Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکزاد گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری این وام‌ها به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

به گزارش بازارنیوز؛ اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در رابطه با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد از واحد‌های مسکونی کشور نوسازی شدند و براساس برنامه ریزی در طول ۱۶ سال اخیر و پرداخت وام ارزان برای ساخت مسکن روستاییان، هم اکنون حدوده ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: برنامه ریزی بر این است که، باید سالیانه حدوده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم که در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

نیکزاد گفت: وام مسکن روستایی باید ۲۰۰ میلیون تومان می‌شد و با سود ۵ درصد به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفر و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت می‌شد.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در خصوص سود وامی که به روستاییان پرداخت می‌شود و نحوه ضمانت وام، مقداری اختلاف نظر میان بانک‌های عامل و سازمان برنامه و بودجه بود که بعد از پیگیری ها، ریاست جمهوری دستور به پرداخت وام روستایی با شرایطی همچون بازپرداخت ۲۰ ساله، سود ۵ درصد و ضمانت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره دادند.

نیکزاد در رابطه با زمان پرداخت وام ساخت مسکن روستایی گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه این وام‌ها به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به شرایط دریافت وام ساخت مسکن روستایی گفت: روستاییان فقط باید براساس کاربری مسکونی پروانه بگیرند و ساخت و ساز کنند. به خصوص در استان‌های شمالی که هدف ما حفظ سرسبزی در این استان هاست. افرادی که خود و فرزندانشان پروانه ساختمانی ۲ طبقه می‌گیرند، می‌توانند دو تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بگیرند.



/yjc

برچسب ها: مسکن ، وام مسکن ، روستاها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QCG

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن وام مسکن روستاها مسکن روستایی ساخت مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان