Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: یک هزار اصله نهال به منظور کاشت در پارک شهید ساجدی دامغان در نظر گرفته شده بود که امروز در حاشیه مسابقات قهرمانی دوی صحرانوردی دختران نوجوان و جوان کشور، کاشته شد.

وی ادامه داد: نهال‌های غرس شده از نوع سنجد و زیتون تلخ است که کاشت آن توسط رییس فدراسیون دو و میدانی، مسوولان استانی و محلی و دیگر دوستداران طبیعت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی راد تصریح کرد:تاکنون چهار مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در دامغان اجرا شده است و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفندماه بیش‌از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح عملیات اصلاح و احیا انجام شود.

وی اضافه کرد: تاکنون این پویش در اراضی منطقه سیاه‌کوه تویه دروار، مرتع چاه نو شمالی و یزدان آباد و منطقه طزره و مهماندویه انجام شد.

عباسی راد اظهار داشت: اجرای این پویش در آینده نزدیک در روستا‌های حسینان، معلمان، تویه دروار و طزره انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: این پویش با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیا منابع طبیعی در دامغان اجرا شد.

 شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است.

از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است

انتهای پیام /  ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر

احسان زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاشت نهال در پارک ورودی شهر و میدان غدیر به‌منظور اجرای طرح توسعه فضای سبز و ساماندهی فضای ورودی شهر در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از هفت هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف بومی، تی وی تی، برهان گلی، خرزهره قرمز، گل کاغذی، نخل فینیکس و فیکوس تبریزی کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بوشهر در پایان تصریح کرد: کاشت درخت با توجه به اهمیت محیط زیست و برخورداری از هوای پاک و زیبایی شهر به‌عنوان اولویت این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 6098177

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز