Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دیار کریمان این روزها میهمانان ویژه‌ای دارد و در گوشه گوشه این استان و بخصوص گلزار شهدای کرمان اجتماع سلیمانی‌ها برپاست، از خیل عظیم عاشقان و زائران حاج‌قاسم که از جای جای ایران خودشان را به این دیار رساندند تا ارادتشان به سردار دل‌ها را به رخ بکشند و با سیدالشهدای مقاومت تجدید عهد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مردم کرمان هم از هیئتی گرفته تا بسیجی و ورزشکار و پلیس و مردم عادی همه در تلاشند تا میزبانی شایسته‌ای از میهمانان حاج‌قاسم داشته باشند، مسیر منتهی به گلزار شهدا از روز گذشته حال و هوای دیگری دارد، قدم که در این مسیر می‌گذاری بی‌اختیار اشکت جاری می‌شود و به یاد پیاده‌روی اربعین حسینی می‌افتی، از موکب‌هایی که در دو طرف مسیر برپا شده و حال و هوای زائران و نوای گرم روضه‌خوانی‌هایی که پخش می‌شود تا نوکری عاشقان حاج‌قاسم به زائرانش...

 

مسیری که در نگاه اول به چشمت طولانی می‌آید خیلی کوتاه شده، این روزها چشم به هم می‌زنی از میان موکب‌ها گذشتی و به گلزار شهدا رسیدی، اینجاست که به احترام فرمانده می‌ایستی و سلام می‌دهی به بیش از یک‌هزار شهید لشکر ثارالله و فرمانده‌شان، تازه چشمت می‌افتد به صف‌ طولانی انتظار برای زیارت مزار که هر لحظه بر مشاتاقان زیارت افزوده می‌شود.

صبح امروز برنامه‌های دهه مقاومت با قرائت دعای ندبه از گلزار شهدای کرمان آغاز شد و هر لحظه که به وقت عروج نزدیک‌تر می‌شویم بر اجتماع سلیمانی‌ها افزوده می‌شود، پای صحبت چند زائر نشستیم اینکه از کجا آمدند یکی از شیراز بود و یکی از یزد، از کاشان از تهران، از چهارمحال و بختیاری، هیئتی از مازندران آمده بودند، یکی می‌گفت من سرباز حاج‌قاسم بودم این فرمانده از همان موقع به دلم نشسته بود و بعد از شهادتش هم به احترامش به کرمان می‌آیم.

 

بانویی دیگر از نی‌ریز آمده بود می‌گفت، من روز تشییع پیکر شهید سلیمانی نیز به کرمان آمدم، امسال هم آمدم چون هنوز داغ شهادتش سرد نشده و دلم آرام نگرفته اینجا که می‌آیم کمی آرام می‌شوم.

کاروان‌ها می‌آیند و با امید برگشت دوباره راهی دیارشان می‌شوند، این روزها هر روز گلزار شهدا مانند روز 13 دی ماه سال 98 است که مردم کرمان بعد از خبر شهادت سردار به اینجا آمدند و در فراقش اشک ماتم می‌ریختند.

 

کودکی سینی چای دستش گرفته بود و در مسیر زائران تعارف می‌کرد، عشق حاج‌قاسم در چشمانش موج می‌زد یاد آن کودکانی می‌افتی که در مسیر اربعین از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

در گوشه‌ای دیگر تعدادی با عشق کفش‌های زائران حاج‌قاسم را واکس می‌زنند مصاحبه نمی‌کنند اما نگاهشان هزاران حرف دارد و این عشق ادامه دارد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است

به گزارش جام جم آنلاین، در یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز تیم‌های مس کرمان و چادرملو اردکان به میزبانی نارنجی‌پوشان به مصاف هم رفتند که این بازی بسیار هیجان‌انگیز دنبال شد و در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده برنده آن بود.

این بازی تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، اما ناگهان همه چیز تغییر کرد و جذابیت آن بالا رفت. در دقیقه ۸۳ روی ضربه پنالتی‌ای که نصیب مس کرمان شده بود، علی وزیری‌پناه موفق شد دروازه حریف را باز کند. در شرایطی که همگان انتظار سوت پایان و برد مس کرمان را می‌کشیدند، حملات آخر چادرملو به گل ختم شد. در چهارمین دقیقه از وقت‌های اضافی نیمه دوم ابراهیم رضازاده توانست گل تساوی را بزند و بازی را به ۱۲۰ دقیقه ببرد.

در وقت‌های اضافی دو تیم بسیار محتاط عمل کردند و در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده شد. در ضربات پنالتی شاگردان سعید اخباری با نتیجه ۵ بر ۴ بر تیم تحت هدایت اکبر محمدی غلبه کردند و جواز حضور در ۸ تیم برتر را به دست آوردند.

دیگر خبرها

  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک