Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خطیبان نماز جمعه شهرهای هرمزگان در خطبه های نماز جمعه دهم دیماه ۱۴۰۰ افزودند: سردار حاج قاسم سلیمانی برای ما یک مکتب و فرهنگ بوده که برای همیشه تاریخ جاوید و ماندگار خواهند شد.
حماسه ماندگار ۹ دی، جلوگیری از انتقال نیروگاه بندرعباس به تهران، رفع مشکل کشاورزان، تامین امنیت غذایی  ورفع معضل گرانی از دیگر موضوع های مورد بحث امامان جمعه استان هرمزگان در این روز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*بندرعباس/شهید سلیمانی بدنبال کنار زدن موانع تمدن اسلامی در جهان بود
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی برای ما یک مکتب و فرهنگ است که همواره بدنبال کنار زدن تکفیری ها و احیا و رفع موانع تمدن نوین اسلامی در جهان بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده درخطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: یک فرد هیچ گاه ماندگار نمی شود بلکه مکتب برخواسته از دل شخصیت های مجاهد است که او را ماندگار می کند که شهید سلیمانی نیز چنین شخصیتی راهبردی در جهان و دنیای اسلام داشتند.
وی بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب نیز از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرد؛ برای این که می خواست این شهید بزرگوار برای همیشه تاریخ ماندگار و جاودانه بماند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: این احمق های نظام سطله آمریکا و تروریست های آمریکایی نمی دانستند که با کشتن شهید سلیمانی کار تمام نمی شود و امروز دیدند و فهمیدند که سردار سلیمانی در مقایسه با شهید سلیمانی خطرناک تر است؛ چرا که این مجاهد خستگی ناپذیر نبرد نظامی را در کنار نبرد سیاسی درهم آمیخت و مکتبش نیز بر پایه ایثار، مقاومت، شجاعت و تدبیر بود.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین با اشاره به نهم دی ماه که روز بصیرت و بیداری ملت ایران در برابر فتنه گران است، گفت: ۹ دی یک حماسه ماندگار در مقابل جریان فتنه بود که با فتنه ای بزرگ در آستانه ضربه زدن به انقلاب و آرمان هایش بودند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ادامه داد: فتنه ۸۸ تنها مطلعق به آدم های زبون که در دوران فتنه خودشان هم فریب خورده بودند، نیست بلکه یک فتنه بزرگی بود که طراحانش با الهام از کودتای مخلمی و رنگین با رمز انتخابات در همه کشورها مداخله کردند اما نمی دانستند که به فرموده رهبرمعظم انقلاب، ایران مثال دیگر کشورها نبوده و در برابر فتنه گران خواهد ایستاد.
امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به مساله امنیت غذایی که برای کشورها یک اصل است و هیچ کشوری حاضر نیست در این زمینه خود را وابسته به دیگران بداند، گفت: یکی از برنامه هایی که از دولت سیزدهم انتظار می رود این است که نسبت به مشکل کشاورزان هرمزگانی و کشور بویژه در فروش محصولاتشان، اقدام موثری کند و با قطع کردن دست دلالان و واسطه ها تلاش کنند که یک آرامشی به کشاورزان بدهند.
عبادی زاده مساله صنعت و کشاورزی را یکی از مهم ترین بخش ها برای سیر تکاملی و پیشرفت کشورمان دانست و افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت های خدادادی همچون نعمت دریا، کشاورزی و صنعت است که متاسفانه نتوانسته ایم آن طور که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین با اشاره به اینکه عده ای با نامه نگاری و استدلال های واهی بدنبال انتقال نیروگاه بندرعباس به تهران هستند، گفت: وزیر نیرو باید به این موضوع ورود کنند و جلوی انتقال این نیروگاه که نزدیک به یک قرن است در بندرعباس مستقر شده، را بگیرند.
وی همچنین از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رسانه های استان خواست که نسبت به این قضیه حساس باشند.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه (س) شخصیتی دارد که ولایت و نبوت به وجود مقدس او گره خورده است و نبوت کمالش در سایه و گروی فاطمه بوده که امام صادق(ع) نیز در این زمینه فرمودند کمال همه انبیا مادرمان زهرا(س) است.
عبادی زاده یادآورشد: امیدورایم بتوانیم ریزه خوار سفره فاطمه (س) باشیم و در خانه او نوکری کنیم و خدای متعال از مسیر زهرا (س) رزق الهی و معنوی خود را به ما تفضل کند.
امام جمعه بندرعباس همچنین در خطبه نخست به مساله خودکشی در جامعه اشاره کرد و گفت: خودکشی از گناهان کبیره است که خداوند در قران کریم وعده عذاب الهی داده است.

نحوه مدیریت شهید قاسم سلیمانی برای رشد کشور نهادینه شود
امام جمعه کیش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به سالروز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به دست مزدوران آمریکایی گفت: نحوه مدیریت شهید قاسم سلیمانی به عنوان مدیریت جهادی در جامعه برای رشد و اعتلای کشور نهادینه شود.
 حجت الاسلام احمد حسن زاده اظهار داشت:  نحوه مدیریت جهادی، زندگی شهادت گونه و وفاداری به اصول اسلامی و انقلابی از بارزترین ویژگی های این شهید است.
وی اضافه کرد: نحوه مدیریت این شهید همه آن را به عنوان مدیریت جهادی می شناسیم لازمه توسعه و اعتلای ایران اسلامی است و همه باید آن را برای تحقق اهداف متعالی اسلام و انقلاب در جامعه نهادینه کنیم.
امام جمعه کیش در خصوص وفاداری این شهید به اصول اساسی نظام و فداکاری وی گفت: این ویژگی نشان از اهل تدبیر و عقلانیت وی بود که در تصمیم گیری روزهای سخت شجاعانه تصمیم می گرفت و همانند همرزمان شهید خود از جان خود برای این انقلاب گذشت.
وی با تسلیت دهه دوم ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: ایام عزاداری این حضرت باید به صورت عاشورایی برگزار شود و تمام شهر چهره عزابه خود بگیرد.
امام جمعه کیش افزود: این حضرت با روشنگری خود در ایام فتنه صدر اسلام خدمت بزرگی را به عالم هستی و امت رسول گرامی اکرم (ص) کرد و بانوان نیز امروز نیز با تاسی گیری از این حضرت راه وی را در پیش بگیرند.
حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به چالش های پیش روی بخش فرهنگ جزیره کیش خواستار حمایت بیشتر از سرمایه های فرهنگی جزیره به ویژه توسعه زیرساخت های آموزشی شد.
وی یادآورشد: با وجود انتقادهای وارده به بخش زیرساخت های آموزشی کیش تاکنون کاری از پیش نرفته و در آینده این مشکلات بیشتر نیز خواهد شد.

 شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی بارز مبارزه با سلطه جهانی است
امام اهل سنت جزیره کیش نیز در خطبه های نماز جمعه اهل سنت این هفته جزیره گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مرد میدان الگوی بارز مبارزه با سلطه جهانی در عصر حاضر است.
شیخ یعقوب شمس افزود: ۱۳ دی سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین سربازان اسلام یادآور رشادت دلاورمردانی است که تاپای جان برای حفظ آرمان های اسلامی و انقلابی ایستادگی کردند.
وی اضافه کرد: این شهید همواره به عنوان الگوی بارز مبارزه علیه سلطه جهانی بودند و با رشادت های خود علاوه بر افزایش اقتدار ایران در منطقه توانستند امت اسلام را از گزند توطئه های تفرقه افکن دشمنان نجات دهند.
امام جمعه اهل سنت کیش با اشاره به ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: مردم ایران زمین در ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور حماسی خود توانستند این روز را به عنوان نماد استقلال و عزت ایران و ایستادگی به اصول اسلامی و انقلابی به دنیا معرفی کنند.
شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه تامین مسکن یکی از مشکلات اصلی ساکنان این جزیره است افزود: انتظار می رود مسوولان به صورت جدی برنامه های خود را در راستای تامین این نیاز پیگری کنند تا مردم هرچه سریع تر نتایج آن را ببینند.
وی اضافه کرد: رفع نشدن این نیاز باعث مهاجرت معکوس از این جزیره خواهد شد که صاحبان خانه نیز باید حال مستاجران را با توجه به گرانی و مشکلات معیشتی درک کنند.
۱۳ دیماه فرصتی مناسب برای تربیت افراد انقلابی در مکتب حاج قاسم و امام راحل است
امام جمعه قشم گفت: سیزدهم دی‌ماه سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت این روز فرصتی مناسب و مغتنم برای تربیت افراد انقلابی در مکتب ایشان و امام راحل است.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم افزود: تربیت افرادی که به نظام، انقلاب، ولی فقیه، مردم و جهاد معتقد باشند وظیفه ما پس از شهادت این مرد بزرگ است.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان سیدالشهدای جبهه مقاومت در جهان شناخته می‌شود و شهادت ایشان برای همه آزادگان جهان غمی بزرگ بود.
امام جمعه قشم تصریح کرد: امروز شهید سلیمانی در بین مردم نیست اما مکتب وی همیشه در دنیا باعث پرورش افراد انقلابی و مومن می‌شود.
وی اظهار کرد: قاتل شهید سلیمانی گرچه رسوا و بی آبرو شده است اما هنوز زنده است و قطعا به بدترین شکل ممکن از بین می‌رود.
حاجبی افزود: انتقام سخت پابرجاست و ان شا الله با وعده مقام معظم رهبری با نابودی اسراییل محقق می‌شود.
حاجبی در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام درگذشت علامه تهرانی و علامه مصباح یزدی، گفت: این دو عالم بزرگ با تربیت شاگردان، انتشار کتاب‌های ماندگار و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مصلحان اجتماعی و سیاسی بودند و خدمات ایشان تا ابد ماندگار است.
وی اظهار کرد: حضور این دو متفکر اسلام خلا موجود از نبود علامه شهید مرتضی مطهری را پر کرد.
امام جمعه قشم تاکید کرد: این دو دانشمند تا ابد در اذهان مردم زنده هستند و تا زمانی که شاگردان به تربیت سایر افراد بپردازند و کتاب ایشان مورد استفاده قرار گیرد نامشان جاویدان است.
وی افزود: مرحوم علامه مصباح بسط و گسترش تفکر اسلامی را بدون جانبداری و ملاحظات سیاسی لحاظ می‌کرد.
حاجبی ادامه داد: بسیاری از شبهات فکری جامعه را این دو علامه پاسخ دادند و جامعه به بسط تفکرات این دانشمندان نیازمند است.
امام جمعه قشم گفت: مردم جزیره قشم با معظل گرانی و چند نرخی بودن میوه و تره‌بار دست و پنجه نرم می‌کنند و لازم است مسوولان به این امر ورود جدی کنند.
وی افزود: نظارت دقیق، جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در قشم انجام شود.
حاجبی ادامه داد: مشکلات معیشتی با نظارت قابل کنترل است و هر کسی در این امر کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.
خطیب جمعه قشم در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر نقش جهاد کشاورزی در جامعه گفت: تامین امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست و وابستگی به مواد غذایی سایر ملل امری خطرناک است.
وی با تبریک روز جهاد کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی از ابتدای انقلاب خدمات شایانی به کشور داده است و امروزه تامین مواد قضایی در داخل کشور و قطع کامل وابستگی وظیفه ای مهم است.
امام جمعه قشم ادامه داد: دولت مردمی با تصمیم قاطع این وابستگی را حذف کند و مشکلات موجود در بی نظمی تولیدات کشاورزی و نهاده‌های دامی را برطرف کند.
وی تصریح کرد: کشور ما از نظر امکانات و زمینه تولیدات کشاورزی و دامی کمبودی ندارد و اصلاح قوانین باید راه دسترسی به راه‌اندازی واحدهای تولیدی را کوتاه کند.

معنویت و رابطه عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال‌زدنی بود
امام جمعه حاجی آباد نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه معنویت و رابطه عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال‌زدنی بود، گفت: یکی از عللی که رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب معرفی کرد این است که او را می توان شیعه تراز در دوران غیبت دانست.
حجت الاسلام شریفی اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده مردمی از همه اقشار و گرایش ها در ۹دی، می توان نتیجه گرفت که زمینه های شکل گیری این حماسه ریشه در اعتقادات مذهبی مردم، باورهای مردم به اصل نظام جمهوری اسلامی ، روحیه بیگانه ستیزی و استقلال طلبی آن ها از یک سو و مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از سوی دیگر دارد.
وی افزود: مردم با تجربه تاریخی خود به این نتیجه رسیده اند که اگر پشتیبان ولایت باشند به مملکتشان ضربه نمی خورد.
امام جمعه حاجی آباد بیان داشت: مردم پیروی از ولی فقیه را پیروی از ولایت معصومان (ع) می دانند، لذا با نگاه به جهت گیرهای رهبری ، واکنش خود را با جریان فتنه تنظیم کردند و در نهایت ۹دی را آفریدند.
شریفی با اشاره به سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی افزود:  انسان تراز عصر غیبت انسان ولایی است، ارتباط حاج قاسم با ولی فقیه ارتباطی فکری، عملی و عاطفی بود. یعنی در این رابطه حاج قاسم ولی را حکیمانه می فهمید و به لحاظ حکمی و اندیشه ای مثل ولّی تحلیل می کند و مثل او اقدام می کند .
وی بیان داشت: شهید سلیمانی در ارتباطش با مردم می بینیم طیف های مختلف را فرزندان خود می داند و نیروهای مدافع حرم را در سیل خوزستان می برد و از آن طرف در جهاد و درگیری با دشمن تمام عمر و وقت خود را وقف جهاد و مبارزه و دفاع از حریم و حرم و ولایت نمود.
 شهید قاسم سلیمانی نمونه تمام عیار مومن به ولایت در دوران غیبت است
امام جمعه شهرستان بندرخمیر نیز گفت: یکی از ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی که او را تبدیل به یک مکتب انسان ساز ساخته است، ویژگی شیعه تراز در دوران غیبت است.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بندرخمیر افزود: حرکت که این شخصیت (حاج قاسم سلیمانی) جلودار آن بوده است، یک حرکت جهانی از نوع رشد همه آن ها است که انقلابی درونی در انسان ها شکل می دهد .

وی بیان داشت: انسان انقلابی طرح دشمن و طاغوت و اراده دوست را درک می کند و در هماورد با طاغوت؛ خواست و طرح جبهه حق را پیش می برد .
امام جمعه بندرخمیر با بیان اینکه بروز قدرت ایمان در بافت و ساحت جامعه شکل می گیرد، تصریح کرد: ساختار جامعه ولایی بر مبنای اراده عمومی است و در کل جهان اثربخش بوده و انسان تراز عصر غیبت را می سازد .

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور هرمزگان شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور هرمزگان شهادت حضرت فاطمه زهرا ستاد اقامه نماز کشور هرمزگان شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی 9 دی نماینده ولی فقیه درهرمزگان شهید حاج قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه امام جمعه بندرعباس سلیمانی به عنوان امام جمعه قشم شهید سلیمانی نحوه مدیریت حجت الاسلام عبادی زاده یک مکتب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار نوراللهی از فرماندهان دفاع مقدس، خسروی مشاور استاندار در امور ایثارگران، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، از ۲۲ خانواده معظم شهید فرهنگی استان تجلیل به عمل آمد.

حضور پرشور دانش آموزان از دیگر نکات مهم این مراسم بود.

این تجلیل در حاشیه مراسم «سه شنبه های شهدایی» که هر هفته در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار می شود، انجام شد.

کد خبر 6093632

دیگر خبرها

  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی