Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:41:24 GMT

پویش مردمی نهالکاری ایران سرسبز در همدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۷۸۰۸

پویش مردمی نهالکاری ایران سرسبز در همدان آغاز شد

به گزارش ایرنا «حسین مردانی» روز جمعه در آغاز عملیات اجرایی کمربند سبز شهر همدان افزود: جنگل کاری راهکاری علمی برای کاهش اثرات تغییر اقلیم در مناطق خشک و نیمه خشک است.

وی خاطرنشان کرد: پویش نهال کاری اقدام مهمی در نهادینه شدن نقش مشارکت اقشار مختلف مردم در توسعه فضای سبز و حفاظت و احیای رویشگاه های طبیعی و جنگلی و ارتقای سلامت جامعه و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهرداری همدان قصد دارد با ایجاد فضای سبز ۱۰۰ هکتاری در سایت دفع پسماند همدان که یکی از سایت های استاندارد در کشور است، بخشی از خسارتی که امروزه انسان ها به دلیل زندگی شهری به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می کنند را جبران کند.

مردانی ادامه داد: این پویش مردمی برای ترویج سنت حسنه درختکاری است که در سایت دفع پسماند انجام شد و شروع ایجاد کمربند سبز ۱۰۰ هکتاری مد نظر شهرداری در این سایت خواهد بود.

کمربند سبز فضاهای عریضی است که در حاشیه و یا پیرامون شهرها ایجاد و علاوه بر اینکه رشد بی رویه این مناطق را کنترل می کند، اجرای این طرح، فرصتی سبز برای نفس کشیدن شهروندان و کاهش آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار نیز محسوب می شود.

برچسب‌ها شهر همدان روز درختکاری منطقه سبز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان روز درختکاری منطقه سبز شهر همدان روز درختکاری منطقه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سازمان، محاسبه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم بود که در این زمینه ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص عملکرد سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ بودجه سازمان ۷۰۰ میلیارد تومان بود که باید به عنوان درآمد نقدی و غیر نقدی برای شهرداری تأمین می‌شد.

وی افزود: این بودجه با رشد ۱۴۰ درصد محقق شد، یعنی نزدیک به ۱,۳۰۰ میلیارد تومان که دوبرابر بودجه تعیین شده بود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این مبلغ شامل ۴ قرارداد مشارکتی بود که در پردیسان بسته شد، همچنین بخشی از قراردادهایی که سال ۱۴۰۱ قسمتی از ثبت مالی‌شان مانده بود در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رمضانی ادامه داد: بخشی از ثبت مالی قرارداد بسط شرقی در سال ۱۴۰۱ انجام و مابقی‌اش در ۱۴۰۲ انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: برای ۱۴۰۳ عدد بودجه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان درآمد است و باید شش هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شود تا سهم شهرداری ۱۵۰۰ میلیارد باشد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم تصریح کرد: سال گذشته یکی از مهم‌ترین اقدامات شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کل شهر بود، در این زمینه حدود ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری تعریف شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۴ این فرصت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

رمضانی با بیان اینکه فرصت‌های بررسی شده مرتبط با تمام وظایف شهرداری است، گفت: ایجاد شهرک تخصصی مدیریت پسماند، ایجاد نیروگاه‌های خورشید در بوستان‌ها، ایجاد شهربازی، سرمایه‌گذاری در حوزه انبارداری و مسائل لجستیک از جمله فرصت‌های شناسایی شده است.

وی با اشاره به طراحی مجتمع‌های تخصصی صنوف با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر، افزود: مکان‌یابی برای مجتمع تخصصی لوازم یدکی و مجتمع تخصصی صنف کالاهای الکترونیکی و روشنایی صورت گرفته است، همچنین به دنبال احداث یک میدان فروش مواد پروتئینی در مکان مناسب هستیم.

کد خبر 750017

دیگر خبرها

  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس