Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه نبود مسکن و شغل راه را برای دیگر ناهنجاری‌ها و بی‌دینی‌ها باز می‌کند، گفت: مجلس و دولت باید پدری کنند به جای بحث‌های فرعی به بحث‌های اصلی بپردازد حقوق‌بگیرهای نجومی را جمع کنند.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: در این ایامی که باران الهی بر نقاط مختلف استان نازل شده باید شاکر باشیم که به فرموده قرآن کلید رحمت خدا دست بندگان است که با ایمان به خدا و تقوا داشته باشند، رحمت و برکات خداوند نازل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه باید شکرگذار نعمات و رحمت الهی باشیم، گفت: نماز باران خوانده شد اما باید این مسیر ادامه پیدا کند، شرط تقوا این است که حقوق‌های نجومی نباشد، دست در جیب ملت نباشد و دیگر موارد چون این گناهان مانع رحمت و برکت خدا می‌شود. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: عوام بی‌بصیرت و خواص جاه‌طلب که نمونه آن در ۹ دی هم شاهد بودیم به حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ظلم کردند اما ملت ما بصیر بودند و در ۹ دی جواب این عده را دادند. 

رضوی اردکانی با بیان اینکه در ماجرای اهانت به حضرت زهرا(س) یک تحریف ایجاد شد که پس از آن این مسیر تحریف شده را ادامه دادند، عنوان کرد: خواص جاه‌طلب حق امام علی(ع) را در جانشینی پیامبر (ص) ضایع کردند وگرنه که برای حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) دنیا و حکومت هیچ ارزشی نداشت. 

او با قرائت بخشی از خطبه فدکیه بیان کرد: حضرت زهرا(س) برای همه در همه اعصار مادری کرده و می‌کند که نمونه آن را شهید سلیمانی بیان کرد که هر جا در سوریه و جبهه مقاومت کار گره می‌خورد توسل به این حضرت مسیر را باز می‌کرد. 

امام جمعه موقت شیراز عنوان کرد: بانوانی که پیرو حضرت زهرا(س) هستند باید در درجه نخست مادر خوبی باشند، مادری یک وظیفه مهم است و هیچ ثوابی بالاتر از مادری نیست، اشتغال بانوان رد نمی‌شود اما ابتدا باید مادر خوبی باشند. 

رضوی اردکانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه خطاب به دولت و مجلس و تشکر از رئیس‌جمهور پرکار و متدین تصریح کرد: دولت سیزدهم باید ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت گذشته را پرداخت کند. 

او با تشکر از دولت که شبانه‌روز تلاش می‌کند و رئیس‌جمهور بدون تشریفات در نقاط مختلف حضور دارد، گفت: امروز رئیس‌جمهور یک انسان متواضع و خاضع است و مجلس هم انقلابی است اما گرانی بر مردم فشار آورده و برای طبقات ضعیف کمرشکن شده، مجلس نباید دست روی دست بگذارد باید مردم سر سفره خود تاثیر کارهای دولت و مجلس را ببینند. 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برای مجلس و دولت امروز از همه واجب‌تر مسئله اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری جوانان است، بیان کرد: مجلس الان می‌خواهند بودجه را تصویب کنند ابتدا بگویند که برای مردم می‌خواهند چکار کنند، باید اشتغال ایجاد کنند چون باید سالی یک میلیون شغل و مسکن ایجاد شود. 

او با بیان اینکه نیاز نیست که دولت خودش وارد شود، زمین رایگان به مردم دهند تا خودشان بسازند، گفت: راه‌حل‌های آسان برای رفع مشکلات مسکن وجود دارد.مردم هم همکاری می‌کنند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه نبود مسکن و شغل راه را برای دیگر ناهنجاری‌ها و بی‌دینی‌ها باز می‌کند؛ گفت: مجلس و دولت باید پدری کنند به جای بحث‌های فرعی به بحث‌های اصلی بپردازد حقوق‌بگیرهای نجومی را جمع کنند، کسانی که ۲۰۰ _ ۳۰۰ میلیون حقوق می‌گیرند شناسایی و  حقوق متعادل شود و مازاد را به کسانی که حقوقشان کم است، بدهند. 

او با بیان اینکه امروز که همه در یک راستا هستند وقت کار است و مثل رئیس‌جمهور باید ضربتی کار کنند، گفت: مجلس مقابل انحصارطلبی‌ خودروسازان بایستد تا مانع گرانفروشی خودرو و تاثیر آن بر دیگر مسائل اقتصادی شود، قوه قضائیه با فساد درگیر است، مفسدان اقتصادی را باید قلع و قمع کرد. 

امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به رزمایش و آمادگی نیروهای مسلح گفت: "دست از پا خطا کنید اسرائیل را نابود می‌کنیم" این پیام فرمانده سپاه در جواب هرزه‌گویی‌های اسرائیل است، همه نیروهای مسلح در صحنه هستند گروه مذاکره‌کننده نیز خیلی محکم روی اصول ایستادند و باید برای آنها دعا کنیم.اگر با منطق قوی پیروز شدیم که خوب است اما اگر هم نشدند بدانند ملت ایران ایستاده است.  

رضوی اردکانی با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی یک گوهر گرانبهای بی‌نظیر بود که ایمان، اخلاص، شجاعت و تدبیر از ویژگی‌های این شهید است و آمریکا مطمئن باشد که انتقام خون شهید مظلوم را خواهیم گرفت و بساط آمریکا از منطقه جمع می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دولت سیزدهم شيراز شهید سلیمانی مجلس شورای اسلامی امام جمعه موقت شیراز رضوی اردکانی حضرت زهرا س رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد