Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@16:37:31 GMT

مسلمانان باید امر وحدت را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۳۲۱۷

مسلمانان باید امر وحدت را جدی بگیرند

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری در نشست وحدت اسلامی که در "دارالضیافه منصوره" با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع تقریب، سراج الحق رهبر جماعت اسلامی و مسوولان ارشد این حزب پاکستانی برگزار شد، گفت: امت اسلامی نزدیک به دو میلیارد جمعیت دارد و این نفوس جمعیتی را هیچ پیروانی به جز مسیحیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مولوی سلامی عنوان کرد: این جمعیت عظیم مسلمانان یک ظرفیت  فیزیکی بسیار ارزنده‌ای است و ظرفیت معنوی ما از همه اینها بالاتر است. 

سلامی تصریح کرد:  تمام آبراه‌های حائز اهمیت و مسیرهای کشتیرانی در اختیار جهان اسلام قرار دارد و اینها دستاوردهای بزرگی هستند که باید امت اسلامی از آنها استفاده کند. 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی خاورمیانه  مبادی ورودی و خروجی شمال آفریقا، جنوب اروپا و شرق آسیا هستند و علاوه بر اینها جهان اسلام از اندونزی تا مراکش تمام کشورهای اسلامی مثل حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اند و این یک ژئوپولوتیک بسیار ارزشمند است. 

مولوی سلامی گفت: این همه امکانات را در اختیار دشمن قرار دادن یا از این امکانات بهینه استفاده نکردن، اینها یک گناه جمعی نابخشودنی است. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: امروز به خاطر این اختلاف نظرها، دلارهای نفتی خاورمیانه در بانک‌های انگلیس، فرانسه، آمریکا و کانادا و... ذخیره  می‌شوند و از همین پول‌ها صنایع  نظامی و بنگاه‌های اقتصادی آنان فعال و کارگران و کارمندان مشغول و صنایع نظامی در حال حرکت هستند. 

وی ادامه داد: با پول مسلمانان اسلحه تولید می‌کنند و بر سر مسلمان فرود می‌آورند و این نتیجه اختلاف و تفرق است.با این اختلاف‌ها نمی‌توانیم  رضایت خدا و رسول الله (ص) را به‌دست بیاوریم روح پیامبر (ص)از این تفرق و اختلاف آزرده می‌شود. 

وی تاکید کرد: زمانی ما می توانیم موفق شویم و در امر تقریب به مطلوب نهایی برسیم که بقیه احزاب و جریان ها در کشورهای اسلامی، به این نتیجه برسند که خودشان امر وحدت را جدی بگیرند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: نذیر احمد سلامی پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد غذایی درد را فراموش کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم در میان بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند روماتیسم مفصلی ،میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده

اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

مصرف محدود گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز

اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید

روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید

الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

مصرف میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد.

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.
- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.
- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.
- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.
- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می  کند.

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد