Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:21:32 GMT

بارش باران در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۵۵۱۵

بارش باران در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، با ورود سامانه جدید بارشی به سیستان و بلوچستان،  بارش باران با شست و شوی غبار از چهره شهر‌ها و طبیعت باعث خوشحالی مردم شد، این بارش خوشحالی دو چندان برای کشاورزان و باغداران سخت کوش سیستان و بلوچستان به ارمغان آورد.

بارش به موقع باران در دو روز اخیر خصوصا در منطقه جنوب استان علاوه بر تغذیه سفره های زیر زمینی، منابع آبی چاه و قنات برای کل مزارع و باغات و مراتع و نابودی برخی آفات بسیارسودمند است  و با شادابی و سرسبزی طبیعت و کشت و زرع،  بهاری دل انگیزی و پر باری را نوید خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به گزارش هواشناسی، سامانه جدیدی از روز شنبه هفته آینده وارد استان خواهد و بارش سنگینی هم خواهد داشت.

گفتنی است سیستان و بلوچستان با بیش از ۴٢٠ هزار هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی،  شغل اصلی ساکنین این منطقه کشاورزی، باغداری،  شیلات و دامداری است.

 


بندر کنارک پربارش ترین شهر ایران طی ۴۸ ساعت گذشته بوده است

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان بارندگی ها از 8 دی ماه جاری گفت: بندر کنارک با ۱۷۴/۵ میلی متر بارندگی، پرباران ترین نقطه کشور در ۴۸ سا عت گذشته بوده است.

محسن حیدری ضمن اشاره به تضعیف سامانه ی حاضر در استان گفت: با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه ۱۲ دیماه، شاهد افزایش بارش ها در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شرایط هشدارهای صادر شده همچنان پابرجاست و از هموطنان درخواست می شود هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

 

  بیشترین خسارت به خانه های مسکونی وارد شده است   فرماندار کنارک می گوید: تمامی ارگان های امدادی و خدماتی در حال امداد رسانی به خسارت دیدگان هستند.   عبدالغفور حوت افزود: به دنبال شدت بارندگی و سیلاب به زیرساخت ها و معابر شهری و تعدادی از خانه های مسکونی خسارت وارد آمده است.   بیش از 230 خانوار آسیب دیده بارندگی شهرهای چابهار و کنارک امدادرسانی شدند   مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز می گوید: ۲۳۳ خانوار آسیب دیده از بارندگی در شهرستانهای چابهار و کنارک از روز گذشته تاکنون توسط نیروهای این جمعیت امدادرسانی شدند. علیرضا میربهاء الدین افزود: هشت تیم امدادی این جمعیت به ۹۳۷ نفر در قالب ۲۳۳ خانوار آسیب دیده سیل شهرهای کنارک و چابهار ارائه کردند بطوری که علاوه بر اسکان اضطراری  ۶۵ نفر از هموطنان در این مناطق  ۲۳۵  تخته پتو، ۹۹ تخته موکت، ۲۰۵ کیلوگرم نایلون پوششی  و ۷۰ بسته غذایی  بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

وی ادامه داد: با عنایت به تداوم بارندگی ها در  استان امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.

وی گفت: همچنین تمام نیروهای امدادی  اعضای تیم های واکنش سریع در استان در حالت  آماده باش کامل هستند و  تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی نیز فراهم شده است.

 

هموطنان با توجه به احتمال وقوع سیلاب شهری و سیلابی شدن رودخانه ها، هشدارها را جدی بگیرند، از قرار گرفتن در مسیر رودخانه های فصلی و سواحل دریاها بپرهیزند، از رفتن به ارتفاعات جدا خودداری کنند و جهت حفظ ایمنی و سلامت خود و اعضای خانواده شان در جهت رعایت نکات ایمنی اهتمام ورزند.   انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه بارشی سیستان و بلوچستان بارندگی هواشناسی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 


لطفی افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی با ۱۴میلی متر ، قدمگاه و کهنو ۱۲میلی متر، چاهداشی ۱۰میلی متر ، النگ ۸میلی متر ، حسین آباد و بغداده ۷میلی متر ، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر ، چاه‌ دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

وی گفت: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌ توانیم انتظار داشته باشیم.

 

 

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر