Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در آمریکا شکایت قضایی یک شرکت دولتی سعودی علیه «سعد الجبری» مسئول سابق دستگاه اطلاعات عربستان را رد کرد تا ضربه دیگری به محمد بن سلمان وارد کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادگاهی در آمریکا شکایت قضائی یک شرکت دولتی عربستانی علیه «سعد الجبری»، مسئول سابق دستگاه اطلاعات عربستان، را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الخلیج اونلاین،  قاضی دادگاه «ماساچوست» آمریکا درباره رد این شکایت گفت که این دادگاه نمی‌تواند بدون تضمین آنچه دولت آمریکا محرمانه به حساب می‌آورد، به نفع شرکت عربستانی رأی صادر کند.

او افزود که شکوائیه شرکت عربستان نه در قوانین فدرال و نه در قوانین ایالت ماساچوست مبنای حقوقی ندارد.

شرکت عربستان «اسکاپ» به همراه 9 شرکت دیگری الجبری را به کلاه‌برداری 3.5 میلیارد دلاری در زمان فعالیت در دستگاه امنیت عربستان در کنار «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان، متهم کرده‌اند.

این شرکت‌ها همگی وابسته به صندوق ثروت‌های حاکمیتی عربستان هستند که ریاست عالی آن را ولیعهد عربستان بر عهده دارد.

آنان الجابری و دو پسرش را متهم کرده‌اند که اموال این شرکت‌ها در بوستون آمریکا را به نام خود ثبت کرده‌اند.

آنها پیش از این نیز در شکایتی به دادگاه کانادا سعد الجبری را به اختلاس میلیاردها دلار متهم کرده بودند.

سعد الجبری پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن 2017معاون «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان و همچنین ریاست سازمان اطلاعات سعودی بود.

 الجبری (61 ساله) دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه «ادینبرو» اسکاتلند، عضو سابق کابینه و افسر رابط سرویس اطلاعاتی سعودی با سرویس‌های اطلاعاتی غربی مانند« ام آی6 »انگلیس بوده است.

الجبری به عنوان عضو شورای امنیت و امور سیاسی با جنگ عربستان در یمن مخالفت کرد؛ چراکه این اقدام را پرهزینه و بدون نتیجه می‌دانست و این از دلایلی بود که محمد بن سلمان به مخالفت با سعد الجبری پرداخت.

الجبری پیشتر از ولیعهد عربستان به دستگاه قضایی آمریکا شکایت و وی را به تشکیل تیمی برای قتلش در شهر بوستون آمریکا در سال 2017 و به کارگیری جاسوسان مخفی در آمریکا برای تعقیب وی متهم کرد.

درحالی که بسیاری از مسئولان غربی معتقدند که داشتن اطلاعات محرمانه باعث شده است تا بن سلمان، الجبری را تحت تعقیب قرار دهد، برخی مسئولان آمریکایی و سعودی می‌گویند که دولت سعودی اینگونه توجیه کرده که الجبری به خاطر اتهامات فساد تحت تعقیب قرار گرفته است. آنها می‌گویند که الجبری متهم به سوء استفاده از سمتش برای ثروت اندوزی شده و بن سلمان می‌خواهد این پول‌ها را پس بگیرد.

افشای حمایت بن سلمان از ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده آمریکاعطوان بررسی کرد: معادلات جدید جنگ یمن و ناامیدی آشکار عربستان/ سودای پادشاهی بن سلمان و حصر خانگی پدر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان بن سلمان سعد الجبری بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه