Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:17:44 GMT

آیت‌الله علم‌الهدی: ۹ دی معجزه بود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۵۹۹۵

آیت‌الله علم‌الهدی: ۹ دی معجزه بود

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: با اینکه از سال ۸۸ تاکنون ۱۲ سال می‌گذرد اما اتصال امت به امام و رهبری قوی‌تر، نیرومندتر و با ارزش‌تر شده تا حدی که مردم دولت ولایی نیز تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ دشمن در صدد بود حلقه اتصال امت و رهبری را از بین ببرد تا به اهداف شومش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فتنه ۸۸ ، فتنه براندازی بود گفت: مسئله تقلب و اینگونه مسائل در فتنه ۸۸ افسانه بود و دشمن ۱۰ سال برنامه‌ریزی کرده بود تا نظام را براندازد و اتصال امت و امام را از بین ببرد لذا حلقه وسط و خواص را هدف گرفت.

وی افزود: عمق فتنه را فقط رهبر معظم انقلاب درک کردند. برخی خواص ریزش کرده و کنار رفتند و دشمن کشور را به آشوب کشید و امت و امام مورد تهاجم قرار گرفت.

آیت‌الله علم الهدی همچنین با اشاره به وجود ۲ چهره الگو و اسطوره انقلاب ادامه داد: یکی از الگوها در حوزه نرم‌افزاری و ایدئولوژیک مرحوم علامه مصباح یزدی است که علاوه بر داشتن علم و اخلاق، اهل بصیرت نیز بود و دیگری، چهره عملیاتی و اسطوره، شهید سلیمانی است.

وی گفت: افرادی که در عرصه فرهنگی، هنری و تبلیغاتی فعال هستند باید در زمینه تبیین شخصیت شهید سلیمانی بیشتر کار کنند زیرا در این زمینه چنان که باید کار نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: تمامی اقدامات شهید سلیمانی، ایمان قوی و زیست شهدایی او بود. شهادت، ارادی است و زیست شهدایی منجر به آن می‌شود. زیست شهدایی شهید سلیمانی ارزش داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه ۱۰ دی سال ۵۷ و سالروز کشتار مردم مشهد ادامه داد: در این روز جلادان رژیم طاغوت مردم غیور مشهد را به رگبار بستند، اما مقاومت و ایستادگی مردم در مقابل عملیات وحشیانه جلادان آنها را مجبور به عقب نشینی کرد. مردم با همه قدرت ایستادند و انقلاب را رها نکردند.

آیت‌الله علم الهدی گفت: غیرت خراسانی و مشهدی آن روز در عرصه انقلاب به نمایش گذاشته شد. آنچه امروز قابل توجه می‌باشد این است که بدانیم "جمع امت و امام و یکی شدن این دو" باعث شد مردم در آن روز این ایستادگی فوق‌العاده را نشان دهند.

وی افزود: دنیا فهمید اگر امت و امام یکی شوند اسلام دنیا را می‌گیرد و استکبار، قدرت هیچ برخوردی در مقابل این حرکت جهانی نخواهد داشت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در آن زمان امام (ره) در پاریس و امت در مشهد بود ادامه داد: امت انقلابی و امام توسط یک حلقه از خواص متشکل از رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی‌نژاد، به هم متصل می‌شدند و دشمن فهمید این حلقه عامل همه پیروزی‌ها و تداوم‌ انقلاب در جهان اسلام است.

برچسب‌ها مشهد سید احمد علم الهدی حرم امام رضا 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سید احمد علم الهدی حرم امام رضا مشهد سید احمد علم الهدی حرم امام رضا 9 دی شهید سلیمانی امت و امام علم الهدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم رباني ومجاهد مرحوم ماموستا ملا احمد فخری موجب كمال تاثر گردید. این فقیه بصیر از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاوران صدیق  حضرت امام و مقام معظم رهبری بود وهمواره با زهد و تواضع خاص  توفیق بالائی در خدمت خالصانه به مردم  داشت وشمع جمعی برای یاوران انقلاب بود. اینجانب  این فقدان اسفبار  را محضر روحانیت خدوم و مردم بزرگوار آن منطقه و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، غفران و علو درجات وجبران این ضایعه را از خداوند منان مسئلت دارم.

سیدموسی موسوی
نماینده سابق حضرت امام و رهبری معظم در منطقه کردستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • آیا می شناسیدش؟
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری