Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره رفت و آمدهای فراوان مدیرعامل بانک آینده به انگلیس و سکونت خانواده وی در این کشور اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد این هستیم که رئیس کل اسبق بانک مرکزی که پرونده قضایی دارد، احکامی را برای برخی افراد صادر کرده که دارای مشکل است؛ ما در دوران مدیریت آقایان سیف و عراقچی در بانک مرکزی شاهد تلاطم‌های بازار ارز بودیم و به نظر می‌رسد سرچشمه یعنی بانک مرکزی مشکل دارد و انتصابات افرادی مانند مدیرعامل بانک آینده می‌تواند شاهدی بر این مدعا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه تعداد دو تابعیتی‌ها و به ویژه افرادی که تابعیت انگلیس را داشته و کثیرالتردد به انگلیس هستند در دولت سابق و بانک مرکزی و زیر مجموعه آن زیاد بود که می‌توانم به مدیرعامل بانک آینده اشاره کنم، لذا پذیرفتنی نیست که خانواده مدیرعامل یک بانک برای سالیان متمادی در انگلیس سکونت داشته باشند و او هم ترددهای زیادی به کشوری متخاصم به نام انگلیس داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توضیح داد: شورای عالی امنیت ملی درباره انتصابات افراد در پست‌های حساس مصوبه‌ای دارد که در آن تصریح شده نباید مسئولیت‌های خاص به افراد دوتابعیتی و یا افرادی که به کشورهای متخاصم ترددهای زیادی دارند داده شود و حتی انهایی که خانواده‌شان و فرزندانشان در این کشورها ساکن هستند مشمول این قانون می‌شوند، ولی بانک مرکزی به این قانون بی‌توجهی کرده و آن را اجرا نکرده است و خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کرده است.

وی افزود: افرادی که در انتصاب و امضاء حکم مدیرعامل بانک آینده که کثیرالتردد به انگلیس است نقش داشته و خلاف مصوبه شورایعالی امنیت ملی اقدام کرده‌اند باید پیگرد قانونی شوند، زیر ترک فعل انجام داده‌اند و نظارت خوبی را انجام نداده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: از قوه قضائیه می‌خواهم مسئولینی که باید برای قانون و مصوبه شورایعالی امنیت ملی در عدم گماردن برخی افراد مشکل‌دار در پست‌های حساس کوتاهی کرده‌اند را دادگاهی کند.

وی گفت: در تحقیق و تفحص از مسئولین دو تابعیتی در مجلس نام 100 نفر رسیدیم که نام 70 نفر از آنها منتشر شده است و باید آقای اژه‌ای در قوه قضائیه کلیه مسئولینی که به مصوبه شورای عالی امنیت ملی بی توجهی کرده و ترک فعل کرده‌اند را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مسئولان دو تابعیتی یا آنهایی که خانواده‌شان در کشورهای خارجی هستند در حقیقت گروگان دشمن هستند و هرچه دشمن بخواهد آنها مجبور به عمل هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: مدیرعامل بانک آینده دسترسی بالایی به اطلاعات حساس و اقتصادی کشور دارد و بارها در جلسات مهم نظام حضور داشته است. این در حالی است که ما در جنگ اقتصادی و تحریمی قرار داریم و نمی‌توانیم بپذیریم که مدیران بانکی که بخشی از فرماندهان اقتصادی هستند، به کشورهای متخاصم سفرهای متعددی داشته و خانواده آنها در انگلیس ساکن باشند.

منبع: الف

کلیدواژه: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای عالی امنیت ملی مدیرعامل بانک آینده مصوبه شورای بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح «قانون کار» دانست و گفت: پیگیر لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده هستیم، امیدواریم این مصوبه در مجلس دوازدهم به حالت قبل بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در جمع نمایندگان کارگران استان گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ با تأکید بر اینکه حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف، مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است، زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

وی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح قانون کار عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

جوکار بر لزوم تبدیل قراردادهای موقت به دائمی برای ایجاد امنیت شغلی کارگران تأکید کرد و افزود: طرح افزایش سن بازنشستگی نیز با وجود مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید و امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح، و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانده شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان خواند و خاطرنشان ساخت: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز، چون با کسب آرای کارگران منصوب شده اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران با شعار حل نمی‌شود، گفت: نشست‌ها و جلسات باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد، بنابراین با شعاری صحبت کردن، نمی‌توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

کد خبر 749548

دیگر خبرها

  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!