Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:29:32 GMT

جشنواره کشوری سلیمان سلامت به کار خود خاتمه داد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۷۶۴۳

جشنواره کشوری سلیمان سلامت به کار خود خاتمه داد

به گزارش ایرنا، در این جشنواره ابتدا مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، فراخوان دادند که فیلم‌هایی با موضوع ایثارگری نیروهای بهداشتی و درمانی در دوران کرونا، از درمان بیماران تا مراحل واکسیناسیون، به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

این جشنواره نخستین گام در مستندسازی تلاش‌ها و خدمات شبانه روزی کادر سلامت کشور و همچنین فداکاری‌ها و شهادت در کرمان بوده که در قالب آن ۹۱ فیلم مستند از ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و پس از بررسی آثار ۱۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دبیر جشنواره در آیین پایانی این جشنواره گفت: اقدامات بسیار حوزه سلامت بهانه‌ای شد که نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به یک طرح در این حوزه قرار دهیم که اجرای آن هم در نهایت توانست مشکلات بسیاری از مردم را رفع کند.

محمد هاشمی افزود: گلایه مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشور برای اینکه ثبت و ماندگاری رشادت ها انجام نشده، وجود داشت لذا در گام نخست جشنواره، تصمیم بر احیای این بخش گرفتیم.

وی تصریح کرد: ۹۱ فیلم مستند در قالب جشنواره سلیمان سلامت به ما رسید که توسط چند تن از داوران اثرگذار حوزه مستند داوری شد و در نهایت به ۱۵ فیلم برتر رسیدیم.

دبیر جشنواره سلیمان سلامت با اظهارامیدواری مبنی بر اینکه جشنواره در سال های آینده در بخش آثار توسعه یابد گفت: در گام بعدی با رادیو سلامت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امور ویژه‌ای را در دست اقدام داریم که در آینده شاهد برگزاری آن برنامه‌ها نیز خواهیم بود.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در این آیین گفت: برخی کارها و رفتارهای بشر ذاتا دارای ارزش هستند و در فطرت انسان برای آن احترام قائل هستیم؛ هر فعالیتی در خدمت و با هدف کمک به همنوعان قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه قرار گرفتن علم پزشکی در کنار علوم دینی خود دارای ارزش است افزود: در خط مقدم جبهه سلامت پزشکان و پرستارانی قرار گرفتند که صحنه جهاد در راه خدا را یکبار دیگر به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: وجود تمثال و تصاویر شهدای جبهه سلامت در کنار شهید سلیمانی که ۴۰ سال عمر خود را صرف جهاد در راه خدا کرد در جشنواره سلیمان سلامت ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: همچنین به هنرمندانی که با تولید آثار خود بخشی از پیدا و نهان فداکاری شهدا را به تصویر می کشند، تبریک می‌گوییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین گفت: تفاهم نامه ای بین بسیج و دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای طرح شهید سلیمانی منعقد شده، ضمن آنکه با حمایت های فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان فعالیت های خوبی در بخش بهداشت و سلامت این استان انجام گرفته است.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: بسیج همچنان با قدرت همسو با دانشگاه های علوم پزشکی و مدافعان سلامت در جبهه سلامت فعالیت‌های خود را در مقابله با کرونا دنبال می‌کند.

برچسب‌ها کرمان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فیلم قاسم سلیمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فیلم کرمان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فیلم قاسم سلیمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سلیمان سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی