Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا ضمن مخالفت با پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی هنری اعلام کردم که این مجموعه‌ها به تازگی جان گرفته‌اند، همانند سینما که در ماه جاری بیش از ۳ میلیون نفر مخاطب داشته است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جمع مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در پیمایشی که انجام شده، میزان مراجعه به روزنامه‌ها متاسفانه به دو دهم درصد رسیده که البته برخی این روزنامه‌ها پایگاه مجازی هم دارند، اما آمار این عدد را می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه نشریات صادر کردیم و بیش از ۴۰ خبرگزاری در کشور داریم. در روزنامه‌ها نیز عدد ما خیلی بالاست، اما کجای دنیا به این شکل است؟.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنده حل مشکل معیشت اصحاب رسانه را وظیفه خود می‌دانم، گفت: عضویت در صندوق هنر باید تسهیل شود و الان بالای ۶۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه در این صندوق عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق هنر اختصاص داده است، عنوان کرد: از این اعتبار برای پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به اصحاب رسانه و دیگر اعضای صندوق هنر استفاده خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه فوق‌العاده‌ای که برای مبارزه با سویه جدید کرونا برگزار شد پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی هنری را مطرح کردند که بنده مخالفت و اعلام کردم که این مجموعه‌ها به تازگی جان گرفته‌اند همانند سینما در ماه جاری بیش از ۳ میلیون نفر مخاطب داشته است.

وی با بیان اینکه در مورد توزیع کاغذ مورد نیاز مطبوعات ساماندهی امور درحال انجام است، گفت: در اوایل سال ۱۴۰۲ برنامه خودکفایی در کاغذ را به نتیجه می‌رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در کشور جدای از سلایق استانی و محلی، براساس قواعد و مقررات عمل می‌کنیم، گفت: بنده از اول مسئولیت خود تلاش کردم با کمترین ضرر و زیان به اصحاب هنر تصمیمات لازم را بگیرم درصورتی که با بسیاری از مشکلات روبرو بوده‌ام.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، گفت: باید به این شهر به ویژه رسانه‌های قم نگاهی متفاوت وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسماعیلی کرونا وزیر ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند