پس از سقوط افغانستان، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ارتش افغانستان را به خاطر این که با وجود دریافت تجهیزات پیشرفته در برابر پیشروی طالبان مقاومت نکرده بود، مسؤول دانست.

اشرف غنی پیش از آن‌که آخرین روز کاری‌اش به‌عنوان رئیس‌جمهور افغانستان به پایان برسد، با ۵۰ نفر دیگر توسط هواپیماهای نظامی از کشور فرار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشرف غنی رئیس جمهور فراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید