Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:11:44 GMT

مهار ویروس سرکش کرونا با طرح جهادی شهید سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۳۷۱۳

مهار ویروس سرکش کرونا با طرح جهادی شهید سلیمانی

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ از ۲۴ آذر ۹۸ در شهر ووهان چین گزارش شد که ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در نهم دیماه ۹۸ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. در کشور ما نیز ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذرماه امسال مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرده است.

طرح شهید سلیمانی در مقابله با این ویروس از ۲۰ آبانماه پارسال از خراسان رضوی و با حضور ویدئوکنفرانسی رییس سازمان بسیج مستضعفان و مسوولان استانی آغاز شد که سه مولفه اصلی آن حمایت، مراقبت و نظارت عنوان شد. این طرح زیر نظر مستقیم بسیج جامعه پزشکی اجرایی شد. عملیاتی و اجرایی بودن نیروهای بسیجی و سپاه، توجه به مساجد و حضور گروه‌های جهادی خودجوش مردمی از جمله موارد مشهود در اجرای این طرح بود که در یک طرح جامع و با تکیه بر نگاه جهادی نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های سازنده، توانسته مشکل کرونا را تا حدود زیادی کنترل کند و منجر به کاهش چشمگیر فوتی‌های کرونایی در کشور شود.

طرح شهید سلیمانی که اکنون حدود ۱۴ ماه از اجرای آن می‌گذرد، مراحل مختلفی را سپری کرده است که در آخرین مورد از نیمه آذرماه امسال موضوع لکه گیری واکسیناسیون و تزریق دُز سوم واکسن نیز به اقدامت قبلی آن افزوده شده است.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در این خصوص گفت: در قالب این طرح، واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد از ۲۰ مرداد تا ۳۰ آذرماه امسال اجرا شده که ۱۲ روز پایانی آن با عنوان رزمایش حضرت زینب (س) به اجرا درآمد.

دکتر محسن ذاکریان افزود: طی این مدت ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال ساکن در این مناطق تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت مراکز واکسیناسیون ثابت در مساجد، مدارس و مراکز سیار اتوبوسی و تاکسی فعال بوده اند، ادامه داد: در زمان اجرای واکسیناسیون کرونا توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، مراکز سیار علاوه بر مناطق حاشیه شهر به مراجعه‌کنندگان به پاساژها و بازارهای بزرگ هم خدمات‌رسانی کردند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: بخش دیگری از مأموریت مراکز سیار واکسیناسیون کرونا در این ایام تزریق واکسن به سالمندان و معلولان مستقر در مراکز بهزیستی و جانبازان مرکز امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارکنان این مراکز به همراه نیروهای فعال در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بوده است.

طرحی رایگان برای سلامت
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم گفت: پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهدافی بود که در آغاز اجرای طرح مورد توجه و اجرا قرار گرفت.

دکتر محمود صادقی وزین، با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از همان آغاز هیچ بار مالی برای مردم نداشته است، افزود: هدف اصلی اجرای این طرح، پیشگیری از شیوع و مقابله همه جانبه با ویروس کرونا بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، بعد از ابلاغ فرماندهی سپاه پاسداران، در تمام نواحی سپاه، حوزه ها و پایگاههای بسیج رابط سلامت و دفاع زیستی شکل گرفت تا بیش از پیش بتوان با کمک به مردم، به مقابله با کرونا برخاست.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی اظهار داشت: از ۲۱ مردادماه امسال به مدت ۲ ماه هشت پایگاه سیار مسجدمحور با همکاری سپاه استان، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور اجرای واکسیناسیون عمومی در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد مستقر شدند.

دکتر صادقی وزین گفت: در اجرای این طرح ۹۶ تیم از نیروهای متخصص از رشته های بهداشت، پرستاری و مامایی، عملیات واکسیناسیون را در حدود ۵۰ مسجد حاشیه شهر مشهد اجرا کردند.

واکسیناسیون بیش از ۷۵ درصدی

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: هم اکنون پوشش واکسیناسیون گروه هدف در دُز اول بالای ۹۵ درصد و در دُز دوم بالای ۷۵ درصد است.

دکتر حمیدرضا حسین‌زاده، کنترل کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد را جلوه‌ای ویژه از مشارکت همه جانبه مردم برشمرد و اظهار داشت: برای حذف بیماری کووید ۱۹ از جامعه، ضمن تلاش برای پوشش کامل واکسیناسیون گروههای هدف، مردم نیز باید همچنان به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه کنند.

تزریق ۲۱۳ هزار نفری دُز سوم

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۱۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه زیر پوشش دُز سوم واکسیناسیون قرار گرفته اند، افزود: با توجه به شیوع سویه اومیکرون، افرادی که ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند، باید پس از گذشت سه ماه برای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون دز سوم را نیز دریافت کنند.

دکتر مجید جعفری‌نژاد افزود: سه میلیون و ۵۹۶ هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند.

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی مشهد طرح واکسیناسیون کرونا واکسن دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا سپاه امام رضا ع خراسان رضوی سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مشهد طرح واکسیناسیون کرونا واکسن دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیج جامعه پزشکی طرح شهید سلیمانی خراسان رضوی ویروس کرونا حاشیه شهر شهر مشهد د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری