Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:59:14 GMT

وضعیت بانک‌ها با مبانی اسلام سنخیتی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۶۶۴۴

وضعیت بانک‌ها با مبانی اسلام سنخیتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوه چنار، حجت‌الاسلام سیدعلی شهیم در خطبه های امروز نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار ضمن گرامی داشت دهه بصیرت و ایامی که متعلق به حضرت صدیقه طاهره(س) است، اظهار داشت: حقیقتا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما هر سال رزق کشور را از فاطمیه می‌گیریم، هر کسی به مجلس روضه حضرت زهرا(س) آمده دست خالی برنگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کوه‌چنار با اشاره به بازی‌های مشترکی که در دنیا مخصوصا سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و سناریوهای آن، اظهار داشت: اول توافقی که برای بازگشت و انطباق به توافق اصلی به برجام مطرح‌ شده است، سناریو دوم توافق موقت فریز در مقابل فریز است یعنی واشنگتن تحریم‌های خود را به طور ویژه فریز می‌کند، در مقابل هم ایران باید مجبور به پذیرش و روند بازنگری را انجام دهد و سناریو سوم عدم پایبندی به توافق جدید است.

وی با تاکید بر اینکه نقش اصلی و اول این توافقات را جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند، گفت: کار زیبایی که دیروز از طرف وزارت امور خارجه صورت گرفت این بود که مذاکرات به زبان فارسی صورت می گیرد.

امام جمعه کوه چنار روابط کشورها را در سه مفهوم کلامی مفاهمه، معامله و مقابله تقسیم بندی کرد و افزود: اکثر قریب به اتفاق کشورها روابط را بر اساس معامله انجام می دهند، اما روابط ما با کشور آمریکا از نوع مقابله است، البته برخی هم به ما این را می‌گویند که راه معامله و مفاهمه را طی کنیم، اما جمهوری اسلامی آن کشور دهه ۶۰ نیست الان بسیار قوی تر شده و هیچ کشوری توان مقابله با آن را ندارد.

حجت‌الاسلام شهیم چهار موضوع مهم را به منظور اصلاح نظام اقتصادی تشریح کرد و اظهار داشت: اول اصلاح نظام بانکی کشور است که وضعیت بانکها با مبانی اسلام سنخیتی ندارد، دوم اصلاح ساختار برنامه و بودجه، سوم اصلاح پرداخت ارز ترجیحی و چهارم اصلاح روش ارائه بنزین است که با اصلاح این موارد شاهد اثرات ملموس در رفاه محرومین و کمتر شدن فاصله طبقاتی در جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خطبه های نمازجمعه باید ایجاد بصیرت کند، یک وظیفه ای بر عهده بنده است و روشنگری می کنم، مردم نیز باید همراهی کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه نظام بانکی امام جمعه کوه چنار اصلاح نظام بانکی مذاکرات هسته ای کوه چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید