Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مولوی خلیل رسولی‌زاده امام جمعه موقت اهل‌سنت ایرانشهر گفت: در حماسه نهم دی آنچه توانست انقلاب و ایران را حفظ کند وحدت اسلامی بود و اگر مردم با هم وحدت نداشتند فتنه گران به طور یقین به اهداف پلید خود دست پیدا می کردند.

وی  گفت: دشمنان نقشه‌های گوناگونی برای ایجاد اختلاف بین مذاهب مختلف در کشورمان برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما نظام جمهوری اسلامی رهبری دارد که بصیر و آشنا به مسائل روز است و با تیزهوشی همه این توطئه‌ها را نقش برآب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر گفت: در زندگی اجتماعی، وجود رهبر و پیروی از ایشان لازم است. «عَلی‌ أَمْرٍ جامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا»

وی گفت: ایمان باید همراه با تسلیم و اطاعت از رهبری باشد. «لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّی یَسْتَأْذِنُوهُ»

مولوی رسولی زاده گفت: نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است.»

وی  گفت: حماسه ای که محاسبات دشمن را در هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر  گفت: یکی از عوامل مهم ایجاد فتنه دنیا طلبی است و یکی از خطرهای بزرگ جامعه دنیاطلبی خواصی هست که وظیفه هدایت و امنیت جامعه را به عهده دارند، یکی دیگر از عوامل ایجاد زمینه های فتنه، نافرمانی و عصیان در مقابل رهبری اسلامی است.

وی گفت: یکی از مهمترین روشهای رویارویی با فتنه، شناخت راه حقیقی توحید و داشتن راهبری امین و الهی است که با تمسّک به سیره و سنّت وی، بتوان مسیر پر آسیب زمانه فتنه را با امنیت گذراند و دیگر، دشمن شناسی است اگر شناسایی دشمن بدرستی صورت گیرد، می توان در رویارویی با فتنه، ویژگیهای مختلف دشمن اصلی، توطئه ها و نقاط ضعف و قوت و مراکز و منابع و امکانات آن را به خوبی شناخت و از تمامی این اطلاعات به درستی استفاده کرد.

مولوی رسولی زاده گفت: داشتن بصیرت فکری و عملی سبب تحقق فعلی در اعمال و رفتار انسان می شود. «بصیرت در عرف سیاسی یعنی فرد، قدرت تشخیص مسائل پیچیدة سیاسی و اجتماعی و قدرت درک فهم درست آن را برای دستیابی به راه صحیح منطبق با عقل و شرع داشته باشد. صاحب بصیرت کسی است که بتواند هنگام فتنه و بحران، حق را از باطل تشخیص دهد و موضع مناسب اتخاذ کند و بتواند در فضای غبارآلود و در تاریکی ها، شاخص ها را بشناسد و راه حل مناسب را پیدا کند و به کج راهه نرود.»

وی گفت: فتنه ها عرصه مشکل برای انسان است؛ پس نباید در برابر مشکلات و سختی های اجتماعی و سیاسی برآمده از آن کمر خم کرد و در زمان فتنه باید با تکیه بر وعدة الهی، صبر و استقامت ورزید. پایداری و استقامت در میانه فتنه، چیزی جز عمل به تکلیف و نهراسیدن از توفان ها و تسلیم نشدن نیست. از این رو «اولین چیزی که حضرت موسی(ع) از خداوند درخواست می کند شرح صدر است. شرح صدر به معنای گشادگی سینه، کنایه از این است که انسان در برابر سختی ها و مشکلات از حوصله و تحمل قوی برخوردار باشد تا بتواند بر عجله و شتاب زدگی غلبه کند و در برخورد با مسائل و مشکلات پیش رو، عاقلانه و مدبرانه عمل کند.

وی گفت: راه دیگر مقابله با فتنه، شکستن وحدت فتنه گران است که شکست این وحدت می تواند یکی از راهکارهای مؤثر رویارویی با هر نوع فتنه باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه حماسه 9 دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه پایگاه مردمی است

حجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.

وی با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید

مطالبات مردمی روی میز بررسی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آن‌ها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.

نکونام با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، ادامه داد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است