Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: طرح خرید حمایتی زرشک از ۲۵ آذر ماه آغاز شده و برای خرید زرشک از کشاورزان ۷ مرکز اصلی و یک مرکز پاره وقت در استان فعال هستند و کار خرید زرشک از کشاورز را انجام می‌دهند.

او گفت: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان دی ماه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان احمدی گفت: در این طرح زرشک کشاورزان با قیمت کارشناسی و تا سقف ۶۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: این طرح به منظور حمایت از کشاورزان و خرید زرشک از آن‌ها انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا زرشک کشاورزان را با قیمتی مناسب خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید

خرید حمایتی، بخت زرشک را باز می‌کند؟

او گفت: افرادی که برای فروش زرشک خود به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، عمدتا خرده مالک‌ها هستند.

ضیائیان احمدی گفت: کشاورزان خرده مالک زرشک کمی دارند و حداکثر زرشک خریداری شده از این کشاورزان حدود ۹۰ کیلوگرم بوده است.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تا روز شنبه ۴ دی ماه امسال، حدود ۱۰۰ تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری شده است.

او در خصوص زمان واریز وجه به حساب کشاورزان گفت: مبلغ زرشک به دو صورت نقدی و مدت دار به حساب کشاورزان واریز می‌شود و کسانی که به صورت مدت دار زرشک خود را می‌فروشند، مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند.

ضیائیان احمدی گفت: واریز مبالغ در شیوه نقدی حدود ۱۵ روز الی یک ماه پس از خرید زرشک توسط تعاون روستایی انجام می‌شود و در شیوه مدت دار نیز مبلغ پس از حدود ۴ ماه واریز می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: مدتی است که خرید زرشک از کشاورزان استان انجام می‌شود.

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی هنوز نیامده است!

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: قرار بوده است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زرشک کشاورزان از سوی کشور اختصاص یابد، اما این مبلغ هنوز به دست ما نرسیده است.

او گفت: قرار نیست همه زرشک کشاورزان خریداری شود و ما تنها به منظور حمایت از زرشک کاران محصول آن‌ها را می‌خریم.

ضیائیان احمدی گفت: به دنبال این هستیم که قیمت زرشک افزایش پیدا کند و کشاورز بتواند به سود واقعی خود دست یابد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: استقبال کشاورزان از این طرح کم بوده است و دلیل آن نیز فروش زرشک در بقیه جا‌ها با قیمت بالاتر است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون روستایی زرشک کاران کشاورزان زرشک کشاورزان خرید زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها