Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:26:38 GMT

آمریکا خشونت علیه معترضان سودانی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۴۵۱۴

آمریکا خشونت علیه معترضان سودانی را محکوم کرد

دولت آمریکا برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی سودان با هزاران معترض در خارطوم و کشته شدن چهار تن از آنها را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه العربی الجدید، آنتونی بلینکن، با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییت نسبت به برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی سودان با هزاران معترض در خارطوم و شهرهای دیگر این کشور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن نوشت که واشنگتن نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده از نیروی مرگبار علیه معترضان در سودان نگران است.

وی تاکید کرد: آمریکا از ملت سودان که خواستار آزادی، صلح و عدالت هستند، حمایت می‌کند و در کنار آنها خواهد ایستاد.

سفارت آمریکا در خارطوم نیز در بیانیه‌ای کوتاه کشته شدن چهار معترض سودانی را محکوم کرد.

این سفارتخانه همچنین در بیانیه‌ای حملات خشونت آمیز سرویس‌های امنیتی سودان علیه رسانه‌ها و روزنامه نگاران را محکوم کرد و از مقامات این کشور خواست تا از آزادی مطبوعات محافظت کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که نیروهای امنیتی سودان به سمت هزاران تظاهرکننده که در خارطوم علیه حکومت نظامی به خیابان‌ها آمدند، تیراندازی کردند.

شبکه "خبرنگاران سودانی" ویدئویی را منتشر کرد که استفاده نیروهای امنیتی سودان از مسلسل "دوشکا" برای مقابله با معترضان را مستند کرده است.

کمیته پزشکان سودان نیز اعلام کرد که چهار معترض در جریان اعتراضات خارطوم و "ام درمان" به ضرب گلوله کشته شدند.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد تظاهرات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان است. وی پیشتر کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرده بود اما بعدا حمدوک و البرهان به توافق سیاسی دست یافتند و حمدوک به پست خود بازگشت. گروه‌های سیاسی و مدنی این اقدامات را کودتای نظامی می‌دانند و با این توافق سیاسی مخالفند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا تظاهرات سودان نیروهای امنیتی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین

وسعت گرفتن تجمع‌های اعتراضی نسبت به وقایع جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده و گسترش حمایت‌ها از فلسطینیان در میان دانشجویان آمریکایی توجه بسیاری از رسانه‌ها را طی روزهای اخیر به خود جلب کرده است.

اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده نسبت به جنگ در غزه طی هفته گذشته به نحوی تشدید شده و گسترش یافته است که گزارش‌ها از برپایی تحصن‌هایی در همین ارتباط در چندین دانشگاه از جمله کلمبیا، ییل و نیویورک حکایت دارد.

دانشجدیان معترض خواستار قطع همکاری های مالی و علمی آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند و در مقابل، دولت آمریکا با زور سرکوب با دانشجویان برخورد کرده است.

تصاویر لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل کشی اسرائیل، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است.

نظام آمریکا که سالها مدعی استقلال علمی و حماست از آزادی بیان در دانشگاه‌ها بوده و هرگونه رفتار پلیسی در محیط‌های علمی دیگر کشورها را به‌سرعت محکوم می‌کرده، حالا از گارد مسلح خود برای برخورد خشن با تحصن دانشجویان استفاده کرده است.

این برخوردها نشان می‌دهد که دولت آمریکا تبدیل به مستعمره لابی صهیونیستی شده و هیچ اعتراض دانشجویی به جنایات اسرائیل را تاب نمی‌آورد.

جالب اینجاست که در میان دانشجویان معترض، دانشجویانی از همه ادیان، جتی دانشجویان یهودی نیز دیده می‌شود و به این ترتیب صهیونیستها حتی با جامعه یهودی آمریکا نیز درگیر شده و نمی‌توانند منتقدان‌شان را یهودی ستیز بنامند.

پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی موج درگیری های داخلی در آمریکا بر سر اسرائیل تشدید شده و به بی ثباتی در این کشور بینجامد.

دیگر خبرها

  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین