Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش فارس، سازمان بازرسی کل کشور، هیات مدیره دو شرکت ایران خودرو و سایپا را برای ارائه توضیحاتی درباره  علت بی توجهی به کاهش خودروهای موجود در کف کارخانه آن شرکت‌ها، علیرغم افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در ستاد تنظیم بازار و اجرای آن توسط خودروسازان و اقدامات انجام شده در راستای تزریق نقدینگی جدید به خودروسازان از قبیل، مصوبات کمیته خودرو مبنی بر موافقت با اجرای انواع طرح های فروش ملی فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به اعضای هیات مدیره شرکت‌های ایران خودرو و سایپا آمده است: 

اعضای محترم هیات مدیره شرکت ایران خودرو 

اعضای محترم هیات مدیره شرکت سایپا 

با سلام و تحیت: 

احتراما، نظر به تشکیل پرونده کلاسه 1.100.511.0026 و پیرو جلسات متشکله، بازدیدهای میدانی انجام شده و مکاتبات صورت پذیرفته طی نامه‌های شماره 186381 و 186379 - 1400.7.4 و هشدار اعلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور ارائه برنامه زمان‌بندی و ضرورت کاهش خودروهای ناقص مستقر در کف پارکینگ خودروسازان طی نامه شماره 500.248934 مورخ 1400.9.3 و با عنایت به تصویب افزایش قیمت کارخانه ای خودروها در ستاد تنظیم بازار و اجرای آن توسط خودروسازان و اقدامات انجام شده در راستای تزریق نقدینگی جدید به خودروسازان از قبیل، مصوبات کمیته خودرو مبنی بر موافقت با اجرای انواع طرح های فروش ملی یکماه اخیر که قسمتی از آن اجرایی شده و همچنین فراهم شدن زمینه استفاده از اعتبار مطرح از ناحیه شورای پول و اعتبار به منظور جبران بخشی از مطالبات قطعه سازان، ملاحظه می‌شود تغییر قابل توجهی در کاهش خودروهای موجود در کف کارخانه آن شرکتها ایجاد نشده که مراتب گویای عدم اقدام و اهتمام جدی خودروسازان در کاهش تعداد خودروهای موجود در کف و کاهش التهاب قیمت خودرو در بازار بوده که با امعان نظر به آن و مستند به بند (3) قسمت (الف) ماده 45 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، موضوع از مصادیق اخلال در رقابت تلقی می گردد. 

با عنایت به مراتب مذکور مقتضی است نسبت به ارائه دفاعیات خود در انطباق با مفاده ماده 33 این آین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ظرف مدت حداکثر 7 روز کاری به این مرجع اقدام نمایید. 

غلامعباس ترکی

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - حضور پررنگ چری، یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن که با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" برگزار شد، بار دیگر بر جایگاه این شرکت به عنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت خودرو جهان تأکید کرد.

چری در این نمایشگاه از جدیدترین دستاوردها، نوآوری‌ها و برنامه‌های آینده خود برای بازارهای داخلی و جهانی رونمایی کرد و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی برداشت.

در میان انبوه خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه پکن 2024، غرفه چری به وضوح خودنمایی می‌کرد. این شرکت با تمرکز بر عرضه خودروهای نوآورانه و پاک، توجه بازدیدکنندگان و کارشناسان را به خود جلب کرد.

از جمله محصولات شاخص چری در این نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیگو 9: بر روی پلتفرم جدید T2X چری ساخته شده است. این پلتفرم با تمرکز بر هوش و اتصال به اینترنت، تحولات جدیدی را در صنعت خودرو رقم می‌زند. T2X با ادغام فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های مختلف، از جمله سیستم تعلیق، شاسی، سیستم چهار چرخ متحرک و فرمان، هندلینگ و پایداری خودرو را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

اکسید EXLANTiX: کانسپت لوکس و برقی چری که نمایانگر تعهد این شرکت به ارائه تجربه‌ای منحصر به فرد از رانندگی لوکس و پایدار به مشتریان است. این خودرو با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، به عنوان پرچمدار برند اکسید، لوکس و پایداری را به طور همزمان به ارمغان می‌آورد.

امودا C7: کراس‌اوور جدید چری با طراحی اسپرت و جوان‌پسند که به دنبال جذب مشتریان در این رده سنی است. این خودرو با ظاهری عامه‌پسند و امکانات رفاهی مناسب، می‌تواند سهم بازار چری را در میان جوانان افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین